Vytautas Grašys: „geras žmogus“ nėra pateisinimas

Praėjusią savaitę įvyko dvi tragiškos nelaimės su motociklais – vienoje avarijoje motociklininkas virto ir žuvo pats, kitoje – pražudė dviratininkę bei sužalojo savo keleivę.

Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys pažymėjo, kad visos saugaus eismo problemos kyla dėl nepakankamai aukšto vairuotojų kultūros lygio.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys pažymėjo, kad visos saugaus eismo problemos kyla dėl nepakankamai aukšto vairuotojų kultūros lygio.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jul 26, 2018, 8:03 PM

Penktadienį Vilniuje tragiškai baigėsi motociklininko susidūrimas su dviratį per kelią vedusia dviratininke. Moteris neišgyveno, o motociklo vairuotojas ir jo keleivė buvo išvežti į ligoninę. 

Dar viena nelaimė penktadienį įvyko Lukšiuose. Šiame miestelyje su motoroleriu nuvirto ir susižeidė visiškai girtas, 2,18 promilės įpūtęs 18–metis. 

Jo dviratė transporto buvo neregistruota, be to jis neturėjo vairuotojo pažymėjimo.

O tragedijų virtinę pratęsė antradienio pavakare prie Palangos įvykęs motociklo ir dviračio susidūrimas, per kurį žuvo du žmonės. 

Šioje avarijoje mirtinas traumas patyrė motociklo „Kawasaki“ ir savadarbio motorinio dviračio vairuotojai.

Nors apie eismo saugumą, greičio ir alkoholio keliamą pavojų, kalbama daug, panašios nelaimės vis tiek įvyksta.

Gali mėgautis atsakingai

Lietuvos kelių policijos viršininkas Vytautas Grašys, kalbėdamas apie tokių avarijų priežastis, pažymėjo, kad tai daugiausiai lemia eismo dalyvių kultūros stoka. 

Anot jo, kiekvienas žmogus, visų pirma, turėtų norėti apsaugoti pats save. 

Po kiekvienos nelaimės atliekamas jos priežasčių tyrimas, bet motociklų avarijose lemiantis faktorius dažniausiai yra viršytas greitis.   

Pareigūnas pastebėjo, kad tokie vairuotojai, kurie dviratę transporto priemonę naudoja norėdami patirti aštrių pojūčių, neįvertina, kokį pavojų gali sukelti.

Pašnekovo manymu, ilgainiui tokio mąstymo turėtų nelikti. 

„Labai norėčiau padėkoti motociklininkų klubams, kurie vis labai motyvuoja savo narius rūpintis saugumu, laikytis Kelių eismo taisyklių ir neviršyti leistino greičio. 

Motociklo vairavimo galima mėgautis ir saugiai dalyvaujant eisme“, – konstatavo V. Grašys.

Pareigūnas sakė, kad neatsakingas elgesys nepriklauso nuo eismo dalyvio statuso. Labai pavojingą situaciją gatvėje gali sukelti ir pėsčiasis. 

Turi prisidėti bendruomenės

Siekiant užtikrinti eismo saugumą, V. Grašio manymu, labai svarbus yra vietos bendruomenių vaidmuo. 

„Vairuoti neblaiviam automobilį ar motociklą turėtų būti didelė gėda – bendruomenės privalo to netoleruoti. 

Kiekvienas turi išreikšti požiūrį, kad nori gyventi saugioje aplinkoje“, – ragino pareigūnas. 

Tarnybos vadovo netenkina, jo manymu, šalyje vis dar vyraujanti pernelyg didelė tolerancija netinkamam elgesiui. 

„Tenka išgirsti kaip po įvykio, kuriame nukentėjo žmonės, jį sukėlęs vairuotojas sulaukia ne pasmerkimo, o užuojautos. Bendruomenės nariai sako, kad jis geras žmogus“, – stebėjosi jis. 

V. Grašį labai visuomet stebina pareiškimai, kai vietiniai prisipažįsta žinoję, kad vairuotojas į darbą ir vėl namo važiuoja neblaivus, tačiau nesiėmė jokių veiksmų.

