Patarė dviratininkams – pėstiesiems įspėti naudokite garsinį signalą

Važiuodamas miesto šaligatviu, dviratininkas turi būti ypač atidus ir neviršyti Kelių eismo taisyklėse nustatyto greičio bei žinoti, kad kelyje bet kada gali pasipainioti pėsčiasis. Taip sako Susisiekimo ministerijos saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis.

Kelių eismo taisyklėse nurodyta, kad prasilenkiant su pėsčiaisiais dviratininko greitis turėtų būti 3-7 km/val. ribose.<br>M. Patašiaus nuotr.
Kelių eismo taisyklėse nurodyta, kad prasilenkiant su pėsčiaisiais dviratininko greitis turėtų būti 3-7 km/val. ribose.<br>M. Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

May 19, 2017, 6:08 PM, atnaujinta May 22, 2017, 5:15 PM

LRT radijo klausytojas Vaclovas iš Vilniaus domisi dviratininkais ir jiems privalomomis taisyklėmis. Klausytojas turėjo net kelis klausimus.

„Ką numato Kelių eismo taisyklės dviratininkams dėl važiavimo šaligatviais, kurių dalis atimta iš pėsčiųjų ir atiduota dviratininkams? Kokiu didžiausiu greičiu dviratininkas turi teisę važiuoti šaligatvių juostoje, skirtoje dviratininkams?“ – klausia Vaclovas.

Turi būti atsargūs

Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas V. Pumputis pabrėžia, kad dviratininkas, važiuodamas šaligatviu turėtų būti ypač atsargus, nes į dviračio tako zoną bet kuriuo metu gali įbėgti vaikas ar suaugęs žmogus.

„Dviratininkas, važiuodamas miesto zonoje šaligatviu, kai yra pažymėtas dviračio takas, turi būti atidus, atsargus ir nevažiuoti ypač greitai“, – tikina pašnekovas.

V. Pumpučio teigimu, pasitaiko atvejų, kai senamiestyje dviratininkas tiesiog prašvilpia net 40 km/val. greičiu, nors aplinkui yra pėsčiųjų.

„Dviratininkas turėtų imtis visų atsargumo priemonių ir pro pėsčiąjį pravažiuoti, kaip ir reikalauja Kelių eismo taisyklės, 3–7 kilometrų per valandą greičiu.

Pėstieji taip pat turėtų būti atsargūs ir nepiktnaudžiauti, jeigu mato, kad yra dviračių takas, o imtis atsargumo priemonių ir neįeiti į dviratininkams skirtą zoną“, – primena Susisiekimo ministerijos atstovas.

Gali naudoti signalą

Kitas dalykas, kuriuo domisi klausytojas: ar dviratis turi turėti garsinį perspėjimo signalą? V. Pumputis sako, kad pagal Kelių eismo taisykles dviratis privalo turėti tokį signalą.

„Ir dviratininkas gali jį drąsiai naudoti, ypač tokiose situacijose, kai važiuoja dviračių taku, o nedrausmingas pėsčiasis išbėga į taką ar jau eina juo“, – siūlo pašnekovas.

„Kaip gali pėstieji orientuotis, kokioje juostoje eiti šaligatviu, kurio beveik visada didžioji dalis skirta dviratininkams, jeigu šaligatvis neapšviestas ir nupieštų ženklų, kuria dalimi leista važiuoti, nesimato?“ – taip pat teiraujasi LRT radijo klausytojas.

Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas pripažįsta, kad tokių situacijų pasitaiko pakankamai dažnai.

Dviratininkai, važiuodami šaligatviu, turėtų būti ypatingai atsargūs, nes galbūt jie žino, kur yra dviračių takas, bet pėstieji tikrai eidami šaligatviu nenumano, kad gali eiti dviračių taku“, – sako V. Pumputis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.