Sumažino leistiną greitį, bet pėsčiųjų žūsta daugiau – kodėl taip nutiko?

Įprasta manyti, kad sumažinus automobilių greitį turėtų pavykti pagerinti ir pėsčiųjų bei dviratininkų mirčių statistiką.

Greičio ribojimas yra efektyvus tik tuomet, kai yra priemonės verčiančios vairuotojus jo laikytis.<br>G.Bitvinsko asociatyvi nuotr.
Greičio ribojimas yra efektyvus tik tuomet, kai yra priemonės verčiančios vairuotojus jo laikytis.<br>G.Bitvinsko asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jan 8, 2018, 7:33 PM

Logika labai paprasta – jei gatvėje pasitaiko netikėta kliūtis, lėtai važiuojantis automobilis gali greičiau sustoti. Visgi praktika rodo, kad sumažintas eismo greitis nebūtinai sumažina pėsčiųjų mirčių skaičių.

Kodėl taip nutinka?

Miestų gatvėse, kur daugiau pėsčiųjų ir dviratininkų, automobilių greitis yra stipriai ribojamas. Dažniausiai iki 50 ar 40 km/val., o kartais ir dar labiau.

Miestams augant ir daugėjant pėsčiųjų, šie apribojimai yra dar griežtinami, tikintis, kad vairuotojai galės lengviau išvengti neapdairių pėsčiųjų.

Visgi, vienoje vietovėje Jungtinėje Karalystėje pastebėta, kad sumažintas greitis 7 iš 13 vietų padidino pėsčiųjų žūčių kelyje statistiką.

Nenori važiuoti lėtai

Ekspertai įvardijo kelias priežastis, kodėl papildomi greičio ribojimai miestuose nėra gera mintis.

Visų pirma, daugelis vairuotojų yra linkę jų nepaisyti. Įtvirtinti tai galima naudojantis greičio ribojimo kalneliais ar automatiniais greičio matuokliais.   

Visgi, šių priemonių veiksmingumas taip pat abejotinas. Greičio ribojimo kalneliai labai nepatinka vairuotojams ir gamtos mylėtojams. Nuolatinis stabdymas ir pagreitėjimas didina degalų sąnaudas.

Kita priežastis – šiais laikais automobiliai pritaikyti važiuoti gana greitai. Maksimalų leistiną greitį jie pasiekia gana spėriai.

Taigi, vairuotojams tenka labai atidžiai stebėti spidometrus, kad liktų Kelių eismo taisyklėmis nustatytose ribose.

Tai ne tik nukreipia jų dėmesį nuo vaizdo per priekinį automobilio stiklą. Dirbtiniai ribojimai, kuriems dar reikia ir pastangų, siutina vairuotojus, o vairavimas su tokia nuotaika jau savaime yra pavojingas.

Užmigdo budrumą

Galiausiai, pėstieji ir dviratininkai tokiose vietose taip pat nėra tokie atsargūs, kokie turėtų būti.   

Tragedijai įvykti pakanka ir 40 km/val. ar dar mažesnio greičio, tačiau žmonės, žinodami, kad automobiliai važiuoja lėčiau, ne taip atidžiai žvalgosi eidami per gatvę ar važinėdami dviračiais.

Patys prisiminkite, kaip važiuojate dviračiu užimtame užmiesčio keliuke ir kaip ramioje miesto gatvėje.

Tai negi nėra užtikrintų išeičių? Tikriausiai ne. Tačiau negalima pamiršti elementaraus švietimo. Elementarus priminimas, kad nelaimės įvyksta nuolat gali išgelbėti daugybę gyvybių.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.