Nauja sistema įspės vairuotojus apie pavojingą reiškinį lyjant

Technologijų kompanija „Continental“ kuria saugumo sistemą, kuri iš anksto perspės apie galimą akvaplanavimo pavojų. Važiuojant keliu, kuriame yra itin daug vandens, galima prarasti sukibimą ir nesuvaldyti automobilio, todėl kyla avarijos pavojus.

Padangų jutiklių duomenys taip pat siunčiami į debesijos saugyklą.<br>Gamintojo nuotr.
Padangų jutiklių duomenys taip pat siunčiami į debesijos saugyklą.<br>Gamintojo nuotr.
Akvaplanavimas prasideda kai po ratais yra itin daug vandens.<br>Gamintojo nuotr.
Akvaplanavimas prasideda kai po ratais yra itin daug vandens.<br>Gamintojo nuotr.
Vienas svarbiausių sistemos elementų – plataus vaizdo kameros.<br>Gamintojo nuotr.
Vienas svarbiausių sistemos elementų – plataus vaizdo kameros.<br>Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Apr 20, 2018, 11:51 AM

Ateityje šios pavojingos situacijos galima bus išvengti naudojantis iš anksto apie akvaplanavimą perspėjančia sistema.

Svarbi kamerų funkcija

Jos veikimas paremtas iš vaizdo kamerų ir padangos jutiklių gaunamais duomenimis. Taip iš bus įvertinamas akvaplanavimo pavojus, o laiku perspėtas vairuotojas galės iš anksto pasirinkti saugų greitį.

„Net jei automobilis yra su geriausiomis padangomis, akvaplanavimas visada yra itin pavojingas ir kelia didelį pavojų eismo saugumui.

Tad mes kuriame itin pažangią technologiją, kuri paremta iš jutiklių gaunamais duomenimis ir juos apdorojančia programine įranga, nustatant galimą akvaplanavimo pavojų ir iš anksto perspėjant vairuotoją,“ – apie naujos technologijos ypatumus pasakoja „Continental“ važiuoklės ir saugumo padalinio vadovas Frankas Jourdanas.

Akvaplanavimas prasideda kai protektorius nebegali pakankamai greitai iš po padangos pašalinti ant kelio esančio vandens.

Vandens kiekį ant kelio padeda nustatyti plataus kampo vaizdo kameros, kurios yra sumontuotos šoniniuose veidrodėliuose, taip pat automobilio priekyje ir gale.

Įvertinti leidžia jutikliai

Be duomenų iš kamerų, „Continental“ sistema taip pat naudos ir iš padangų gaunamą informaciją apie galimą akvaplanavimą, kurią siųs padangose sumontuoti jutikliai.

„Mes naudojame elektroninės padangų informacinės sistemos „eTIS“ akcelerometro signalą, nustatydami kylančią grėsmę“, – sako „Continental“ Kėbulų ir saugumo padalinio skyriaus vadovas Andreas Wolfas.

„eTIS“ sistemos jutikliai taip pat nustato protektoriaus gylį ir šie duomenys vairuotojui leis pasirinkti saugų važiavimo greitį ant šlapios kelio dangos.

Iš automobilių gaunami duomenys bus siunčiami į saugyklą, o tai leis perspėti vairuotojus, kad jie artėja prie pavojingos zonos.

Be to, ši sistema bus labai svarbi savivaldžių automobilių saugumo įrangos dalis, kadangi jie turės išvengti akvaplanavimo be žmogaus įsikišimo.

„Continental“ skelbia, kad perspėjimo apie akvaplanavimą sistema įprastiems ir savivaldžiams automobiliams yra dar vienas žingsnis, siekiant „Vision Zero“ tikslo – eismo keliuose be įvykių.   

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2023 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.