Pakeitimas intensyvioje sankryžoje pykdo vilniečius: nespėja skaičiuoti pažeidimų

Po didelių permainų vienoje iš pagrindinių Vilniaus transporto arterijų, vairuotojai bando priprasti prie naujos tvarkos.

Po pakeitimų Ukmergės ir Geležinio Vilko gatvių sankryžoje sostinės vairuotojai vis dar neatsikrato senų įpročių.<br>V. Ščiavinsko nuotr.
Po pakeitimų Ukmergės ir Geležinio Vilko gatvių sankryžoje sostinės vairuotojai vis dar neatsikrato senų įpročių.<br>V. Ščiavinsko nuotr.
Po pakeitimų Ukmergės ir Geležinio Vilko gatvių sankryžoje sostinės vairuotojai vis dar neatsikrato senų įpročių.<br>S. Rinkevičiaus nuotr.
Po pakeitimų Ukmergės ir Geležinio Vilko gatvių sankryžoje sostinės vairuotojai vis dar neatsikrato senų įpročių.<br>S. Rinkevičiaus nuotr.
Po pakeitimų Ukmergės ir Geležinio Vilko gatvių sankryžoje sostinės vairuotojai vis dar neatsikrato senų įpročių.<br>S. Rinkevičiaus nuotr.
Po pakeitimų Ukmergės ir Geležinio Vilko gatvių sankryžoje sostinės vairuotojai vis dar neatsikrato senų įpročių.<br>S. Rinkevičiaus nuotr.
Po pakeitimų Ukmergės ir Geležinio Vilko gatvių sankryžoje sostinės vairuotojai vis dar neatsikrato senų įpročių.<br>S. Rinkevičiaus nuotr.
Po pakeitimų Ukmergės ir Geležinio Vilko gatvių sankryžoje sostinės vairuotojai vis dar neatsikrato senų įpročių.<br>S. Rinkevičiaus nuotr.
Po pakeitimų Ukmergės ir Geležinio Vilko gatvių sankryžoje sostinės vairuotojai vis dar neatsikrato senų įpročių.<br>S. Rinkevičiaus nuotr.
Po pakeitimų Ukmergės ir Geležinio Vilko gatvių sankryžoje sostinės vairuotojai vis dar neatsikrato senų įpročių.<br>S. Rinkevičiaus nuotr.
Po pakeitimų Ukmergės ir Geležinio Vilko gatvių sankryžoje sostinės vairuotojai vis dar neatsikrato senų įpročių.<br>V. Ščiavinsko nuotr.
Po pakeitimų Ukmergės ir Geležinio Vilko gatvių sankryžoje sostinės vairuotojai vis dar neatsikrato senų įpročių.<br>V. Ščiavinsko nuotr.
Po pakeitimų Ukmergės ir Geležinio Vilko gatvių sankryžoje sostinės vairuotojai vis dar neatsikrato senų įpročių.<br>V. Ščiavinsko nuotr.
Po pakeitimų Ukmergės ir Geležinio Vilko gatvių sankryžoje sostinės vairuotojai vis dar neatsikrato senų įpročių.<br>V. Ščiavinsko nuotr.
Po pakeitimų Ukmergės ir Geležinio Vilko gatvių sankryžoje sostinės vairuotojai vis dar neatsikrato senų įpročių.<br>V. Ščiavinsko nuotr.
Po pakeitimų Ukmergės ir Geležinio Vilko gatvių sankryžoje sostinės vairuotojai vis dar neatsikrato senų įpročių.<br>V. Ščiavinsko nuotr.
Po pakeitimų Ukmergės ir Geležinio Vilko gatvių sankryžoje sostinės vairuotojai vis dar neatsikrato senų įpročių.<br>V. Ščiavinsko nuotr.
Po pakeitimų Ukmergės ir Geležinio Vilko gatvių sankryžoje sostinės vairuotojai vis dar neatsikrato senų įpročių.<br>V. Ščiavinsko nuotr.
Po pakeitimų Ukmergės ir Geležinio Vilko gatvių sankryžoje sostinės vairuotojai vis dar neatsikrato senų įpročių.<br>V. Ščiavinsko nuotr.
Po pakeitimų Ukmergės ir Geležinio Vilko gatvių sankryžoje sostinės vairuotojai vis dar neatsikrato senų įpročių.<br>V. Ščiavinsko nuotr.
Po pakeitimų Ukmergės ir Geležinio Vilko gatvių sankryžoje sostinės vairuotojai vis dar neatsikrato senų įpročių.<br>V. Ščiavinsko nuotr.
Po pakeitimų Ukmergės ir Geležinio Vilko gatvių sankryžoje sostinės vairuotojai vis dar neatsikrato senų įpročių.<br>V. Ščiavinsko nuotr.
Po pakeitimų Ukmergės ir Geležinio Vilko gatvių sankryžoje sostinės vairuotojai vis dar neatsikrato senų įpročių.<br>V. Ščiavinsko nuotr.
Po pakeitimų Ukmergės ir Geležinio Vilko gatvių sankryžoje sostinės vairuotojai vis dar neatsikrato senų įpročių.<br>V. Ščiavinsko nuotr.
Po pakeitimų Ukmergės ir Geležinio Vilko gatvių sankryžoje sostinės vairuotojai vis dar neatsikrato senų įpročių.<br>V. Ščiavinsko nuotr.
Po pakeitimų Ukmergės ir Geležinio Vilko gatvių sankryžoje sostinės vairuotojai vis dar neatsikrato senų įpročių.<br>V. Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (13)

Saulius Rinkevičius

Sep 27, 2016, 5:15 PM, atnaujinta May 11, 2017, 10:22 PM

Tiesa, kol kas nemaža jų dalis linkę važiuoti ne paisydami kelio ženklų, o laikydamiesi įpročių.

