Svarbiausia naujovė keliuose: vairuotojai siunta, eismo žinovai nesiima vertinti

Prieštaringai vertinamas sprendimas atsisakyti žaliųjų šviesoforo rodyklių įvykdytas –  jų nebeliko ir Kauno gatvėse.  Vairuotojai dėl tokių pokyčių liejo pyktį, tačiau pėstieji gali jaustis saugiau. Eismo žinovai nori šiek tiek laiko įvertinti naujovę.

Net 113 Kaune įrengtų žaliųjų rodyklių leisdavo sumažinti automobilių eiles ties miesto sankryžomis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Net 113 Kaune įrengtų žaliųjų rodyklių leisdavo sumažinti automobilių eiles ties miesto sankryžomis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jan 4, 2020, 12:10 PM, atnaujinta Jan 4, 2020, 4:50 PM

Transporto priemonėms sukti į dešinę bet kuriuo metu leidžiančių rodyklių neliko gruodžio pabaigoje. Toks reikalavimas įtvirtintas Kelių eismo taisyklėse, todėl miesto valdžia šįkart neturėjo pasirinkimo.

„Visose sankryžose, kuriose buvo nuimtos žaliosios rodyklės, dienomis išsirikiuoja gerokai daugiau automobilių, pralaidumas smarkiai sumažėjo“, – tikino taksi automobilį vairuojantis kaunietis Domantas Žitkus.

Vyras vylėsi, kad miesto valdžia bent kai kuriose sankryžose pasirūpins papildomomis šviesoforų sekcijomis.

Įprastų ženklų nebeliko

Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius patvirtino, kad paskutinėmis gruodžio dienomis mieste nebeliko žaliųjų rodyklių.

„Nuimtos visos 113 anksčiau įrengtų rodyklių“, – kalbėjo M.Matusevičius.

Jo nuomone, papildomų lentelių nuėmimas turės didesnį poveikį tose sankryžose, kuriose buvo didesnis transporto srautas į dešinę ir nuėmus lentelę nėra galimybės įrengti papildomą sekciją.

Miesto valdžia pasirūpino, kad 19 sankryžų būtų įrengtos papildomos šviesoforų sekcijos, kurios turėtų pagerinti transporto pralaidumą.

Šviesoforų darbas pertvarkytas keliuose itin svarbiuose transporto mazguose – M.K.Čiurlionio gatvės ir Vytauto prospekto, Pramonės prospekto ir Elektrėnų gatvės, Karaliaus Mindaugo prospekto ir A.Mickevičiaus gatvės sankryžose.

Įvertinti reikia laiko

Kauno kelių policijos viršininkas Vigintas Lukošius mano, kad reikia laiko įvertinti miesto transporto būklę po svarbių pokyčių.

„Reikia kelių savaičių, kad išryškėtų tikrasis vaizdas, kaip tai veikia tikrovėje“, – kalbėjo pareigūnas.

Jis tikino nenorintis spėlioti, kuriose miesto vietose gali kilti didžiausių sunkumų. Labai svarbi naujovių įtaka visuomeniniam transportui.

Įvertinus situaciją bus galima imtis reikalingų sprendimų.

Svarbu – pėsčiųjų saugumas

Kelių policijos vadovas V.Lukošius pritarė, kad transporto priemonių pralaidumas gali sumažėti, tačiau saugumas turėtų padidėti.

„Pėstieji yra pažeidžiamiausi eismo dalyviai ir tikrai nėra reti atvejai, kai jie nukenčia eidami sankryžoje“, – kalbėjo vadovas.

Jo nuomone, kai kalbama apie eismo saugumą ir spūstis, pirmenybė visada turi būti teikiama saugumui.

Pasak V.Lukošiaus, lig šiol susidarydavo dviprasmiška situacija. Pėstieji drąsiai žengdavo į važiuojamąją dalį užsidegus žaliam šviesoforo signalui, o vairuotojai taip pat turėdavo teisę bet kada sukti į dešinę, tačiau tik praleidę pėsčiuosius.

Įvykdyti pastarąją sąlygą kartais vairuotojams pritrūkdavo budrumo ar kantrybės.

„Visiems eismo dalyviams bus daugiau aiškumo“, – mano Kauno kelių policijos vadovas V.Lukošius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.