Pavojingas ruožas nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos taps automagistrale

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) pasirašė sutartį su UAB „Kelprojektas“, kuri įsipareigojo parengti valstybinės reikšmės magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 56,83 iki 97,06 kilometro rekonstravimo specialųjį planą ir žemės paėmimo visuomenės poreikiams projektą.

Specialųjį planą planuojama pradėti iki 2020 metų, o iki 2022 metų kelio ruožas turėtų atitikti automagistralės reikalavimus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Specialųjį planą planuojama pradėti iki 2020 metų, o iki 2022 metų kelio ruožas turėtų atitikti automagistralės reikalavimus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

2018-01-15 18:01

Specialiajame plane bus numatyta esamą kelio ruožą išplatinti iki keturių eismo juostų, vietoj buvusių vieno lygio sankryžų įrengti dviejų lygių sankryžas, tunelinius pravažiavimus, sankirtas, viadukus, taip pat – triukšmo slopinimo priemones.

Planuojama teritorija Marijampolės ir Kalvarijos savivaldybėse gali siekti 2 tūkst. 880 hektarų.

Rengiant specialųjį planą bus įvertinti du galimi trasos variantai ir suformuluotos ne mažiau kaip dvi numatomos teritorijos plėtros koncepcijos alternatyvos.   

Pastarosios bus įvertintos ekonominio naudingumo rodikliu, atlikti eismo modeliavimo bei kiti tyrimai, reikalingi sprendiniams pagrįsti, taip pat bus įvertinti preliminarūs alternatyvių sprendinių įgyvendinimo terminai.

LAKD skelbia, kad pasirinkta tinkamiausia plano sprendinių alternatyva turės būti pagrįsta ir skaidri, pristatyta viešiems svarstymams. Projekto rengėjas privalės nustatyti ir plėtrai reikalingų teritorijų ribas.

Parengtas specialusis planas turės būti teikiamas Vyriausybei. Pagal Ministrų kabineto patvirtinto specialiojo plano sprendinius bus parengtas žemės paėmimo visuomenės poreikiams projektas, kuriuo vadovaujantis bus pradėtos žemės išpirkimo procedūros, t. y. bus išperkami savininkų ar valdytojų žemės sklypai.

Į žemės paėmimo visuomenės poreikiams projektą gali būti įtraukta iki 700 žemės sklypų (apie 300 hektarų žemės), kurių tikslus mastas bus nustatytas specialiajame plane, priklausomai nuo jame patvirtintų sprendinių.   

Pranešama, kad rengiant kelio ruožo tarp Marijampolės ir Lenkijos sienos rekonstravimo sprendinius reikės priimti novatoriškus, techniniu ir saugaus eismo požiūriu įvertintus aplinkai draugiškus sprendimus pagal naujausią ir geriausią inžinerinio projektavimo ir eismo saugumo inžinerijos srityje patirtį.

Statybos darbus 40,23 kilometro ilgio atkarpoje pagal UAB „Kelprojektas“ parengtą specialųjį planą planuojama pradėti iki 2020 metų, o iki 2022 metų šis kelio ruožas turėtų atitikti automagistralės reikalavimus.

Tarptautinės magistralės „Via Baltica“ kelio A5 dalies tarp Kauno ir Marijampolės rekonstrukcijos darbai turėtų būti baigti dar šių metų pabaigoje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.