Motociklų sezonas įsibėgėja: kaip išvengti naujų aukų

Motociklų sezono pradžia pastaraisiais metais pirmiausia pažymima ne atidarymo šventėmis, o sunkiomis traumomis ir žūtimis. Specialistai sako, kad motociklininkai turi būti itin atsargūs ir dėmesingi, tačiau jų saugumas – ir kitų eismo dalyvių rūpestis.

Dar gerokai prieš didžiuosius sezono atidarymo renginius eismo įvykių suvestinėse pasirodo pranešimai apie sunkiai sužeistus ar netgi žuvusius motociklininkus.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Dar gerokai prieš didžiuosius sezono atidarymo renginius eismo įvykių suvestinėse pasirodo pranešimai apie sunkiai sužeistus ar netgi žuvusius motociklininkus.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Dar gerokai prieš didžiuosius sezono atidarymo renginius eismo įvykių suvestinėse pasirodo pranešimai apie sunkiai sužeistus ar netgi žuvusius motociklininkus.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Dar gerokai prieš didžiuosius sezono atidarymo renginius eismo įvykių suvestinėse pasirodo pranešimai apie sunkiai sužeistus ar netgi žuvusius motociklininkus.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Eismo dalyvio saugumas, visų pirma, priklauso nuo jo paties dėmesingumo. <br>J.Stacevičiaus nuotr.
Eismo dalyvio saugumas, visų pirma, priklauso nuo jo paties dėmesingumo. <br>J.Stacevičiaus nuotr.
Eismo dalyvio saugumas, visų pirma, priklauso nuo jo paties dėmesingumo. <br>J.Stacevičiaus nuotr.
Eismo dalyvio saugumas, visų pirma, priklauso nuo jo paties dėmesingumo. <br>J.Stacevičiaus nuotr.
Eismo dalyvio saugumas, visų pirma, priklauso nuo jo paties dėmesingumo. <br>J.Stacevičiaus nuotr.
Eismo dalyvio saugumas, visų pirma, priklauso nuo jo paties dėmesingumo. <br>J.Stacevičiaus nuotr.
 Mėgstantys važiuoti greitai šiuos įgūdžius turėtų demonstruoti tik lenktynių trasose.<br>Organizatorių nuotr.
 Mėgstantys važiuoti greitai šiuos įgūdžius turėtų demonstruoti tik lenktynių trasose.<br>Organizatorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

May 23, 2019, 7:40 AM

Motociklo nelaiko pavojingu

Viena pavojingiausių situacijų motociklininkams – posūkiai į kairę. Tai rizikinga tiek tuo atveju, kai suka motociklas, tiek jei jis važiuoja pagrindiniu keliu, o suka automobilis.

Užmiestyje tokios situacijos labai dažnai baigiasi skaudžiomis avarijomis, kuriose motociklininkai sunkiai sužeidžiami arba žūsta.

Net neviršijant greičio smūgis į nejudantį metalo lydinių objektą žmogaus organizmui dažnai yra nepakeliamas.

Vairavimo treneriai ir psichologai pažymi, kad automobilių vairuotojai motociklų nepastebi nebūtinai dėl to, kad tikrai jų nemato.

Prie masyvesnių transporto priemonių įpratę smegenys motociklo tiesiog nelaiko rimtu pavojumi, todėl informacija apie jį nelaikoma prioritetine ir neperduodama iš karto, kai yra užfiksuojama.

Gali imtis veiksmų

Gali nutikti taip, kad vairuotojui motociklas tampa peizažo dalimi – jis nesuvokiamas, kaip transporto priemonė ar realus pavojus.

Dėl šios priežasties prie sankryžos artėjantiems ar kitoje situacijoje prie pat automobilio atsidūrusiems motociklininkams patariama įsitikinti kad juos pastebi vairuotojai. 

Jeigu jie nėra tikri, ar yra matomi – visuomet gali pamojuoti ranka.

Tokiu būdu motociklininkas  atsiskiria nuo smegenų suformuoto statiško paveikslo ir pradedamas vertinti, kaip judantis objektas.      

Automobilių vairuotojams užduotis – dar sudėtingesnė. Jie privalo vyti į šalį mintis apie kasdienius rūpesčius ir kiek įmanoma įsijausti į aplinką, kuri jį supa.

Tik taip pavyks perduodamo vaizdo apdorojimą pakelti aukščiau smegenų darbo prioritetų sąraše ir tuo pačiu – išvengti susidūrimų su motociklininkais, kurie būna čia pat.

Privalo laikytis taisyklių

Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys pabrėžė, kad motociklininkai saugūs gali būti tik laikydamiesi Kelių eismo taisyklių.

Anot jo, nors pavasaris jau įsibėgėjo, bet automobilių vairuotojams po šaltojo sezono reikia laiko tam, kad prisimintų, jog eisme dalyvauja ir mažesnės transporto priemonės.  

Pareigūnas akcentavo, kad motociklininkai visuomet privalo įsitikinti, ar yra matomi, ar kiti vairuotojai juos praleis. Tai itin svarbu, kai motociklas įvažiuoja iš šalutinio kelio į pagrindinį.

