Nepraleidžiantiems automobilių su švyturėliais – jokių galimybių išsisukti

Nors vairuotojai žino, kad reikia praleisti specialiųjų transportą su įjungtais švyturėliais ir garsiniu signalu, atsiranda bandančių ignoruoti šį reikalavimą.

Ugniagesių automobiliai aprūpinti vaizdo registratoriais, o pažeidimų įrašai perduodami pareigūnams.<br>A.Vaitkevičiaus asociatyvi nuotr.
Ugniagesių automobiliai aprūpinti vaizdo registratoriais, o pažeidimų įrašai perduodami pareigūnams.<br>A.Vaitkevičiaus asociatyvi nuotr.
Susidūrimai su sunkiasvore ugniagesių technika lengviesiems automobiliams turi šiurpias pasekmes.<br>A. Vaitkevičiaus asociatyvi nuotr.
Susidūrimai su sunkiasvore ugniagesių technika lengviesiems automobiliams turi šiurpias pasekmes.<br>A. Vaitkevičiaus asociatyvi nuotr.
Susidūrimai su sunkiasvore ugniagesių technika lengviesiems automobiliams turi šiurpias pasekmes.<br>A. Vaitkevičiaus asociatyvi nuotr.
Susidūrimai su sunkiasvore ugniagesių technika lengviesiems automobiliams turi šiurpias pasekmes.<br>A. Vaitkevičiaus asociatyvi nuotr.
Susidūrimai su sunkiasvore ugniagesių technika lengviesiems automobiliams turi šiurpias pasekmes.<br>M. Patašiaus asociatyvi nuotr.
Susidūrimai su sunkiasvore ugniagesių technika lengviesiems automobiliams turi šiurpias pasekmes.<br>M. Patašiaus asociatyvi nuotr.
Ugniagesių automobiliai aprūpinti vaizdo registratoriais, o pažeidimų įrašai perduodami pareigūnams.<br>A.Vaitkevičiaus asociatyvi nuotr.
Ugniagesių automobiliai aprūpinti vaizdo registratoriais, o pažeidimų įrašai perduodami pareigūnams.<br>A.Vaitkevičiaus asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Feb 24, 2017, 6:42 AM, atnaujinta Apr 9, 2017, 4:46 AM

Sudarytu koridoriumi iš paskos sekantys ar kelią blokuojantys vairuotojai kelią pavojų sau ir kitiems eismo dalyviams.

Ketvirtadienio rytą būtent dėl tokio pažeidimo kelių policijos pareigūnams pasiaiškinti turėjo vairuotojas, kuris greitkelyje Kaunas–Vilnius bandė persekioti Seimo pirmininko kortežą. 

Tačiau su vairuotojų nepagarba tenka susidurti ir gelbėjimo tarnyboms – policijai, medikams ir ugniagesiams – gelbėtojams.

Jie neslepia, kad neretai atsiranda gudruolių, kurie pasinaudoja atsakingų vairuotojų atlaisvintu keliu ar net bando lenkti į pagalbą skubančius automobilius.

Tačiau pažeidėjams nebėra galimybių išsisukti – vaizdo registratoriais užfiksuotos situacijos perduodamos pareigūnams, o bausmės nuo šių metų gerokai išaugo. 

Sekusiam iš paskos – nemalonumai

Vadovybės apsaugos departamento darbuotojai į policiją kreipėsi apie 7 val. 35 min. Jie pranešė, kad greitkelyje, važiuojant Vilniaus kryptimi, prie Seimo pirmininko kortežo „prisiklijavęs“ seka automobilis „Opel“. 

Po šio pranešimo Klaipėda–Vilnius 285-ajame kilometre Seimo pirmininko kortežą ir paskui sekusį vairuotoją pasitiko Lietuvos kelių policijos tarnybos ekipažas. „Opel“ vairuotojui teko pasiaiškinti policininkams, kodėl persekiojo kortežą. 

Šį kartą vairuotojas buvo perspėtas ir paleistas, tačiau Vadovybės apsaugos departamento atstovai sako, kad būtinai pasidomės politiko palydą sekusiu asmeniu. 

Apsirūpino vaizdo registratoriais

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento (PAGD) parengties organizavimo skyriaus viršininkas Donatas Gurevičius sakė, kad ugniagesių mašinos aprūpintos vaizdo registratoriais.

Anot jo, perduoti policijai įrašus, kuriuos įamžinti piktybiniai pažeidėjai – visai paprasta.

Vaizdo registratoriais aprūpinami ir medikų automobiliai.

„Pažeidėją, kuris sugalvotų pasinaudoti kitų sudaromu koridoriumi, drąsiai būtų galima nubausti“, – komentavo jis.

Pareigūnas pažymėjo, kad daugiausiai problemų ugniagesiams gelbėtojams kyla didmiesčiuose, mat jų specialiosios transporto priemonės yra didesnės nei kitų tarnybų.

