Gresia didelės baudos
Kita problema – pėstieji sužeidžiami tiesiog perėjose. Atsakomybė dėl tokių eismo įvykių visų, visų pirma, tenka automobilių vairuotojams. Avarijos metu jie patiria šoką, tačiau partrenktam pėsčiajam dažnu atveju viskas baigiasi gerokai liūdniau.
Ir visgi tam, kad tokių skaudžių nelaimių būtų išvengta, pėstieji taip pat turi būti atsakingi ir mažų mažiausiai paisyti Kelių eismo taisyklių.
O jose prie aiškiai parašyta, kad vietose, kur eismas reguliuojamas, pėstieji privalo vadovautis šviesoforais su pėsčiųjų simboliu, o kai jų nėra – transporto šviesoforų signalais.
Įprotį kirsti pėsčiųjų perėjas degant draudžiamam signalui skubėjimu pateisinantys žmonės turėtų prisiminti du dalykus.
Pirma, už šį pažeidimą gresia nuo 23 iki 40 eurų bauda. Kelių policija nedažnai vykdo tokius reidus, tačiau pavieniai eismo dalyviai baudžiami nuolatos.
Kvaila pėsčiųjų drąsa
Taip pat vertėtų turėti omenyje, kad raudonas signalas pėsčiajam reiškia žalią šviesą transportui.
Todėl net ir gerai apsižvalgę galite nepamatyti greitai skriejančio automobilio ar motociklo. O kai vairuotojas nesitiki kliūties, tikimybė, kad jis spės sustoti laiku, ženkliai sumažėja.
Skubančių pėsčiųjų elgesį puikiai iliustruoja lrytas.tv vaizdo siužetas, kurį galima būtų pavadinti tikru „gėdos skaitkliuku“.
Jame matyti, kad dažniau žmonės rizikuoja mažesnėse sankryžose, tačiau pavieniai pažeidėjai užfiksuoti ir ten, kur transporto srautas – labai intensyvus.
Vos minutės trukmės vaizdo įraše sostinės Vilniaus ir Kalvarijų gatvėse įsiamžino aštuoni pėstieji ir vienas dviratininkas. Jiems neužteko kantrybės sulaukti žalio šviesoforo signalo.