Magistralėje „Via Baltica“ – dvi sistemos, kurios fiksuos dažną vairuotojų pažeidimą

Pastaruoju metu vairuotojams didžiausią susirūpinimą kelia sektoriniai greičio matuokliai ir naujos įprastų matuoklių galimybės fiksuoti nuvažiuojančio transporto greitį.

 Saugaus atstumo nesilaikantiems vairuotojams informaciniuose ekranuose bus rodomi įspėjamiesi pranešimai.<br>M.Patašiaus asociatyvi nuotr.
 Saugaus atstumo nesilaikantiems vairuotojams informaciniuose ekranuose bus rodomi įspėjamiesi pranešimai.<br>M.Patašiaus asociatyvi nuotr.
Saugaus atstumo nesilaikantiems vairuotojams informaciniuose ekranuose bus rodomi įspėjamiesi pranešimai.<br>D. Umbraso nuotr.
Saugaus atstumo nesilaikantiems vairuotojams informaciniuose ekranuose bus rodomi įspėjamiesi pranešimai.<br>D. Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2017-08-27 08:07, atnaujinta 2017-08-27 08:08

Tačiau dar šiais metais magistralėje „Via Baltica“ atsiras ir visiškai kito pobūdžio pažeidimą fiksuojanti įranga.

Tai bus prietaisai, kurie nustatys, ar ta pačia kryptimi važiuojančių transporto priemonių vairuotojai laikosi saugaus atstumo.

Įsigys naują įrangą

Kaip portalui lrytas.lt sakė Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) komunikacijos skyriaus specialistas Laurynas Slapšys, atstumo tarp transporto priemonių fiksavimo ir vairuotojų informavimo įranga nebus susieta su esamomis sistemomis.

Pašnekovas patvirtino, kad direkcija ketina laikytis pirminio plano, t. y. įrangą montuos avaringuose „Via Baltica“ magistralės ruožuose. Anot jo, pirmajame etape bus įrengtos dvi tokios sistemos.

„Pirmąją rugsėjo savaitę planuojama pradėti viešųjų pirkimų procedūrą. Paskelbtą konkursą laimėjęs rangovas darbus turėtų atlikti iki šių metų ketvirtojo ketvirčio“, – komentavo L. Slapšys.

Baudų kol kas neskirs

Administracinių nusižengimų kodekse kol kas nėra punkto, kuris numatytų, kokia bauda turėtų būti taikoma saugaus atstumo nesilaikantiems vairuotojams.

Oficialiai buvo galimybė priskirti tai prie „kitų pažeidimų“ ir skirti įspėjimą arba nuo 9 iki 12 eurų baudą. Tačiau taip nebus daroma.

L. Slapšio teigimu, pagrindinis sistemos įrengimo tikslas yra sudaryti saugesnes eismo sąlygas.

„Planuojama, kad sistema bus informacinė ir įspės vairuotojus apie atstumo nesilaikymą“, – kalbėjo direkcijos atstovas.

Taigi iš pradžių pagrindinė poveikio priemonė bus elektroniniai pranešimų skydai, o saugus atstumas priklausys nuo leistino greičio įrangos montavimo ruože.

Koks atstumas – saugus?

Programuojant įranga bus taikomos Kelių eismo taisyklėse įrašytos rekomendacijos.

Pagal jas atsižvelgdamas į greitį vairuotojas privalo laikytis tokio atstumo, kad neatsitrenktų į priekyje važiuojančią transporto priemonę, jeigu ji būtų stabdoma.

Rekomenduojama, kad atstumas iki priekyje važiuojančios transporto priemonės būtų ne mažesnis kaip per dvi sekundes nuvažiuojamas atstumas arba ne mažesnis kaip pusė spidometro rodmens, paversto metrais.

Pavyzdžiui, kai greitis 70 km/val., atstumas turi būti ne mažesnis kaip 35 metrai, jeigu eismo sąlygos nereikalauja kitaip.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.