„Viena vertus, jos yra gerai matomos, tačiau dėl savo gabaritų praranda manevringumą. Dauguma mūsų transporto priemonių yra sunkiasvoriai, kurių svoris svyruoja nuo 7 iki 40 tonų“, – sakė pašnekovas.

Ugniagesių mašinos plotis negali viršyti leistino vienos eismo juostos pločio, tačiau kėbulo ilgis yra didelis, o manevringumas – ribotas. D. Gurevičius sakė, kad dėl to ypač daug keblumų kyla skinantis kelią spūstyse.

„Reikia turėti omenyje, kad talpose mes vežamės vandenį, dėl kurio sunkvežimio svorio centras pasikeičia. Dėl to vairavimo specifika pastebimai keičiasi“, – aiškino jis.

Tačiau pati didžiausia problema, pareigūno teigimu, yra manevravimas didmiesčių kiemuose. Gyventojai įpranta automobilius statyti visur, kur yra laisvos vietos, todėl ugniagesiams pravažiuoti su sunkvežimiu būna itin sudėtinga.

Skaudžios avarijos

Pareigūnas pastebėjo, kad per pastaruosius dvejus metus ugniagesių transportas su švyturėliais į eismo įvykius pateko 10 kartų. Visgi nors avarijų nedaug, tačiau jų padariniai dažnai būna – itin skaudūs.

„Sunkiasvorės transporto priemonės ir lengvojo automobilio „jėgos“ yra nelygios, todėl ir susidūrimo pasekmės – atitinkamos. Deja, yra buvę ir skaudžių įvykių“, – neslėpė D. Gurevičius.

Jis priminė vieną ir naujausių įvykių. Praėjusių metų birželio mėnesį reguliuojamoje sankryžoje susidūrus ugniagesių sunkvežimiui ir lengvajam „Citroen“ markės automobiliui buvo sunkiai sužeista pastarojo vairuotoja.

Pareigūno atmintyje taip pat įsirėžė skaudus 2009 metų įvykis Panevėžyje. Sausio mėnesį važiuodami į komandiruotę patyrė avariją.

Pirmoji įvykio vietoje pasirodė greitoji medicinos pagalba, tačiau juos prispaudė į pagalbą atvykusių ugniagesių automobilis. Tuomet žuvo du medikai.

„Likimo ironija, tačiau išėjo taip, kad medikai gelbėjo policininkus, bet mes atvažiavę su savo transportu pataikėme tiesiai į juos“, – apgailestavo pareigūnas.

Pirmenybe naudojasi protingai

Eismo kultūra, anot pareigūno, gerėja. Prie to prisideda ir kelių policijos rengiamos akcijos, kai paskui greitosios medicinos pagalbos arba ugniagesių automobilį sekantis ekipažas stebi, kaip elgiasi sutikti vairuotojai.

Pažeidėjai tokių viešųjų akcijų metų taip pat yra baudžiami.

D. Gurevičius konstatavo, kad nors dauguma vairuotojų supranta, jos specialųjį transportą reikia praleisti, nedėmesingų pavienių eismo dalyvių neįmanoma išvengti.

„Tarkime, žmogus automobilyje garsiai klausosi muzikos arba kalba mobiliuoju telefonu. Net jei tai daro su laisvų rankų įranga, girdėdamas sirenos garsą nežinos, iš kur jis sklinda“, – komentavo pareigūnas.

Todėl, anot pašnekovo, sunkvežimį vairuojantis ugniagesys gelbėtojas naudodamasis Kelių eismo taisyklėse įvardinta išimtimi visgi turi įvertinti, ar šalia esantis vairuotojas spės laiku sureaguoti, ar pasitrauks iš kelio.

„Mes galime pažeisti taisykles, tačiau tik tuo atveju, jei tai nepakenks eismo saugumui. Todėl vairuotojas turi įsitikinti, kad jam bus duodamas kelias“, – aiškino D. Gurevičius.

Sunkiasvorį transportą vairuojantiems darbuotojams rengiami specialūs teorijos mokymai ir praktikos kursai.

Laukia didesnės baudos

Lrytas.lt primena, kad nuo šių metų pradžios buvo sugriežtinta atsakomybė už trukdymą automobiliams su specialiais švyturėliais. 

Nuo šiol nepraleidusiems specialaus transporto priemonių su įjungtais mėlynos ir raudonos spalvos švyturėliais bei garsiniu signalu ar jų lydimų automobilių vairuotojams gresia nuo 90 iki 140 eurų bauda. 

Taip pat nuo dviejų iki keturių mėnesių laikotarpiui gali būti atimta teisė vairuoti. 

Prie šio pažeidimo priskiriamas ir trukdymas specialiojo transporto eismui.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.