V. Grašys taip pat pastebėjo, kad važiuodami grupėmis motociklininkai ne visuomet teisingai užima pozicijas.

Vienoje eismo juostoje važiuodami dviese lygiagrečiai arba išsidėstę šachmatine tvarka jie gali geriau užtikrinti savo pačių saugumą.

Trumpesnė kolona taip pat mažiau trukdo kitiems eismo dalyviams.

Rūpinasi ir bendruomenė

Pareigūno manymu, skaudžiausi eismo įvykiai nutinka ne dėl vieno eismo dalyvio kaltės.

Anot jo, dažniausiai prie to prisideda abi pusės: automobilio vairuotojas nepastebi sukančio motociklininko, o šis važiuoja viršydamas greitį.

V. Grašiui tenka daug bendrauti su motociklininkų bendruomenių atstovais. Jis pastebėjo, kad dviratės technikos entuziastai tampa vis aktyvesni.

„Jie patys suinteresuoti, kad klubų nariai laikytųsi Kelių eismo taisyklių. Taip pat ragina tą daryti ir uždaroms grupėms nepriklausančius motociklininkus“, – kalbėjo pašnekovas.

Vis dar atsiranda chuliganų, kurie netinkamai elgiasi keliuose. Anot pareigūno, jie gadina visos bendruomenės įvaizdį, todėl ir patys motociklininkai stengiasi tokius žmones perauklėti.

Kelių policijos vadovas priminė, kad motociklų vairuotojams numatyti griežtesni reikalavimai. Visų pirma, dėl blaivumo – leidžiama nulis promilių.

Be to, teisės vairuoti atėmimas taikomas viršijus greitį 30 km/val.

V. Grašys nemano, kad šiuo atveju motociklininkai yra diskriminuojami. Anot jo, griežtesni reikalavimai taip pat keliami ir pradedantiesiems, krovininių automobilių ir autobusų vairuotojams.

Mėgstantiems greitį – vieta trasoje

Lietuvos motociklų sporto federacijos prezidentas Robertas Benediktavičius akcentavo, kad pagrindinis tikslas jau ne vienerius metus – mėgstančius važiuoti greitai ištraukti iš gatvių ir pakviesti į lenktynių trasas.

„Čia viską prižiūri kvalifikuoti teisėjai arba profesionalūs sportininkai. Jeigu žmonės nori palakstyti, savo įgūdžius gali demonstruoti trasoje“, – kalbėjo pašnekovas.

Federacijos vadovas pridūrė, kad motociklų sportas apima ne tik žiedines, bet ir traukos lenktynes, taip pat „enduro“ ir motokroso varžybas. Todėl kiekvienas gali rasti tai, kas jam labiausiai patinka.

R. Benediktavičiaus manymu, daugiausiai eismo įvykių nutinka dėl elementaraus kultūros trūkumo arba dėl to, kad vairuotojas eisme nėra susikaupęs.

Anot pašnekovo, problemų kyla ir dėl to, kad instruktoriai vis dar neįpratę būsimiems vairuotojams priminti, kad priešais gali atvažiuoti ne du, o tik vieną žibintą turinti transporto priemonė – motociklas.   

Bendra atsakomybė

Anot pašnekovo, daugelį dalykų eismo saugumo srityje lemia auklėjimas.

„Galbūt jaunoji karta tai išmoks, o kitiems vairuotojams jau bus lengviau“, – vylėsi federacijos vadovas.

R. Benediktavičius pabrėžė, kad pats vairuoja ne tik automobilį, bet ir motorolerį arba motociklą. Visais atvejais stengiasi būti vienodai dėmesingas kitiems eismo dalyviams.

Jis pridūrė, kad atsižvelgti į kitų eismo dalyvių poreikius privalo ne tik automobilių vairuotojai, bet ir motociklininkai.

„Jei važiuoja motociklininkų kolona, kuri kelyje užima 150 metrų ir nepalieka tarpų, taip juk irgi negerai.

Atsakomybę turi prisiimti kiekvienas – ne tik automobilių vairuotojai, bet ir motociklininkai“, – komentavo R. Benediktavičius.

Gąsdina nardantys tarp juostų

Anot pašnekovo, subrendęs vairuotojas kelyje elgiasi taip pat valdydamas tiek motociklą, tiek automobilį.

R. Benediktavičius pastebėjo, kad kalbant apie motociklininkus didžiausios problemos išlieka tos pačios – greičio viršijimas ir staigus manevravimas tarp eismo juostų.

Motociklai žymiai greičiau įsibėgėja ir staigiau keičia kryptį, tačiau lakstymas tarp eismo juostų gąsdina automobilių vairuotojus.

Jeigu motociklininkas laikosi taisyklių ir važiuoja, kaip visi – visiems nuo to geriau“, – kalbėjo jis.

Kelių policija ir motociklų sporto federacija patvirtino saugaus eismo specialistams puikiai žinomą taisyklę – skaudžių avarijų išvengti galima tik tuomet, kai eismo dalyviai rūpinasi ne tik savo pačių, bet ir aplinkinių gerove.

Motociklininkai yra labiau pažeidžiami nei automobilių vairuotojai, tačiau jiems tenkanti atsakomybė už veiksmus kelyje – tokia pati.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
REPORTERIS: aptiktas ketvirtas nuotėkis iš dujotiekių „Nord Stream“