Žaliųjų rodyklių panevėžiečiams dar teks palaukti – jų grąžinimas ilgokai užtruks

Vyriausybei leidus savivaldybėms grąžinti nuo sausio pirmosios panaikintas dešiniojo posūkio rodykles, kol kas to nepadarė nė vienas didmiestis, nes centrinė valdžia įvedė papildomus saugiklius. Panevėžys vadinamųjų žalių rodyklių į sankryžas dar negrąžino.

Panevėžyje yra 29 vietos, kur norima grąžinti žaliąsias rodykles.<br>R.Ančerevičiaus nuotr.
Panevėžyje yra 29 vietos, kur norima grąžinti žaliąsias rodykles.<br>R.Ančerevičiaus nuotr.
Panevėžyje yra 29 vietos, kur norima grąžinti žaliąsias rodykles.<br>R.Ančerevičiaus nuotr.
Panevėžyje yra 29 vietos, kur norima grąžinti žaliąsias rodykles.<br>R.Ančerevičiaus nuotr.
„Teks analizuoti ne tik automobilių srautus, bet ir pėsčiųjų bei dviratininkų“, – aiškino D.Vadluga.<br>R.Ančerevičiaus nuotr.
„Teks analizuoti ne tik automobilių srautus, bet ir pėsčiųjų bei dviratininkų“, – aiškino D.Vadluga.<br>R.Ančerevičiaus nuotr.
Panevėžyje yra 29 vietos, kur norima grąžinti žaliąsias rodykles.<br>R.Ančerevičiaus nuotr.
Panevėžyje yra 29 vietos, kur norima grąžinti žaliąsias rodykles.<br>R.Ančerevičiaus nuotr.
Panevėžyje yra 29 vietos, kur norima grąžinti žaliąsias rodykles.<br>R.Ančerevičiaus nuotr.
Panevėžyje yra 29 vietos, kur norima grąžinti žaliąsias rodykles.<br>R.Ančerevičiaus nuotr.
Panevėžyje yra 29 vietos, kur norima grąžinti žaliąsias rodykles.<br>R.Ančerevičiaus nuotr.
Panevėžyje yra 29 vietos, kur norima grąžinti žaliąsias rodykles.<br>R.Ančerevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Raimonda Mikučionytė, jp.lt

Jan 31, 2020, 6:27 PM

Sulaukė papildomų sąlygų

Dešiniojo posūkio rodyklių grąžinti į seniau buvusias vietas negali, nes sulaukė daugiau biurokratijos iš centrinės valdžios: Susisiekimo ministerijai pavaldi Transporto kompetencijų agentūra pateikė naujų reikalavimų, kada galima grąžinti rodykles. Tais papildomais reikalavimais šalies savivaldybių atstovai nepatenkinti.

Praėjusią savaitę pateikti papildomi reikalavimai, kuriuose nurodytas kelias kaip galima sugrąžinti žalias rodykles į buvusias vietas.

Įsigaliojusioje žaliųjų lentelių įrengimo metodikoje nurodyta, kad jos negalės būti grąžintos, jei iš kitų pusių važiuojančiam transportui numatytas dalį laiko veikiantis atskiras kairysis šviesoforo signalas, jei sankryžoje vietoj rodyklės jau buvo įrengta nauja dešiniojo šviesoforo sekcija ar jutiklinis šviesoforų valdymas.

Taip pat rodyklės negalės būti grąžintos, jei gatvėje, į kurią įsukama, leidžiamas didesnis nei 50 kilometrų per valandą greitis ar sukti į dešinę leidžiama iš daugiau nei vienos juostos.

Be to, iš savivaldybių reikalaujama pateikti šių metų eismo srautų duomenis sankryžose, kuriose norima grąžinti žaliąsias rodykles – išanalizuoti, kokiu intensyvumu juda lengvieji, sunkiasvoriai automobiliai, viešasis transportas, pėstieji ir dviratininkai.

