10 patarimų, kaip sėdus ant dviračio išlikti saugiam

Prasidėjus vasarai dviratininkų sezonas jau įgavo pagreitį. Šiltesnėmis dienomis gatvės prisipildo dviračių transporto priemonių, o tai reiškia, kad gatvėse atsiranda gerokai daugiau eismo dalyvių, kuriems taip pat galioja Kelių eismo taisyklės (KET).

Savo saugumu besirūpinantys dviratininkai privalo paisyti KET reikalavimų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Savo saugumu besirūpinantys dviratininkai privalo paisyti KET reikalavimų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Savo saugumu besirūpinantys dviratininkai privalo paisyti KET reikalavimų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Savo saugumu besirūpinantys dviratininkai privalo paisyti KET reikalavimų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Savo saugumu besirūpinantys dviratininkai privalo paisyti KET reikalavimų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Savo saugumu besirūpinantys dviratininkai privalo paisyti KET reikalavimų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Savo saugumu besirūpinantys dviratininkai privalo paisyti KET reikalavimų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Savo saugumu besirūpinantys dviratininkai privalo paisyti KET reikalavimų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Savo saugumu besirūpinantys dviratininkai privalo paisyti KET reikalavimų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Savo saugumu besirūpinantys dviratininkai privalo paisyti KET reikalavimų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Savo saugumu besirūpinantys dviratininkai privalo paisyti KET reikalavimų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Savo saugumu besirūpinantys dviratininkai privalo paisyti KET reikalavimų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

Jun 11, 2019, 11:07 AM, atnaujinta Sep 22, 2019, 1:10 PM

Nors daugeliui atrodo, kad taisyklės paprastos ir jas puikiai žino, visada verta pasikartoti pagrindinius principus ir rūpinantis savo bei kitų saugumu sąmoningai atlikti veiksmus, kuriuos nebūtinai numato KET.

Pavyzdžiui, dėvėti šalmą net jei dviratininkas – pilnametis.

Sąmoningumas didėja

Lietuvos kelių policijos tarnybos administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausioji specialistė Daiva Žilinskė komentavo, kad dviračių vairuotojai vis labiau rūpinasi savo saugumu keliuose.

Anot jos, vis dažniau jie naudoja ryškiaspalves liemenes su šviesą atspindinčiais elementais, važiuoja tvarkingais dviračiais – pritvirtinti atšvaitai, priekyje ir gale atitinkamos šviesos žibintai.

Taip pat pat jaunesni dviratininkai jau įprato naudoti šalmus.

Nepaisant sąmoningumo ir kultūros augimo, vis dar užfiksuojama nemažai kelių eismo taisyklių pažeidimų: 2017 metais šalyje išaiškinti 11 842 dviračių vairuotojų KET pažeidimai. 

Nustatyti 7 682 neblaivūs dviratininkai ir 6 – apsvaigę. 

2018 metais pažeidimų jau buvo net 16 920. Pareigūnai nubaudė 8520 neblaivių dviratininkų ir 4 apsvaigusius. Šiais metais iki gegužės 29 dienos šalyje išaiškinti 4 393 dviračių vairuotojų KET pažeidimai.

Taisyklių paisymas ir pagarba

D. Žilinskė dviratininkams davė labai paprastą, bet teisingą patarimą: „Svarbu prisiminti, kad eisme dalyvauji ne vienas, yra ir kiti eismo dalyviai“. 

Pareigūnė pridūrė, kad eismo dalyviu elgesys grindžiamas savitarpio pagarba ir atsargumu. Privaloma laikytis visų būtinų atsargumo priemonių, nekelti pavojaus kitiems, nesudaryti kliūčių eismui.

Taip pat svarbu paisyti reikalavimų dviračių vairuotojams. 

Jos nurodo, kad važiuojamąja kelio dalimi vieni dviračiais gali važiuoti asmenys, kurie jau sulaukė 14 metų. Nuo 12 metų tai leidžiama tiems, kurie išlaikė egzaminą, o nuo 8 – su tėvų priežiūra.

Dviratis turi būti techniškai tvarkingas – stabdžiai, garso signalas ir atšvaitai turi veikti. 

Užimant važiuojamąją dalį dieną dviratininkams privalomos ryškiaspalvės liemenės arba žibintai, o tamsiu paros metu – ir viena, ir kita. 

Taip pat asmenys iki 18 metų – dviratininkai ar keleiviai – važiuodami greta automobilių privalo dėvėti saugos šalmus. 

10 taisyklių atmintinė

1. Visada dėvėk šalmą! 

Automobiliuose saugos diržai per istoriją išsaugojo daugiausiai žmonių gyvybių, o dviratininkams jų atitikmuo tampa šalmai. Taip pat labai svarbu juos dėvėti teisingai.

