Parodė, su kuo bandė „už pinigus“ pereiti techninę apžiūrą: vaizdai stulbina

Siūlydami kontrolieriams kyšius vairuotojai bando praeiti techninę apžiūrą visiškai nepaisydami to, kad jų automobiliai yra tapę tikromis mirties mašinomis.

Šiuos automobilius į techninių apžiūrų centrus 2017 metais atvarę vairuotojai bandė „susitarti“ su kontrolieriais.<br>Organizatorių nuotr.
Šiuos automobilius į techninių apžiūrų centrus 2017 metais atvarę vairuotojai bandė „susitarti“ su kontrolieriais.<br>Organizatorių nuotr.
Šiuos automobilius į techninių apžiūrų centrus 2017 metais atvarę vairuotojai bandė „susitarti“ su kontrolieriais.<br>Organizatorių nuotr.
Šiuos automobilius į techninių apžiūrų centrus 2017 metais atvarę vairuotojai bandė „susitarti“ su kontrolieriais.<br>Organizatorių nuotr.
Šiuos automobilius į techninių apžiūrų centrus 2017 metais atvarę vairuotojai bandė „susitarti“ su kontrolieriais.<br>Organizatorių nuotr.
Šiuos automobilius į techninių apžiūrų centrus 2017 metais atvarę vairuotojai bandė „susitarti“ su kontrolieriais.<br>Organizatorių nuotr.
Šiuos automobilius į techninių apžiūrų centrus 2017 metais atvarę vairuotojai bandė „susitarti“ su kontrolieriais.<br>Organizatorių nuotr.
Šiuos automobilius į techninių apžiūrų centrus 2017 metais atvarę vairuotojai bandė „susitarti“ su kontrolieriais.<br>Organizatorių nuotr.
Šiuos automobilius į techninių apžiūrų centrus 2017 metais atvarę vairuotojai bandė „susitarti“ su kontrolieriais.<br>Organizatorių nuotr.
Šiuos automobilius į techninių apžiūrų centrus 2017 metais atvarę vairuotojai bandė „susitarti“ su kontrolieriais.<br>Organizatorių nuotr.
Šiuos automobilius į techninių apžiūrų centrus 2017 metais atvarę vairuotojai bandė „susitarti“ su kontrolieriais.<br>Organizatorių nuotr.
Šiuos automobilius į techninių apžiūrų centrus 2017 metais atvarę vairuotojai bandė „susitarti“ su kontrolieriais.<br>Organizatorių nuotr.
Šiuos automobilius į techninių apžiūrų centrus 2017 metais atvarę vairuotojai bandė „susitarti“ su kontrolieriais.<br>Organizatorių nuotr.
Šiuos automobilius į techninių apžiūrų centrus 2017 metais atvarę vairuotojai bandė „susitarti“ su kontrolieriais.<br>Organizatorių nuotr.
Šiuos automobilius į techninių apžiūrų centrus 2017 metais atvarę vairuotojai bandė „susitarti“ su kontrolieriais.<br>Organizatorių nuotr.
Šiuos automobilius į techninių apžiūrų centrus 2017 metais atvarę vairuotojai bandė „susitarti“ su kontrolieriais.<br>Organizatorių nuotr.
Šiuos automobilius į techninių apžiūrų centrus 2017 metais atvarę vairuotojai bandė „susitarti“ su kontrolieriais.<br>Organizatorių nuotr.
Šiuos automobilius į techninių apžiūrų centrus 2017 metais atvarę vairuotojai bandė „susitarti“ su kontrolieriais.<br>Organizatorių nuotr.
Šiuos automobilius į techninių apžiūrų centrus 2017 metais atvarę vairuotojai bandė „susitarti“ su kontrolieriais.<br>Organizatorių nuotr.
Šiuos automobilius į techninių apžiūrų centrus 2017 metais atvarę vairuotojai bandė „susitarti“ su kontrolieriais.<br>Organizatorių nuotr.
Šiuos automobilius į techninių apžiūrų centrus 2017 metais atvarę vairuotojai bandė „susitarti“ su kontrolieriais.<br>Organizatorių nuotr.
Šiuos automobilius į techninių apžiūrų centrus 2017 metais atvarę vairuotojai bandė „susitarti“ su kontrolieriais.<br>Organizatorių nuotr.
Šiuos automobilius į techninių apžiūrų centrus 2017 metais atvarę vairuotojai bandė „susitarti“ su kontrolieriais.<br>Organizatorių nuotr.
Šiuos automobilius į techninių apžiūrų centrus 2017 metais atvarę vairuotojai bandė „susitarti“ su kontrolieriais.<br>Organizatorių nuotr.
Šiuos automobilius į techninių apžiūrų centrus 2017 metais atvarę vairuotojai bandė „susitarti“ su kontrolieriais.<br>Organizatorių nuotr.
Šiuos automobilius į techninių apžiūrų centrus 2017 metais atvarę vairuotojai bandė „susitarti“ su kontrolieriais.<br>Organizatorių nuotr.
Šiuos automobilius į techninių apžiūrų centrus 2017 metais atvarę vairuotojai bandė „susitarti“ su kontrolieriais.<br>Organizatorių nuotr.
Šiuos automobilius į techninių apžiūrų centrus 2017 metais atvarę vairuotojai bandė „susitarti“ su kontrolieriais.<br>Organizatorių nuotr.
Šiuos automobilius į techninių apžiūrų centrus 2017 metais atvarę vairuotojai bandė „susitarti“ su kontrolieriais.<br>Organizatorių nuotr.
Šiuos automobilius į techninių apžiūrų centrus 2017 metais atvarę vairuotojai bandė „susitarti“ su kontrolieriais.<br>Organizatorių nuotr.
Šiuos automobilius į techninių apžiūrų centrus 2017 metais atvarę vairuotojai bandė „susitarti“ su kontrolieriais.<br>Organizatorių nuotr.
Šiuos automobilius į techninių apžiūrų centrus 2017 metais atvarę vairuotojai bandė „susitarti“ su kontrolieriais.<br>Organizatorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (16)

