Keliuose vis dar yra sniego, vairuotojų laukia klastingi orai

Pirmadienio rytą visoje Lietuvoje vairuotojų laukė sunkios sąlygos. Gausiai iškritęs sniegas užklojo gatves, susiformavo spūstys.

Vairuotojams teks priprasti prie žiemiškų sąlygų.<br>J.Stacevičiaus asociatyvioji nuotr.
Vairuotojams teks priprasti prie žiemiškų sąlygų.<br>J.Stacevičiaus asociatyvioji nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Dec 12, 2016, 12:31 PM, atnaujinta Feb 9, 2018, 11:08 PM

Vairuotojai socialiniuose tinkluose dalijosi įspūdžiais, kad šįryt viršijo visus kelionės į darbą trukmės rekordus. Nors keliai buvo valomi, iki pat pirmadienio pietų visoje Lietuvoje dar buvo gausu sniego.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) portalo eismoinfo.lt duomenimis, sudėtingiausios eismo sąlygos pirmadienį buvo Pietryčių Lietuvoje, bet ir pažvelgus į vakariniuose rajonuose įrengtas eismo stebėjimo kameras matyti, kad yra provėžuotų kelių.

Pirmadienį Lietuvoje neturėtų snigti, bet artimiausios dienos vairuotojams nebus lengvos. Antradienį vėl laukiamas atšilimas, tad naktį keliuose gali susidaryti plikledis, o trečiadienį prognozuojama šlapdriba.

Lietuvoje sąlygos – ne blogesnės

Kalbėdamas apie kelių priežiūrą žiemą LAKD direktorius Egidijus Skrodenis užtikrino, kad mūsų šalies keliai valomi ne prasčiau nei aplinkinių valstybių.

„Mes darėme analizes – kartais atrodo, kad ir sniegas baltesnis kitose šalyse, ir viskas geriau. Mes, kelininkai, esame šios šalies patriotai ir tikrai norime, kad čia gyventi būtų geriau, saugiau ir tikrai darome darbus ne prasčiau nei kitose šalyse.

Valome ir barstome gerokai daugiau kelių nei Skandinavijoje, nes jiems atrodo, kad barstyti būtina tik pagrindines magistrales. Kelininkai kasmet vertina situaciją ir stengiasi išplėsti valomų kelių tinklą“, – tvirtino jis.

Pasak pašnekovo, kelininkai nuolat tuo pat metu, esant tokioms pat sąlygoms lygina eismo kamerų duomenis Lietuvoje ir aplinkinėse šalyse – mūsų šalyje keliai būna ne prastesnės būklės.

„Pas mus nėra blogiau valoma. Dažnai palyginame tokias situacijas – sako, mūsų „Via Baltica“ labai blogai nuvalyta. Paimame tą pačią valandą – turime kameras savo keliuose kas 15 kilometrų, yra ir druskos barstytuvų informacija, kur jie važinėja (tai visuomenė gali pasižiūrėti eismoinfo.lt puslapyje). Lygiai tokios pat sistemos veikia ir Latvijoje, Estijoje, Lenkijoje.

Mes išsitraukiame ir pasižiūrime, kaip tą pačią valandą „Via Baltica“ buvo nuvalyta Latvijoje, Estijoje, ar tikrai esame blogesni. Ir dažnais atvejais matome, kad mūsų būna garantuojamos geresnės sąlygos negu aplinkinėse šalyse“, – užtikrino pašnekovas.

Žiemos negali paversti vasara

Tačiau E.Skrodenis įspėjo, kad keliai žiemą vis tiek negali būti tokie kaip vasarą – kol barstytuvas nuvažiuoja iki tam tikros vietos, gali praeiti kelios valandos, o ir nuvalius kelią gali pasitaikyti slidžių ruožų arba tuoj pat vėl pasnigti.

„Vairuotojai dažnai neįvertina, kad yra žiema, važiuoja kaip vasarą. Žiema yra toks metas, kai reikia važiuoti lėčiau, laikytis didesnio atstumo ir įvertinti savo galimybes“, – patarė jis.

Valė visą naktį

Vilniaus kelininkai taip pat tikino, kad gatvės buvo nuvalytos ir pabarstytos taip gerai, kaip tik įmanoma esant tokiems orams.

Kaip pranešė sostinės kelius prižiūrinti įmonė „Grinda“, ruošdamiesi pirmadienio eismui sostinės kelininkai per 120 reisų išbėrė apie 860 t druskos.

„Vilniaus kelininkai pastarąją parą dirbo ekstremaliu režimu: druskos barstytuvai į gatves išvažiavo dar prieš prasidedant snygiui, mat laiku išbarstytas druskų tirpalas neleidžia ant kelių dangos susidaryti ledui.

Vis dėlto snygis buvo toks stiprus, kad druskos jau nebesuspėjo tirpdyti krintančio sniego, o nuvalytus kelių ruožus per kelias minutes vėl užklodavo sniego sluoksnis. Nuo 23 val., pūgai pasibaigus ir eismui mieste nurimus, Vilniaus kelininkai visą naktį valė sniegą, o paryčiais gatves dar kartą nubarstė druskomis.

Platesnėse atkarpose vienu metu dirbo po du ar net tris sunkvežimius, stumdančius sniegą į šalikeles. Taip pagrindinės miesto gatvės buvo paruoštos intensyviam pirmadienio ryto eismui“, – tvirtino „Grindos“ atstovas Egidijus Steponavičius. Atokesnėse ar ne taip intensyviai važiuojamose gatvėse išberta apie 220 kub. metrų smėlio ir druskos mišinio.

„Vilniaus miesto priežiūros tarnyba glaudžiai bendradarbiauja su Bendruoju pagalbos centru, kelių policija, greitosios medicinos pagalbos ekipažais ir Vilniaus visuomeninio transporto vežėjais, operatyviai reaguoja į jų pranešimus apie sunkiau išvažiuojamas atkarpas.

Per praėjusią parą pagalbos skambučių buvo daug, tačiau ypač daug dėmesio skiriame toms gatvėms, kuriomis vyksta intensyvus visuomeninio transporto eismas,“ – sakė „Grindos“ direktorius Kęstutis Vaicekiūtis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.