Ukmergės gatvės atkarpoje nuo Paribio iki Geležinio Vilko gatvių panaikinus du kairiuosius posūkius gautas laisvas plotas buvo panaudotas įrengiant papildomą eismo juostą važiuojantiems tiesiai.

Svarbiausia permaina – judantiems miesto centro kryptimi nebeliko galimybės greitai pasukti iš Ukmergės g. į kairę link Geležinio vilko ir vėliau Žalgirio gatvių.

Patekti į Geležinio Vilko gatvę iš Ukmergės gatvės dabar galima apsisukant Teodoro Narbuto gatvės ir Konstitucijos prospekto žiedinėje sankryžoje arba pasirinkus kitą maršrutą.

Atitinkamai nebeliko ir kairiojo posūkio į Paribio gatvę, tačiau srautas šia kryptimi mažesnis, todėl pakeitimai ne tokie skausmingi.

Laikosi senų įpročių

Visgi per daugelį metų suformuotus įpročius pakeisti nėra taip lengva. Po sankryžos pertvarkymo jau praėjo dvi savaitės, tačiau nemažai vairuotojų atvažiuodami Ukmergės gatve kaip ir anksčiau suka į kairę.

Tuo įsitikino ir lrytas.lt žurnalistų komanda. Antradienio rytą stebėdami šią intensyvaus eismo sankryžą per vos per dvidešimt minučių užfiksavome kelias dešimtis pažeidėjų.

Avarinių situacijų čia pasitaiko nuolat.

Važiuojantys Ukmergės gatvės nuokalne nesitiki, kad važiuojantis priešais stabdys, o judantys Geležinio Vilko gatve į viršų ar sukantys į dešinę nėra patenkinti matydami kelią jiems užblokuojančius automobilius.

Todėl šį kelių eismo taisyklių pažeidimą, už kurį gali būti skirta nuo 28 iki 86 eurų bauda nuolatos lydi suerzintų vairuotojų garso signalai.

Apvažiuoti žiedą nesunku

Sostinės vairavimo mokyklos „Juronas“ vadovas Vytautas Šantaras pažymėjo, kad kalbant apie minėtus pakeitimus Ukmergės gatvėje pirmiausia vertėtų įvertinti padidėjusį kelio pralaidumą.

„Sukančių į kairę nėra daug, o apvažiuoti žiedą juk nėra labai sunku“, – komentavo ilgametis vairavimo instruktorius.

Pašnekovo teigimu, sumanymas yra geras, tačiau tam, kad būtų mažiau sankryžose pasimetusių vairuotojų nemažu atstumu prieš kelio ženklus turi būti statomi informaciniai stendai, kuriuose nurodomi pakeitimai.

„Juos reikia statyti viduryje kvartalo ir tai turi būti ne ženklai, prie kurių visi esame pripratę, o labiau dėmesį atkreipiantys dideli informaciniai plakatai“, – sakė V. Šantaras.

Tokie ženklai pastatyti, bet dėl didelio gatvės pločio gali būti, kad ne visi vairuotojai juos pastebi.

Anot vairavimo instruktoriaus, pasirinkę kraštinę juostą, iš kurios anksčiau sukdavo į kairę užėmę vairuotojai, gali patekti į keblią situaciją.

Visgi nemaloni patirtis, kai teks praleisti visus važiuojančius tiesiai ir galbūt išgirsti ne vieną garso signalą, gali tapti pamoka ateičiai.

Policija problemą ignoruoja

Įprastą maršrutą tarsi „autopilotu“ važiuojantys eismo dalyviai V.Šantaro nestebina. Vyro teigimu, pagrindiniame transporto sraute praktiškai nėra tikrų vairuotojų.

„Yra gydytojas, yra teisininkas ar kokios kitos profesijos atstovas. Jo galvoje sukasi mintys apie savo darbus ir rūpesčius.

Jis sustoja degant raudonam šviesoforo signalui, geriausiu atveju gali praleisti pėsčiąjį, tačiau šiaip nelaiko kruopštaus eismo taisyklių laikymosi prioritetu“, – griežtai pareiškė pašnekovas.

Dėl baudų už kelio ženklų ir ženklinimo nepaisymą vairuotojams kol kas nuogąstauti neverta. Kaip pažymėjo Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato atstovas Paulius Radvilavičius, tokioms kontrolės priemonėms tiesiog trūksta resursų.

Visgi jei bus nustatyta, kad dėl didelio pažeidėjų skaičiaus ir sankryžoje kylančio chaoso, policijos įsikišimas būtų naudingas, gali būti priimtas ir kitoks sprendimas.

„Tokia situacija susiklostė po eismo pakeitimų žiedinėse sankryžose. Tuomet ten kurį laiką budėjo kelių policijos ekipažas. Vėliau kontrolę perėmė savivaldybės institucijos“, – kalbėjo pareigūnas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: R. Žemaitaitis sulaužė priesaiką – ar gali kandidatuoti?