Vaizdas gatvėje – kaip iš filmo: nauja technologija išgelbėtų ne vieną gyvybę

Netolimoje ateityje pėsčiųjų perėjos gali visiškai pasikeisti. Vaizdo kameros, kompiuterinė programa ir į kelią integruotas didžiulis šviesos diodų ekranas leido inžinieriams padaryti taip, kad jos reaguotų į aplinką.

Išmanioji perėja reaguotų į eismo intensyvumą, pėsčiųjų elgesį ir netgi oro sąlygas. <br>Gamintojo nuotr.
Išmanioji perėja reaguotų į eismo intensyvumą, pėsčiųjų elgesį ir netgi oro sąlygas. <br>Gamintojo nuotr.
Išmanioji perėja reaguotų į eismo intensyvumą, pėsčiųjų elgesį ir netgi oro sąlygas. <br>Gamintojo nuotr.
Išmanioji perėja reaguotų į eismo intensyvumą, pėsčiųjų elgesį ir netgi oro sąlygas. <br>Gamintojo nuotr.
Išmanioji perėja reaguotų į eismo intensyvumą, pėsčiųjų elgesį ir netgi oro sąlygas. <br>Gamintojo nuotr.
Išmanioji perėja reaguotų į eismo intensyvumą, pėsčiųjų elgesį ir netgi oro sąlygas. <br>Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Aug 22, 2018, 7:33 PM

Tokia išmanioji perėja pirmą kartą buvo išbandyta Londone. Minėtos technologijos leido stebėti pėsčiuosius, dviratininkus ir automobilių vairuotojus bei realiu laiku keisti kelio žymėjimą.

Vietoje juostų – ekranas

Ant gatvės paklotas 7,5 metro pločio ir 22 metrų ilgio ekranas rodo pėstiesiems gerai žinomus žalios ar raudonos spalvos signalus. Tuo metu, kai leidžiama eiti per gatvę, pėstiesiems atsiranda kelią žyminčios baltos juostos.

Išmanioji perėja taip pat nurodo vietas, kuriose privalo sustoti automobiliai ir atskiria dviratininkų juostas.

Priklausomai nuo paros laiko ir eismo intensyvumo, perėjos konfigūracija gali keistis. Ankstyvą rytą, kai pėsčiųjų yra mažai, ji atsiranda tik tuomet, kai kažkas prieina arčiau. Likusį laiką vairuotojai važiuoja netrukdomi.

Esant intensyviam pėsčiųjų eismui perėja veikia nuolatos, be to norint padidinti pralaidumą padidėja ir jos užimamas plotas. Jis yra didesnis ir esant nepalankioms oro sąlygoms, pavyzdžiui, lyjant.

Įspėtų apie pavojų

Šviečiantis perėjo plotas nebūtinai yra stačiakampio formos. Programinei įrangai nustatant pėsčiųjų pamėgtus takus įėjimas ir išėjimas galėtų būti skirtingo pločio.

Pėsčiajam įžengus į perėją pavojingu momentu aplink jį užsidegs ryškiai raudonos spalvos įspėjamieji signalai. Jie taip pat rodomi tais atvejais, kai žmogus yra labai arti perėjos, tačiau nėra sutelkęs dėmesio į gatvę.

Perėjos kūrėjai iš kompanijos „Umbrelium“ tikisi, kad technologiją perkėlus į gatves, tai padėtų išsaugoti ne vieną gyvybę.

Jie taip pat sako, kad tai būtų pirmas rimtas perėjų atnaujinimas nuo tada, kai penktajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje buvo pristatyta jos koncepcija.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.