Galbūt skaičius būtų ir dar didesnis, tačiau matuoklius perdarantiems inžinieriams kiekvienu atveju reikia vykti į vietą ir ten žiūrėti, ar įmanoma matuoti abejomis kryptimis.
Primename: stacionaraus greičio matuoklio, kuris fiksuoja tolstančias transporto priemones, vieta turi būti tokia, kad jis apimtų dvi eismo juostas – po vieną pirmyn ir atgal.
Taip veikiantis matuoklis turi stovėti kelkraštyje, o ne skiriamojoje juostoje.
Stabdo tik procedūros
Lietuvos automobilių kelių direkcijos tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus specialistas Evaldas Tamariūnas patvirtino, kad planuojama funkcionalumą aktyvuoti daugelyje stacionarių greičio matuoklių.
Anot jo, tai vyks palaipsniui, kadangi darbai tiesiogiai susiję su periodinės metrologijos procedūromis.
E. Tamariūno teigimu tolimesni testai nereikalingi, kadangi įranga nėra nauja – tiesiog išnaudojamas vienas iš esamos įrangos funkcionalumų.
Specialistas priminė, kad jo aktyvavimas buvo tiesiogiai susijęs su nuolatiniu motociklininkų greičio viršijimu.
„Visi puikiai žinojo, kad stacionarūs greičio matuokliai fiksuoja tik artėjančias transporto priemones, o ant motociklų valstybiniai registracijos numeriai tvirtinami tik iš galo.
Akivaizdu, kad tai buvo tinkamas sprendimas“, – komentavo E. Tamariūnas.
Privers keisti įpročius
Lietuvos kelių policijos tarnyba nepateikė tikslių duomenų, kiek motociklininkų šiais metais buvo nubausti už greičio viršijimą.
Tuo tuo metu bendri duomenys rodo, kad per devynis šių metų mėnesius iš viso užfiksuota 139 642 greičio viršijimo atvejų, o pernai per tą patį laikotarpį – 110 390.
LAKD specialistai neabejoja, kad naujasis matuoklių funkcionalumas padės drausminti ne tik motociklininkus, bet ir kitų transporto priemonių vairuotojus.
„Nėra paslaptis, kad vairuotojai greitį sumažindavo tik prieš stacionarų greičio matuoklį, o jį pravažiavę vėl spustelėdavo akceleratorių“, – pastebėjo E. Tamariūnas.
Tačiau dvipusių greičio matuoklių „efekto zona“ prasitęs mažiausiai dvigubai.