Savivaldybės atstovai pažymi, kad žiedinėse sankryžose dažnai kyla konfliktinių situacijų – vairuotojai nesupranta, iš kurios juostos gali sukti į išvažiavimą, o nuomonėms nesutapus kyla ir avarijų, kurios ilgam paralyžiuoja eismą.
Penktadienio popietę visi reikiami ženklai prie pertvarkomų žiedinių sankryžų jau buvo sustatyti. Iki šeštadienio juos dengė juodo plastiko maišai. Taip pat buvo paliktos orientacinės linijos eismo juostų žymėjimui.
Pirmąja juosta važiuos tiesiai
Lrytas.lt žurnalistų komandai aiškindamas eismo specifiką dviejose sankryžose, kurių pirmiausia laukia pertvarkymas, vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas pažymėjo, kad šeštadienį jose visiškai pasikeis eismo organizavimas.
Anot pašnekovo, taip pat labai svarbu pažymėti permainos palies tik Žirmūnų ir Olandų gatvės žiedus. Kituose vairuotojai važiuos pagal iki šiol galiojusią tvarką. Būtent dėl eismo dalyvių nesugebėjimo įvertinti, kur tie pakeitimai galioja, A. Pakėno teigimu, gali kilti didžiausi pavojai.
Per daugelį metų tvarkingai vairuojantiems vilniečiams tapo įprasta, kad pirmąją juosta judėjimas būdavo leidžiamas tik iki pirmojo išvažiavimo. Tuo metu naujieji eismo organizavimo ženklai rodo, kad pirmąją juosta galima važiuoti toliau.
Dėl iki šiol galiojusio eismo organizavimo, kuris kol kas bus taikomas nepertvarkytose žiedinėse sankryžose ir naujai įvedamos tvarkos, A. Pakėno teigimu, ir kils daugiausiai nesklandumų.
„Paklauskite bet kurio vairuotojo, kokia yra pagrindinė naujųjų žiedų ypatybė. Jums atsakys, kad didžiausias skirtumas tas, kad nuo šiol pirmąją juosta bus galima važiuoti tiesiai. Tačiau tai ne visai tiesa“, – pastebėjo pašnekovas.
Iš pradžių vairuotojams bus sunku suprasti, kiek jie galia važiuoti pirmąją juosta, tačiau kai tai išmoks kils kitas pavojus. A. Pakėnas įsitikinęs, kad privažiavęs, tarkime, žiedinę sankryžą prie Edukologijos universiteto toks vairuotojas pirmąją juosta ims ir nuvažiuos tiesiai.
„Bendros tvarkos nebuvimas sukels problemų. Jei viename žiede galima važiuoti vienaip, o kitame – kitaip. Ir vairuotojai jau nesupras, kaip jiems elgtis. Galbūt sustabdytas ir galėtų paaiškinti, bet kai daro viską „iš eigos“, galvoti nėra kada“, – konstatavo pašnekovas.
Vieningų taisyklių nėra
Visose žiedinės sankryžose galioja tik du bendri reikalavimai: įvažiuojant nereikia rodyti posūkio, o išvažiuojant tai yra privaloma. Kitos eismo organizavimą apsprendžiančios taisyklės yra unikalios. Dažniausiai tai priklauso nuo transporto srautų.
„Kai kurie vairuotojai netgi įsitikinę, kad yra vadinamosios „žiedo taisyklės“ ir kad visos žiedinės sankryžos yra vienodos. Iš tiesų taisyklės, kurios būtų taikomis visur neegzistuoja“, – pažymėjo patyręs instruktorius.
Specialistai pažymi, kad tvarkingoje žiedinėje sankryžoje eismo juostų skaičius įvažiavimuose ir išvažiavimuose turi būti vienodas.
Laikantis šio principo iš naujo bus sužymėtas Žirmūnų žiedas, kuriame ir vidinėje dalyje liks dvi juostos. Trečia juosta, pašnekovo teigimu, dažnu atveju tik sukeldavo bereikalingą manevravimą žiede.
„Jeigu mes padarysime, kad į žiedą visur galima įvažiuoti dviem juostom, o išvažiuoti – viena, jis galiausiai užsipildys“, – aiškino A. Pakėnas.
Anot vairavimo instruktoriaus, reikia stengtis, kad žiede vairuotojui, jei tik įmanoma, nereikėtų keisti eismo juostos. Dėl to vairuotojams teks keisti įpročius, mat pertvarkytuose žieduose dėl eismo juostos reikės apsispręsti prieš įvažiuojant.
„Neteisingai pasirinkęs eismo juostą vairuotojas turės persirikiuoti, tačiau niekas nenorės jo praleisti. Tada jis stabdys visą srautą“, – komentavo vairavimo instruktorius.
Vairuotojai nenori galvoti
A. Pakėnas pastebėjo, kad žmonėms daug lengviau važiuoti, kai tvarka yra aiški. Niekas nenori galvoti apie vairavimą, mieliau mąsto apie dalykus, kurie tuo metu jiems atrodo svarbūs – darbą ar laisvalaikį.
„Jei žmogų verčiame galvoti apie vairavimą, jis pradeda piktintis“, – pastebėjo jis.
Tikimasi, kad po pertvarkymo transporto srautai judės greičiau, žiedai taps saugesni pėstiesiems, mažės spūsčių ir avarinių situacijų bei trukdžių viešajam transportui. Skaičiuojama, kad aiškus ir gerai organizuotas eismas žiedais padidins automobilių srautų laidumą apie 20 procentų. Nuo šeštadienio naujai bus paženklintos Antakalnio, Olandų ir T.Kosciuškos g. bei Žirmūnų, Šeimyniškių ir Tuskulėnų g. žiedinės sankryžos.
Pagal naująjį žymėjimą važiuojant Olandų gatve ir pasirinkus pirmąją eismo juostą, bus galima patekti į Antakalnio, Žirmūnų gatves, o pasirinkus antrąją eismo juostą – į Žirmūnus, senamiestį ar grįžti atgal į Olandų gatvę.
Savivaldybė duomenimis, Žirmūnų žiedu per parą pervažiuoja apie 34 tūkst. automobilių, Olandų g. žiedu – apie 33 tūkst. automobilių.
Dar šiais metais planuojami eismo organizavimo pakeitimai ir vairuotojams itin painioje geležinkelio stoties žiedinėje sankryžoje. Ketinama paženklinti važiuojamąjį dalį, atskirti automobilių stovėjimo aikštelę ir įrengti saugumo saleles pėstiesiems.