Renaldas Gabartas

Jan 26, 2018, 11:21 AM, atnaujinta Jan 26, 2018, 5:37 PM

Nuotraukose įamžinti akį rėžiantys gedimai nustebino ir visko mačiusius specialistus.

Įžūliausi vairuotojai, atvežę siaubingos būklės automobilius, dar drįsta pasiūlyti kyšį.

„Liepė apžiūrėti peleninę“, „siūlė atsilyginti“, „dokumentuose buvo palikta „dovanėlė“, „siūlė butelį konjako ir susitarti“, – tokius įrašus informacinėje techninės apžiūros sistemoje paliko kontrolieriai, kuriems už teigiamą išvadą buvo siūlomi kyšiai.

Tokių atvejų praėjusiais metais buvo užfiksuota net 1788.

Juos užregistravusiems specialistams pritrūko kantrybės bendrauti su itin įkyriai susitarti ir nepastebėti akis bandančių trūkumų automobilių savininkais.

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ direktorius Gintautas Šlėderis, komentuodamas per praėjusius metus sukauptą statistinę informaciją apie vairuotojų bandymus nesąžiningais būdais gauti teigiamą patikros išvadą, siūlė atkreipti dėmesį ne į skaičius, bet į visiems eismo dalyviams keliamą riziką.

Nuotraukos kelia siaubą

Jis pažymėjo, kad kontrolieriai atitinkamą pastabą sistemoje palieka tuomet, kai techninės apžiūros stotis aplankantys automobilininkai nereaguoja į perspėjimus elgtis korektiškai ir nesiūlyti neteisėto atlygio.

„Kur kas svarbiau tai, kad tokie žmonės kasdien keliais ir gatvėmis važinėja transporto priemonėmis, kuris turi ne vieną, o mažiausiai kelis didelius trūkumus.

Kadangi visais atvejais po užuominų apie kyšį kontrolierius problemines automobilio vietas ar susidėvėjusius agregatus fotografuoja, mes turime galimybę pakankamai tiksliai nustatyti, ką bandoma užmaskuoti“, – komentavo G. Šlėderis.

Nuotraukose užfiksuotos visiškai sudilusios vairo mechanizmo bei pakabos dalys, korozijos pažeistos svarbiausios laikančios konstrukcijos, sutrūnijusios stabdžių žarnelės, visiškai plikos padangos.

„Tokie defektai drastiškai komplikuoja galimybes suvaldyti automobilį ir paverčia  jį savotiška uždelsto veikimo bomba“, – akcentavo asociacijos vadovas.

Pažymi įkyrius klientus

Jis taip pat pabrėžė, kad korupciniais metodais technines problemas spręsti linkę vairuotojai iš tiesų tik dar labiau apsunkina savo padėtį.

Kai kurie daug trūkumų turinčių automobilių šeimininkai, ieškodami spragų TA sistemoje, per dieną sugeba aplankyti dvi ar net tris techninės apžiūros stotis.

Tačiau kad ir kur jie nuspręstų bandyti laimę, G. Šlėderis įspėjo, kad vos įvedus transporto priemonės duomenis į sistemą tuoj pat yra identifikuojami kaip problemų galintys sukelti klientai.

„Jų mašinos patikrinimas ir pirminės apžiūros metu užfiksuoti trūkumai privaloma tvarka fotografuojami. Taip gaišinamas visų laikas ir veltui eikvojami pinigai“, – konstatavo asociacijos vadovas.

Vairuotojas taptų keleiviu

Dėl kokių automobilio trūkumų jų šeimininkai dažniausiai bando įsiūlyti kontrolieriams keliasdešimt eurų ir taip gauti leidimą toliau dalyvauti eisme?

„Transekstos“ sistemos archyve esančiose nuotraukose, kurios buvo padarytos po korupcinio pobūdžio užuominų, užfiksuoti transporto priemonių trūkumai verčia susigūžti.

Įamžinti varvantys degalų bakai arba vamzdeliai, korozijos pažeistos laikančios konstrukcijos, besisukančių detalių zulinamos stabdžių sistemos žarnelės, kosmetinėmis priemonėmis užmaskuoti ratlankių skilimai, gumbuotos padangos.

Tokie gedimai bet kurią akimirką vairuotoją gali paversti padėties nekontroliuojančiu keleiviu, o patį automobilį – pavojingu ginklu.

Su tokiomis problemomis automobilio šeimininkui negalima leisti važinėtis net nuosavame kieme.

 

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: Šimtmečio konferencija – kas svarbiausia Lietuvai?
Gyvai
Gyvai: Šimtmečio konferencijos dalyvių komentarai