Vietas jau turi

Panevėžio savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas Darius Vadluga aiškino, kad yra 29 vietos, kur norima grąžinti rodykles.

„Tačiau, gavus naujus papildomus nurodymus, iškart grąžinti rodyklių negalime. Teks dar aptarti papildomus reikalavimus.

Be to, Transporto kompetencijų agentūrai per tris mėnesius teks pateikti eismo srautų duomenis. Kadangi sankryžų, kuriose planuojame grąžinti žaliąsias rodykles turime 29, tyrimai užtrūks.

Juk teks analizuoti ne tik automobilių srautus, bet ir pėsčiųjų bei dviratininkų“, – aiškino D.Vadluga ir sakė, kad nuėmus rodykles avarijų nepadaugėjo, bet sankryžose susidarė spūstys.

Tyrimai kainuos

Pasak Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjo, paskutinę sausio mėnesio dieną Savivaldybėje įvyks Eismo saugumo komisijos posėdis.

„Posėdyje aptarsime visas žaliųjų rodyklių grąžinimo galimybes. Be to, nuspręsime, kaip atlikti analizę. Jai atlikti duotas terminas – 3 mėnesiai“, – kalbėjo D. Vadlugas ir tęsė:

„Kiek kainuos žaliųjų rodyklių grąžinimas, pasakyti negaliu. Juolab kad daugiau gali kainuoti judėjimo srautų tyrimai. Žaliųjų rodyklių grąžinimo akcija kainuos, nes tai bus ne tik rodyklių įrengimas 29 sankryžose, bet ir kainuos srautų tyrimai.“

Nuėmė metų pradžioje

Bendrovė „Eismo valdymo sistemos“ nuo 2020 m. sausio 1 d. Panevėžio mieste demontavo prie transporto šviesoforų, ties raudonu šviesoforo signalu, pritvirtintas lenteles su žalia rodykle.

Lentelių neliko šiose sankryžose: Smėlynės-Senamiesčio-Marijonų; J. Basanavičiaus-Vilniaus; Klaipėdos-A. Smetonos; Pušaloto-Stoties; Aukštaičių-Staniūnų; J. Basanavičiaus-Beržų; Senamiesčio-Tinklų; Smėlynės-S. Kerbedžio; Klaipėdos-Nemuno; S. Kerbedžio-Stoties; J. Biliūno-Velžio kelio-Vilniaus-Pajuosčio plento; Nemuno-Parko; Pramonės-Pušaloto; Aukštaičių-Velžio kelio; J .Basanavičiaus-Savanorių a.; Vilniaus-Ramygalos; Klaipėdos-Vakarinė; Klaipėdos-Žvaigždžių; Smėlynės-Paliūniškio; Nemuno-Molainių; Ramygalos-Beržų; J. Janonio-Pušaloto; Beržų-Staniūnų; Beržų-Velžio kelias; Klaipėdos-Tulpių-P. Eimučio; Projektuotojų-Kniaudiškių; Klaipėdos-Savitiškio.

Sprendimą atšaukė

Naikinti žaliąsias rodykles Susisiekimo ministerija pasiūlė dar 2014-aisiais, remdamasi Kaune kelerius metus vykdytu tyrimu. Jis, pasak ministerijos, parodė, kad sankryžose su žaliosiomis rodyklėmis kyla daugiau avarijų, per kurias žūva ar sužalojami žmonės.

Rodyklės panaikintos nuo sausio, tačiau savivaldybėms pasipiktinus dėl išaugusių transporto spūsčių, Vyriausybė sprendimą atšaukė.

Žaliosios rodyklės leidžia automobiliams sukti į dešinę ir degant raudonam šviesoforo signalui, prieš tai sustojus prie sankryžos ir įsitikinus, kad tai netrukdo pėsčiųjų, kitų transporto priemonių eismui ir saugumui.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.