Didžiausias šios modernios įrangos privalumas – ji nesukelia diskomforto kultūringiems vairuotojams ir yra didžiulis galvos skausmas tiems, kurie mėgsta viršyti greitį.
Veikimo principas ganėtinai nesudėtingas: greičio matuoklis fiksuoja atvažiuojančių transporto priemonių greitį ir jei tik nustatomas pažeidėjas, perduodamas signalas hidrauliniu būdu valdomai plokštei.
Pastaroji nusileidžia 60 milimetrų žemyn, tokiu būdu palikdama nemenką duobę skersai kelio. Išvengti atsivėrusios prarajos gali tik dviratininkai, kuriems šonuose palikti siauri pravažiavimai.
Maksimalaus leistino greičio neviršijantys vairuotojai gali netgi nesuprasti, kad greičio kalnelis apskritai įrengtas, mat į juos ši įranga nereaguoja.
Tai naudinga net tik eismo saugumo, bet ir ekologijos požiūriu, nes įsibėgėdami automobiliai sunaudoja daugiau degalų.
Švedai tikina, kad kai kuriose atkarpose išmanieji kalneliai leido iki 95 proc. sumažinti greičio viršijimo atvejų skaičių.