Dėl „trikojų“ parlamentarai A. Mazuronis ir K. Starkevičius kreipėsi į ministrus

Verdant diskusijoms dėl vairuotojų įspėjimo apie vadinamuosius „trikojus“, Seimo nariai Andrius Mazuronis ir Kazys Starkevičius kreipėsi į susisiekimo bei vidaus reikalų ministrus Jaroslavą Narkevičių ir Ritą Tamašunienę. Jie ragina papildyti Kelių eismo taisykles nuostatomis, kurios įpareigotų Kelių policiją informuoti eismo dalyvius apie tai, kad kažkurioje vietoje vyksta greičio stebėjimas mobiliaisiais prietaisais.

Policijos reidas, greičio matuokliai ,pristatomi nauji greičio matuokliai ,eismo taisyklių pažeidėjai<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Policijos reidas, greičio matuokliai ,pristatomi nauji greičio matuokliai ,eismo taisyklių pažeidėjai<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Naujieji greičio matuokliai praminti trikojais.<br>G.Bitvinsko asociatyvi nuotr.
Naujieji greičio matuokliai praminti trikojais.<br>G.Bitvinsko asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Jadvyga Bieliavska, ELTA

Jan 22, 2020, 2:36 PM

„Pagrindinis greičio stebėjimo tikslas yra ne baudų surinkimas, o tai, kad atitinkamuose kelio ruožuose būtų užtikrintas saugus eismas, tokiu būdu siekiant sumažinti avaringumą keliuose bei sužalotų asmenų skaičių keliuose. Todėl mobilių greičio matuoklių ženklinimas keliuose yra tiesiog būtinas. Šiuo metu, kai nėra tokių ženklinimų, kaip tik didėja avaringų situacijų skaičius, nes vairuotojai, pamatę mobilius matuoklius, skubiai stabdo ar keičia važiavimo kryptį, kas didina avaringumą ir prieštarauja pagrindinei tokių prietaisų naudojimo paskirčiai – saugus eismas“, – Eltai sakė Seimo narys Andrius Mazuronis.

Seimo narys, buvęs susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius mano, kad šiuo klausimu turėtų labai aiškiai pasisakyti teisininkai.

„Kai buvau susisiekimo ministru ir buvo skelbiamas „Stop – karui keliuose“, mes norėjome, kad prieš stacionarius greičio matavimo prietaisus nebūtų montuojami perspėjamieji kelio ženklai. Tada mums teisininkai išaiškino, kad tokie įspėjamieji ženklai turi būti pastatyti artėjant prie greičio matavimo prietaisų. Buvo argumentuota tuo, kad, jeigu vairuotojai bus nubausti ir kreipsis į teismą, jie greičiausiai teismą laimėtų. Aš linkęs pritarti, kad ir prieš tuos kilnojamus greičio matavimo prietaisus būtų įspėjamieji ženklai, bet į tą klausimą turėtų labai aiškiai atsakyti teisininkai. Teisininkų išvados yra būtinos“, – Eltai sakė A. Butkevičius.

Seimo vicepirmininkė Irena Šiaulienė mano, kad yra svarstytinas siūlymas kelio ženklais įspėti vairuotojus apie automatinę greičio kontrolės sistemą – vadinamuosius „trikojus“.

„Manau, kad toks siūlymas yra svarstytinas dalykas. Įspėti ar neįspėti – tai yra diskusijų objektas“, – sakė I. Šiaulienė.

Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos (NSGK) pirmininkas „valstietis“ Dainius Gaižauskas įregistravo Administracinių nusižengimo kodekso pataisą, kurioje siūloma kelio ženklais informuoti vairuotojus apie automatinę greičio kontrolės sistemą – vadinamuosius „trikojus“, primena ELTA.

Siūloma nustatyti, kad administracinių nusižengimų, susijusių su transportu ir kelių ūkiu, įrodymai stacionariomis ar mobiliosiomis teisės pažeidimų fiksavimo sistemomis nedalyvaujant pareigūnui galėtų būti renkami tik esant Kelių eismo taisyklėse numatytam informaciniam ženklui „Automatinė eismo kontrolė“.

Šiuo metu pagal Kelių eismo taisykles informacinis kelio ženklas „Automatinė eismo kontrolė“ yra privalomas tik kelio ruožams, kuriuose yra įrengti (stacionarūs) nustatyto greičio režimo ar kitus pažeidimus fiksuojantys automatiniai prietaisai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Lietuva tiesiogiai“: iš kur paimti pinigų gynybai?