„Kai klausiame jų, ar su vairuotoju kalbėjo apie tai, kad jis kelia realų pavojų, sulaukiame neigiamo atsakymo. 

Dar mums priduria, kad jis naudingas bendruomenei“, – kalbėjo pareigūnas. 

Apie pavojų reikia pranešti

Jis įsitikinęs, kad žmonės dažnai stebi pažeidimus, kuriuos kažkas iš jų pažįstamų rato daro jau ne pirmą kartą, tačiau apie tai niekam nepraneša. 

„Žmonės nesupranta, kad toks elgesys anksčiau ar vėliau gali atsisukti prieš juos pačius“, – pridūrė V. Grašys. 

Jis patikino, kad policija stebi ir socialinius tinklus bei priminė atvejį, kai praėjusiais metais buvo nubaustas BMW vairuotojas. 

Sostinės vakariniame aplinkkelyje vyras važiavo 200 km/val. greičiu.    

„Vairuotojas buvo nubaustas ir mes apie tai pranešėme, nes jis savo veiksmais kėlė pavojų visiems aplinkiniams eismo dalyviams“, – sakė pašnekovas.   

Pareigūnas pats kiekvienais metais stengiasi dalyvauti motociklų sezono atidaryme ir uždaryme. 

Tai - papildomos galimybės priminti vairuotojams apie būtinybę kelyje elgtis saugiai. 

„Kai patys patruliuojame, prie mūsų vis dažniau prieina motociklininkai. Su jais kalbame apie aktualijas“, – sakė pašnekovas.

Motociklininkai turi priekaištų

V. Grašys kalbėjo, kad motociklininkai taip pat turi priekaištų kitiems eismo dalyviams. 

„Nors motociklų sezonas prasideda gegužės mėnesį arba dar anksčiau, patys motociklininkai juokauja, kad automobilių vairuotojai juos pradeda pastebėti spalio mėnesį“, – vieną didžiausių problemų įvardijo jis.

Kai kurie vairuotojai tyčia nepraleidžia motociklininkų sankryžose, nors šie gali važiuoti tarp juostų. 

Taip pat, pastebėjo pašnekovas, jiems kyla problemų ties išmaniaisiais šviesoforais – kartais jie neatpažįsta motociklų. 

„Motociklininkai taip pat buvo įsižeidę dėl 0 tolerancijos alkoholio vartojimui, tačiau šiais metais jau nebėra tokių, kurie abejotų, kodėl įvestas toks reikalavimas“, – komentavo V. Grašys.  

Anot pareigūno, dėl gana trumpo sezono į motociklus mūsų šalyje žiūrima kaip į hobį, o ne į transporto priemonę.   

Tačiau pamažu keičiasi tiek pačių motociklininkų, tiek ir automobilių vairuotojų požiūris.

„Iki šiol dar pasitaiko, kad vairuotojai bando parodyti kažkokį pranašumą prieš motociklininkus. 

Dar iš šiandien tenka pamatyti, kaip jie yra apipurškiami langų plovimo skysčiu, bet kalbėdamas su eismo dalyviais pastebiu, kad situacija keičiasi“, – kalbėjo V. Grašys. 

Dėl matuoklių pakeitė elgesį

Tarnybos vadovas pastebėjo, kad motociklininkų elgesiui gatvėje įtakos turėjo naujas stacionarių matuoklių funkcionalumas.   

Kai šie radarai pradėjo fiksuoti nuvažiuojančias transporto priemone, gerokai sumažėjo ir tokių, kurie būdavo užfiksuodami dideliu greičiu artėdami iš priekio. 

V. Grašys stebėjosi, kad vis dar yra motociklininkų, kurie linkę galvoti, kad po žiemos jų įgūdžiai yra tokie, kokie buvo praėjusią vasarą. 

Pareigūnas patarė prieš išvažiuojant į gatvę pasitreniruoti specializuotoje aikštelėje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.