Vairavimas žiemą: kaip patikrinti, ar važiuojate slidžia danga

Žiemos sezono metu vairavimo sąlygos tampa pavojingesnės ir reikalaujančios daugiau budrumo.

Vairavimas žiemą reikalauja maksimalaus susikaupimo.<br>Organizatorių nuotr.
Vairavimas žiemą reikalauja maksimalaus susikaupimo.<br>Organizatorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jan 16, 2018, 5:30 PM

„Winter Rally“ organizatoriai, bendradarbiaudami su Lietuvos automobilių kelių direkcija ragina vairuotojus imtis visų saugumo priemonių žiemos kelyje ir pabrėžia saugaus greičio pasirinkimo svarbą.

Vairavimas žiemą, iš tiesų, reikalauja maksimalaus vairuotojo susikaupimo. Daug dėmesio reikia skirti pasirinktam greičiui. Ne visada nurodytas saugus greitis yra tinkamas, atsižvelgiant į oro sąlygas.

Tikras profesionalas niekada nerizikuoja ir jei saugus greitis yra 50 km/val. – jis renkasi būtent tokį važiavimo tempą.

Jei eismo sąlygos itin prastos – kelias apledėjęs, stipriai sninga ar prasidėjo lijundra – gali tekti atskirus kelio ruožus įveikti ir mažesniu greičiu“, – apie žiemos kelio iššūkius pasakojo „Winter Rally“ direktorius Ramūnas Kliunka.

Dangos slidumas skiriasi

Automobilių sporto treneris LASF viceprezidentas Jonas Dereškevičius taip pat atkreipia dėmesį, kad po sąvoka „slidus kelias“ telpa labiau daug skirtingų dalykų: ir purus sniegas, ir plikšala ir šlapio sniego pliurzė.

„Saugiausia važiuoti susigulėjusiu, bet nesuplūktu iki blizgesio sniegu.

Tačiau nereikėtų pamiršti, kad kai kuriuose ruožuose toks sniegas gali dengti ledą, t. y. egzistuoja didelė rizika, kad važiavimo sąlygos staiga pasikeis, o mažiau įgudęs vairuotojas nespės į tai sureaguoti ir praras automobilio kontrolę.

Žinoma, jei mašina važiuoja tiesiai ir nėra veikiama jokios išcentrinės jėgos, nieko neatsitiks.   

Tačiau darant kad ir nedidelį posūkį, stabdant, prasilenkiant su kitu automobiliu, gavus stiprų vėjo gūsį – slydimas šonu gali prasidėti akimirksniu.

Tas pats gali atsitikti, jei automobilio ratų geometrija nesureguliuota ir mašiną traukia į kurį nors šoną“, – perspėja treneris.

Pokyčius galima pajusti

Kaip atpažinti slidų kelią ir pasirinkti saugų greitį? Anot J. Dereškevičiaus, pirmiausia reikia išmokti justi ratų reakciją į kelią.

Jei vairas tapo labai lengvas, vadinasi, sukibimas prastas ir vienintelis būdas išvengti nepageidaujamo automobilio slidinėjimo – važiuoti lėčiau ir nedaryti staigių judesių.

„Winter Rally“ atstovai, atvykstantiems žiūrovams, primena laikytis saugaus eismo taisyklių.

Organizatoriai primigtynai pabrėžia, kad emocijų pagautiems ralio fanams, ralio nereiktų perkelti į viešojo naudojimo kelius.

Ralio automobiliai bus apauti specialiomis sportinėmis padangomis, kurių kiekviena turi po 384 plieno dyglius.

Vienu metu į kelio paviršių būna įsmigę maždaug 70 – 80 dyglių, kurie važiuojant ledu ar įšalo sukaustytu žvyrkeliu, užtikrina geresnį sukibimą, todėl automobiliai gali išvystyti itin didelį greitį.

Tokios padangos taip pat padidina ir galimybes reikiamu metu sustoti.

Tuo metu ralio žiūrovai kasdien sėdi prie standartinių automobilių vairo ir į kelią remiasi įprastomis padangomis apautais ratais. Bandymas išvystyti lenktyninkų pasiekiamą greitį gali baigtis nelaime.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.