Žmogų pražudžiusiam kelių ereliui gresia ilgi metai nelaisvės

Kauno apygardos teisme verčiami paskutiniai platų atgarsį sukėlusios bylos puslapiai. 29 metų kaunietis Arūnas Stiklioraitis – antras vairuotojas Lietuvoje, kurio sukelta avarija prilyginta tyčinei žmogžudystei.

Taip po avarijos atrodė „Opel Astra“, į kurį rėžėsi galimai A.Stiklioraičio vairuojamas „Mercedes-Benz“.<br>M.Patašiaus, G.Bitvinsko nuotr.
Taip po avarijos atrodė „Opel Astra“, į kurį rėžėsi galimai A.Stiklioraičio vairuojamas „Mercedes-Benz“.<br>M.Patašiaus, G.Bitvinsko nuotr.
D.Vilūno (nuotr.) laiškas skaudžiai užgavo žuvusio vaikino tėvą Š.Motiejaitį.
D.Vilūno (nuotr.) laiškas skaudžiai užgavo žuvusio vaikino tėvą Š.Motiejaitį.
Mantas Šironas
Mantas Šironas
Daugiau nuotraukų (3)

Vygandas TRAINYS

2017-01-09 12:00, atnaujinta 2017-04-12 12:56

Kauno prokuroras Mindaugas Šukys vakar pasakė baigiamąją kalbą ir pasiūlė skirti A.Stiklioraičiui 13 metų nelaisvės bausmę.

A.Stiklioraitis net 31 kartą buvo įkliuvęs dėl Eismo taisyklių pažeidimo, du kartus buvo nutvertas prie vairo girtas, mėgdavo lakstyti gatvėmis milžinišku greičiu.

Greitį viršijo triskart

Šiuo metu A.Stiklioraitis teisiamas dėl tragiškos avarijos, įvykusios 2014 metų sausio 30 dieną Kauno centre, Karaliaus Mindaugo ir A.Juozapavičiaus prospektų sankryžoje.

Susidūrus „Mercedes-Benz“ ir „Opel Astra“ žuvo pastarojo automobilio keleivis 22 metų Eimantas Motiejaitis, o mašiną vairavusi jo 23 metų sužadėtinė Greta Labanauskaitė buvo sunkiai sužeista.

Automobilį „Mercedes-Benz“ vairavęs A.Stiklioraitis greitį viršijo tris kartus – skriejo maždaug 150 kilometrų per valandą greičiu.

Jaunuolis privalėjo suprasti, kad lėkdamas tokiu greičiu jis gali sunkiai sužeisti ar užmušti kelyje pasitaikiusius žmones.

Prokuratūra įžūlaus ir neatsakingo vairuotojo sukeltą žūtį prilygino tyčinei žmogžudystei.

E.Motiejaičio tėvas Šarūnas Motiejaitis ir jo advokatas Laimutis Jankauskas įsitikinę, jog tragiškas pasekmes sukėlusiam vairuotojui vertėtų skirti realią laisvės atėmimo bausmę.

Bandė prisiimti draugo kaltę

Kauno apygardos teisme nuspręsta nelaukti, kol pasirodys liudytoju pripažintas A.Stiklioraičio draugas 25 metų Darius Vilūnas, prieš tai net keturis kartus neatvykęs į posėdžius.

Buvo paskelbti D.Vilūno parodymai, kuriuos jis davė ikiteisminio tyrimo metu. Praeityje už nelegalų ginklo laikymą teistas D.Vilūnas tvirtino, jog jis, o ne A.Stiklioraitis sukėlė avariją, tačiau jaunuolių klasta išaiškėjo tyrimo metu.

Tikrąjį tragedijos kaltininką atpažino keturi nešališki liudininkai.

Jei teismas pripažins A.Stiklioraičio kaltę, jo bičiulis turėtų būti teisiamas dėl melagingų parodymų davimo.

Į užsienį išvykęs D.Vilūnas neseniai parašė moralizuojantį laišką Š.Motiejaičiui, kuriame aiškina, jog jis siekiantis keršto, o tam neva nepritartų ir miręs jo sūnus.

„Nesiekiame jokio keršto, tik teisingo atpildo už siaubingą nusikaltimą“, – priblokštas pasakojo Š.Motiejaitis.

Nepaisant akivaizdžių įrodymų, A.Stiklioraitis teisme toliau atkakliai tvirtina, jog jis buvo tik keleivis.

Už avariją, prilygintą žmogžudystei, jam gresia laisvės atėmimas nuo 7 iki 15 metų.

Teismai neįvertino grėsmės

Daugiau kaip 30 kartų Kelių eismo taisykles pažeidęs A.Stiklioraitis sulaukdavo teismų malonės – belangėje vyras neatsidūrė.

Vienas iškalbingas pavyzdys – 2013 metų rugsėjo mėnesį A.Stiklioraičio sukelta avarija Kaune, H. ir O.Minkovskių gatvėje.

116 kilometrų per valandą greičiu skriedamas automobilis „Volkswagen Golf“, prie kurio vairo sėdėjo A.Stiklioraitis, rėžėsi į 26 metų Igno Bankausko vairuojamą „Honda Civic“.

I.Bankauskas liko gyvas per stebuklą, jis du mėnesius buvo ištiktas komos. Jaunuoliui buvo pašalinta blužnis, plyšo kepenys, lūžo dubens kaulai.

Kauno apylinkės teismas už šią avariją A.Stiklioraičiui skyrė palyginti švelnią nuobaudą – 1129 eurų baudą ir 3 metams atėmė teisę vairuoti automobilį.

Panašiai elgėsi ir kiti teisėjai – daug kartų už šiurkščius Eismo taisyklių pažeidimus baustas vairuotojas atsipirkdavo baudomis ir vėl šiurpindavo kelių policijos pareigūnus.

A.Stiklioraitis yra tris kartus teistas dėl vagysčių ir plėšimo Danijoje, Švedijoje ir Norvegijoje.

Teismas priėmė istorinę nutartį

* Girti, greitį smarkiai viršiję ar kitaip šiurkščiai Eismo taisykles pažeidę vairuotojai turi būti griežčiau baudžiami po to, kai 2015 metų gruodį Aukščiausiasis teismas priėmė istorinę nutartį.

* Tada pirmą kartą Lietuvoje įsiteisėjo nuosprendis už tyčinį nužudymą avariją sukėlusiam vairuotojui.

* 2014 metų kovo 29 dieną Utenoje vairuodamas automobilį „Audi A6 Avant“ 25 metų Mantas Šironas (nuotr.) rėžėsi į taksi automobilį „Renault Megane“. Žuvo taksistas ir dvi keleivės.

* 128 kilometrų per valandą greičiu lėkęs M.Šironas įpūtė 2,02 promilės alkoholio – vidutinis girtumo laipsnis.

* Panevėžio apygardos teismas pripažino M.Široną kaltu dėl tyčinio nužudymo ir skyrė jam 14 metų laisvės atėmimo bausmę.

* Apeliacinis teismas bausmę sušvelnino iki 9 metų ir panaikino kaltinimus dėl nužudymo, bet Aukščiausiasis teismas paliko galioti Panevėžio apygardos teismo nuosprendį.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.