Kaip tinkamai paruošti dviratį naujam sezonui: trys svarbiausi dalykai

Šylant orams įsibėgėja ir dviračių sezonas. Į miestų gatves, dviračių takus ir parkus po truputį plūsta šių transporto priemonių entuziastai. Dviračių treneris Vaidas Rimkus atkreipia dėmesį, kad, prieš pradedant mėgautis keliavimo dviračiu teikiamais privalumais ir malonumais, svarbu savo dviratę transporto priemonę tinkamai paruošti. 

Prie išvažiuojant į gatvę būtina patikrinti dviračio stabdžius, taip pat žibintus, atšvaitus ir garsinį signalą.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Prie išvažiuojant į gatvę būtina patikrinti dviračio stabdžius, taip pat žibintus, atšvaitus ir garsinį signalą.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Apr 5, 2019, 3:18 PM

Draudimo bendrovės „Ergo“ transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas taip pat priduria, kad nuo to priklauso ir važiavimo dviračiu saugumas.

Didžiausias dėmesys – stabdžiams

Saugi kelionė dviračiu galima tik jei jis techniškai tvarkingas. Deja, ne visi tuo pasirūpina. Tai ypač aktualu dviratį pradedant naudoti po ilgesnės pertraukos. 

Dviračių treneris V. Rimkus išskiria svarbiausius dalykus, į kuriuos reikėtų atkreipti dėmesį ruošiant dviratį šiltajam sezonui.

„Bene svarbiausias dalykas, į kurį reikėtų atkreipti dėmesį atliekant dviračio techninę apžiūrą, yra jo stabdžiai. 

Po praėjusio sezono stabdžių kaladėlės gali būti sudilusios. Dėl to dviračio stabdžiai veiks prasčiau, važinėti taps nesaugu. Sudilusias stabdžių kaladėles reikėtų pakeisti naujomis“, – sako V. Rimkus.

Anot dviračių trenerio, tai, kiek daug dėmesio dviračiui reikės prieš pradedant sezoną, nemenkai priklauso nuo jo saugojimo sąlygų žiemą. 

Jei dviratis buvo laikomas drėgnoje patalpoje, jis ar atskiros jo detalės gali būti aprūdijusios. 

Ant dviračio taip pat gali būti kondensato, dėl kurio rūdijimo procesai neretai prasideda jau pradėjus važinėti. Taigi prieš pradedant dviračiu naudotis patartina jį gerai nuplauti, pašalinti visas rūdis.

„Apžiūrint dviratį reikėtų atkreipti dėmesį ir į tai, ar jo detalės ir komponentai neatsilaisvinę, ar visi varžtai gerai priveržti, ar grandinė nėra nusidėvėjusi. 

Pastarąją prieš važiuojant į lauką reikėtų dar ir sutepti. Galiausiai derėtų pasirūpinti, kad padangose būtų pakankamai oro“, – sako V. Rimkus.

Gresia lūžiai ir galvos traumos

Draudimo bendrovės atstovo teigimu, nepasirūpinus tinkama dviračio technine būkle keliamas pavojus sau ir kitiems eismo dalyviams. 

„Jei dviratis neturi gerai veikiančių stabdžių ir garsinio signalo, išvengti pavojingų susidūrimų su pėsčiaisiais, automobiliais ar kitais dviratininkais gali būti tikrai sudėtinga. 

Per tokius susidūrimus dažnai patiriamos išties rimtos traumos – kaulų lūžiai, galvos sutrenkimai, stiprūs nubrozdinimai ar sumušimai. 

Be to, važinėjant prastos techninės būklės dviračiu galima sužaloti ir kitus asmenis. Tokiu atveju gali tekti atlyginti jų patirtą žalą“, – sako R. Bieliauskas.

Ekspertas primena, kad skaudžių įvykių priežastimi gali tapti ir prastai pritvirtinta dviračio grandinė, nestabili sėdynė, įvairūs dviračio rėmo ar ratlankių pažeidimai. 

Važiuojant dideliu greičiu menkiausias kelio nelygumas ar duobė tokiu atveju gali dviratį sumėtyti, o kritus patiriamos įvairaus sudėtingumo traumos.

Pasirūpinti matomumu ir šalmu

R. Bieliausko teigimu, svarbu ne tik tai, kad dviratis gerai važiuotų ir jo stabdžiai būtų efektyvūs – reikia pasirūpinti, kad kelyje būtumėte matomi. 

„Pagal galiojančias Kelių eismo taisykles, kiekvieno dviračio gale turi būti pritvirtintas raudonos spalvos atšvaitas arba žibintas, o ant jo ratų stipinų iš abiejų šonų – oranžinės spalvos atšvaitai. 

Minant važiuojamąja kelio dalimi dviračio priekyje turi būti įjungtas baltos spalvos žibintas. Jei jo nėra, dviratininkas privalo dėvėti šviesą atspindinčią liemenę. 

Taigi atliekant dviračio techninę priežiūrą svarbu atkreipti dėmesį į tai, ar visi būtini atšvaitai yra savo vietose, ar žibintai tinkamai veikia“, – sako R. Bieliauskas.

Jam pritaria ir V. Rimkus, kuris taip pat rekomenduoja dviratį prieš sezono pradžią nuvežti į jų apžiūra užsiimančias dirbtuves. 

Jų specialistai gali pašalinti visus trūkumus ir tinkamai paruošti transporto priemonę saugiam ir maloniam sezono startui.

„Važinėjimo dviračiais sąlygos Lietuvoje dar toli gražu nėra pačios saugiausios, todėl prieš išriedant į gatves svarbu ne tik pasirūpinti gera dviračio technine būkle, bet ir tinkamomis apsaugomis, o pirmiausia šalmu“, – sako V. Rimkus.

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenys rodo, kad per tris pavasario mėnesius pernai užfiksuota 60 dviračių susidūrimų su automobiliais, kai nukentėjo žmonės. 

Tai beveik penktadalis visų per metus užfiksuotų tokių eismo įvykių.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.