Sumaištis keliuose tęsiasi: prieššventinę įtampą didina svarbūs pokyčiai

Artėjant šventėms Lietuvos vairuotojai kelyje susiduria su daugiau iššūkių nei buvo pratę. Mieste spūstys didėja ir dėl prieššventinių apsipirkimų, ir dėl atnaujintų šviesoforų rodyklių sankryžose.

Lentelės su žaliomis rodyklėmis galioja tol, kol yra pritvirtintos prie<br>D. Santockio nuotr.
Lentelės su žaliomis rodyklėmis galioja tol, kol yra pritvirtintos prie<br>D. Santockio nuotr.
Degant žaliam apvaliam signalui be rodyklių bus galima sukti į de<br>D. Santockio nuotr.
Degant žaliam apvaliam signalui be rodyklių bus galima sukti į de<br>D. Santockio nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Dec 16, 2019, 9:12 AM

Nors iš atsakingų institucijų mirgėte mirgėjo pranešimai apie šviesoforų pakeitimus, internete vairuotojai liejo daug nepasitenkinimo ir kėlė susidariusių spūsčių nuotraukas.

Apie susidariusią situaciją keliuose komentavo SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksejus Apanovičius: „Atlikus tam tikrus eismo organizavimo pakeitimus, pirmosiomis dienomis ir net savaitėmis, vairuotojai įprastai adaptuojasi, elgiasi atsargiau, eismas vyksta kažkiek lėčiau.

Vėliau eismo judėjimas tampa stabilesnis – tai pastebima ir atsiradus šviesoforų sekcijoms su posūkiais į dešinę, tiek įgyvendinus kitus eismo pakeitimus.“

Pasak A. Apanovičiaus, tam, kad sankryžoje būtų pasiektas efektyviausias srautų reguliavimas, įvykdžius eismo organizavimo pakeitimus nuolat atliekami eismo srautų stebėjimai ir šviesoforų signalų trukmių kalibravimas.

Dėl šios priežasties apie naujausių eismo organizavimo pakeitimų įtaką sankryžoje atsiradus šviesoforų sekcijoms į dešinę kalbėti dar anksti.

„Be to, šie pakeitimai yra susiję ir su visai neseniai – nuo lapkričio 1 d. – pasikeitusiomis Kelių eismo taisyklėmis. Natūralu, kad naujovės kelia klausimų ir dar ne visi spėjo su jomis susipažinti, tačiau labai skatiname vairuotojus tai padaryti“, — pasakojo miesto eismo organizavimo departamento vadovas.

Pamačius sumaištį prie atnaujintų sankryžų kyla natūralus klausimas — kodėl buvo priimtas toks sprendimas? Pasak pašnekovo, šie Kelių eismo taisyklių ir Kelių šviesoforų taisyklių pokyiai buvo atlikti remiantis Europos sąjungos teisės aktais, o pagrindinis lentelių su žalia rodykle ties raudonu šviesoforu demontavimo tikslas yra eismo saugumo didinimas.

Žalios lentelės yra nenaudojamos beveik visose ES šalyse, o nuo 2020 m. sausio 1 d. jų nebeliks ir Lietuvoje.

„Eismo organizavimo sprendimai ir alternatyvos žalioms lentelėms yra nustatytos Susisekimo ministerijai bendradarbiaujant su ekspertais ir savivaldybių eismo organizavimo specialistais, o sostinės sankryžos, kuriose tokie pakeitimai atliekami, suderintos su Vilniaus miesto savivaldybė ir Vilniaus apskrities VPK atstovais“ — patikino A. Apanovičius.

Šiuo metu eismo pakeitimai su lentelių demontavimo darbais ir alternatyvių (infrastruktūrinių arba programinių) sprendimų pritaikymu atlikti 42 sankryžose. Sankryžų, kuriose pakeitimai dar bus atliekami, liko 78. Kai kuriose jų dar iki Kalėdų atsiras posūkių į dešinę sekcijos, o didžioji dalis nuėmimo darbų netrikdant gruodį intensyvėjančio eismo bus baigti paskutinę šių metų savaitę, po Kalėdų laikotarpio.

Sekcijos ir kiti eismo organizavimo sprendimai, kurie atsiranda vietoje lentelių, diegiami palaipsniui.

Nors skaityti neabejotinai teko ne kartą, bet pasikartojimas nepakenks: pirmiausia atkreipkite dėmesį, koks šviesoforas prieš akis – su įrengtais kontūrais (su juodomis rodyklėmis) ar be kontūrų (be juodų rodyklių).

Jei šviesoforuose įrengti kontūrai, tuomet leidžiama važiuoti tik rodyklių kryptimis, o sukti į dešinę nedegant papildomai dešinio posūkio sekcijai draudžiama.

Tokie šviesoforai nuo praėjusios savaitės jau veikia Ozo–Buivydiškių–Ąžuolyno g. sankryžoje, taip pat atsiras Laisvės pr.–Viršuliškių g. (prie PC „Mada“), Antakalnio–Šilo g., Liepkalnio–Dunojaus–Dzūkų g. sankryžose.

Jei šviesoforuose kontūrų nėra, degant žaliam pagrindinio šviesoforo signalui leidžiama važiuoti visomis kryptimis. Galima sukti ir į dešinę, net nedegant papildomai dešinio posūkio sekcijai, tačiau vairuotojams privalu praleisti pėsčiuosius ir dviratininkus, kurių judėjimo kryptį kerta vairuotojas ir kuriems eismas tuo metu leidžiamas.

Tokie šviesoforai jau veikia Ateities–Baltupio g. sankryžoje, taip pat atsiras Mokslininkų–Geležinio Vilko g. sankryžoje (važiuojant nuo Bajorų).

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.