2. Būk matomas 

Dviratis turi būti aprūpintas tiek šviesą atspindinčiais elementais (geltoni – ratuose, balti – priekyje, o raudoni – gale), tiek žibintais. Jeigu kiti vairuotojai tave mato, vadinasi, gali įvertinti situaciją ir elgtis atitinkamai.

3. Rodyk posūkius rankomis 

Prieš atliekant manevrą, kaip ir vairuojant automobilį, taip ir su dviračiu, reikia rodyti posūkio signalą. 

Sukant į kairę galima ištiesti kairę ranką į šoną arba ištiesti per alkūnę sulenktą dešinę ranką dešinėn. Sukant į dešinę – ištiesti dešinę ranką arba per alkūnę sulenktą kairę. 

Prieš darant manevrą būtina ir apsižvalgyti, ar saugu.

4. Visada stebėk aplinką

Dviračių takuose dažnai vaikšto žmonės, bėgioja vaikai. Visada reikia žvalgytis aplink ir stebėti galimus pavojus kelyje. Dviračių taku, šalia kurio vaikšto žmonės, galima važiuoti 3–7 km/val. greičiu.

5. Važiuok eismo kryptimi 

Nors ne visi dviračių takai turi atskiras eismo juostas, bet dešinės laikymasis ir važiavimas su srautu padės saugiai pasiekti kelionės tikslus.

6. Kelyje elkis kaip vairuotojas

Jeigu tenka važiuoti keliu elkis atsargiai ir nedaryk greitų ir netikėtų veiksmų, kurie galėtų sukelti pavojingą situaciją ar priverstų staigiai keisti važiavimo kryptį ir greitį kitus eismo dalyvius. 

Šiais metais iki gegužės 29 dienos buvo užfiksuoti net 18 tokių atvejų.

7. Susikaupk į važiavimą

Nemažai dviratininkų mėgsta klausytis muzikos, bet labai svarbu būti budriems ir girdėti aplinką, todėl ausinėmis naudotis važiuojant draudžiama. Taip pat negalima naudotis ir mobiliuoju telefonu. 

Vairuojant dviratį reikia laikyti abi rankas ant vairo ir akimis bei ausimis sekti tai, kas vyksta aplinkui.

8. Laikykis ženklų ir šviesoforų

Kartais dviratininkams atrodo, kad raudona šviesa jiems negalioja, o vienpusį eismą rodantis ženklas skirtas tik automobiliams. Visų ženklų privalu laikytis ir sėdint ant dviračio.

9. Įsitaisyk patogiai 

Įsitikink, kad balnelis patogus ir sureguliuotas tinkamame aukštyje, vairo padėtis taip pat turi būti pritaikyta. Neteisingai sureguliuotą ir nepatogų dviratį daug sunkiau valdyti ekstremalioje situacijoje.

10. Įsitikink, kad dviratis techniškai tvarkingas

Prieš važiuojant būtina įsitikinti, kad ratai pakankami užveržti, o padangų slėgis tinkamas važiavimui. Ypatingą dėmesį reikia atkreipti į atšvaitus ir žibintus, ypač jeigu gali tekti važiuoti tamsoje.

Šalmo dėvėjimas

Nors pilnametystės sulaukusiems, pagal KET, važiuojant dviračiu šalmo dėvėti nėra būtina tai yra vienintelė priemonė, kuri leidžia išvengti rimtų galvos traumų.

Šalmą reikia išsirinkti tokį, kad labiausiai tiktų pagal galvos dydį ir formą.

Svarbiausi patarimai, kaip teisingai dėvėti šalmą:

* Šalmas ant galvos turi būti uždėtas tiesiai, nepalinkęs nei pirmyn, nei atgal.

* Šalmo priekis turėtų būti per pirštą ar du nuo antakių – taip apsaugoma kakta.

* Užsegimo dirželiai turi suformuoti „V“ raidę iš abiejų galvos pusių. Keičiant dirželių ilgį galima reguliuoti ir šalmo poziciją ant galvos.

* Šalmą užsisegus tarp dirželio ir smakro turi likti vietos vienam ar dviem pirštam – šalmas turi būti tvirtai prisegtas tam, kad incidento metu liktų ant galvos.

Po eismo įvykio būtina pirkti naują šalmą. Nors senasis gali atrodyti nepažeistas, smūgį sugeriančios medžiagos bus atlikusios savo darbą ir kito incidento metu gali būti neveiksmingos.

Visi – eismo dalyviai

Nepriklausomai nuo to, ką vairuojame: automobilį, dviratį ar elektrinį paspirtuką – esame eismo dalyviai ir turime rūpintis ne tik savo, bet ir aplinkinių saugumu. 

Įpratus automobilyje segtis saugos diržą ne bijant baudos, o dėl saugumo, dėl tos pačios priežasties reikėtų dėvėti ir dviratininko šalmą. 

KET to nereikalauja, bet rūpinimasis saugumu turėtų tapti nauja dviratininkų mada.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.