Neringa dviratininkus glumina keistais kelio ženklais ir žada jiems šviesų rytojų

Vidurvasariu nuo autotransporto dūstančios Neringos valdžia poilsiautojus ragina vykti į kurortą ne orą teršiančiais lengvaisiais automobiliais, kurių nėra kur pastatyti, o maršrutiniais autobusais, atplaukti keltais, keleiviniais laivais. Ir tuo pat metu – stabdo dviratininkus, kurie jokios žalos pajūrio gamtai nedaro.

Neringos meras D. Jasaitis ir Kuršių nerijos nacionalinio parko vadovė A. Feser (viduryje) dviratininkus stabdo tik simboliškai. <br> G.Pilaičio nuotr.
Neringos meras D. Jasaitis ir Kuršių nerijos nacionalinio parko vadovė A. Feser (viduryje) dviratininkus stabdo tik simboliškai. <br> G.Pilaičio nuotr.
Taikos gatvės pabaigoje keistas ženklas dviratininkus stabdydavo konkrečiai.<br> V.Mičiulio nuotr.
Taikos gatvės pabaigoje keistas ženklas dviratininkus stabdydavo konkrečiai.<br> V.Mičiulio nuotr.
Dviratininkams nereikia važiuoti plentu, kai šalia vingiuoja takas. <br> G.Pilaičio nuotr.
Dviratininkams nereikia važiuoti plentu, kai šalia vingiuoja takas. <br> G.Pilaičio nuotr.
 Pėsčiųjų takas Juodkrantėje.<br> G.Pilaičio nuotr.
 Pėsčiųjų takas Juodkrantėje.<br> G.Pilaičio nuotr.
Karklės kelyje dviratininkai - lygiaverčiai kelių eismo dalyviai.<br> G.Pilaičio nuotr.
Karklės kelyje dviratininkai - lygiaverčiai kelių eismo dalyviai.<br> G.Pilaičio nuotr.
 Nidos centre dviratininkai važinėja jiems skirtais takais.<br> G.Pilaičio nuotr.
 Nidos centre dviratininkai važinėja jiems skirtais takais.<br> G.Pilaičio nuotr.
 Juodkrantėje per šventes susitelkia šimtai dviratininkų.<br> G.Pilaičio nuotr.
 Juodkrantėje per šventes susitelkia šimtai dviratininkų.<br> G.Pilaičio nuotr.
Kelionė per Kuršių neriją dviračių takais. <br> G.Pilaičio nuotr.
Kelionė per Kuršių neriją dviračių takais. <br> G.Pilaičio nuotr.
Autotransporto kamščiai Juodkrantėje.<br> G.Pilaičio nuotr.
Autotransporto kamščiai Juodkrantėje.<br> G.Pilaičio nuotr.
 Motorinis autotransportas tuktuktai Nidoje neprigijo.<br> G.Pilaičio nuotr.
 Motorinis autotransportas tuktuktai Nidoje neprigijo.<br> G.Pilaičio nuotr.
Kuršių neriją išgelbės nauji dviračių takai.<br> G.Pilaičio nuotr.
Kuršių neriją išgelbės nauji dviračių takai.<br> G.Pilaičio nuotr.
 Smiltynės-Klaipėdos plentas.<br> G.Pilaičio nuotr.
 Smiltynės-Klaipėdos plentas.<br> G.Pilaičio nuotr.
 Kuršių nerijoje plentu gali naudotis ir bėgikai.<br> G.Pilaičio nuotr.
 Kuršių nerijoje plentu gali naudotis ir bėgikai.<br> G.Pilaičio nuotr.
 Smiltynės perkėlą vasarą apgula dviratininkai.<br> G.Pilaičio nuotr.
 Smiltynės perkėlą vasarą apgula dviratininkai.<br> G.Pilaičio nuotr.
 Šiaurės Rage vasarą pilna dviratininkų.<br> G.Pilaičio nuotr.
 Šiaurės Rage vasarą pilna dviratininkų.<br> G.Pilaičio nuotr.
 Dviratininkai keliasi į Kuršių neriją.<br> G.Pilaičio nuotr.
 Dviratininkai keliasi į Kuršių neriją.<br> G.Pilaičio nuotr.
 Poilsiautojus keltai atplukdo į Kuršių neriją.<br> G.Pilaičio nuotr.
 Poilsiautojus keltai atplukdo į Kuršių neriją.<br> G.Pilaičio nuotr.
Keltai atplukdo kelių eismo dalyvius.  
Keltai atplukdo kelių eismo dalyvius.  
Daugiau nuotraukų (18)

Lrytas.lt

Jul 15, 2020, 9:57 PM, atnaujinta Jul 15, 2020, 11:04 PM

Dviratininkus sustabdo ženklas

Ko vertos valdininkų kalbos apie išskirtinį dėmesį dviratininkams Neringoje? Taip, ko gero, pagalvojo ne vienas šiuo metu Nidoje atostogaujantis poilsiautojas, Taikos gatvėje išvydęs kelio ženklą, draudžiantį dviračių eismą važiuojamojoje kelio dalyje.

Kirtę Smiltynės plentą ir norintys toliau važiuoti Nidos centro link dviratininkai ties šiuo ženklu sustoja, neryžtingai trypčioja, krapšto pakaušį, nesuvokdami, kaip jis čia atsirado ir kam reikalingas.

Tvirtesnių nervų poilsiautojai ženklo net nepastebi arba rizikuoja važiuoti Nidos link, vildamiesi, kad išskirtiniu reiklumu nuo seno garsėjantys Neringos policininkai neužfiksuos pažeidimo.

Kelių eismo taisyklės (KET) nurodo, jog dviratininkams leidžiama važiuoti tik dviračių takais, pėsčiųjų ir dviračių takais, dviračių juostomis.

O kur jų nėra, galima važiuoti asfalto arba betono danga tinkamais išklotais kelkraščiais.

Dviratininkams kelkraščiais leidžiama važiuoti tik ta pačia kryptimi, kuria vyksta kitų transporto priemonių eismas gretima kelio eismo juosta. Tabu – tik automagistralės ir greitkeliai.

Galima važinėti ir kelkraščiais

Kai pėsčiųjų ar dviračių takai yra duobėti, remontuojami, dviratininkai nenusižengs  taisyklėms važiuodami šaligatviu arba viena eile važiuojamosios dalies kraštine – dešine eismo juosta, kuo arčiau dešiniojo krašto.

Nedraudžiama minti dviratį šaligatviu arba važiuojamosios dalies kraštine, kai reikia apvažiuoti kokią nors kliūtį, važiuoti tiesiai, iš pirmosios eismo juostos leidžiama sukti tik į dešinę.

Vasarą Kuršių neriją užplūsta organizuotos dviratininkų grupės – jos irgi gali judėti važiuojamąja kelio dalimi.

Dviratininkams draudžiama važiuoti važiuojamąja dalimi, jeigu šalia įrengti dviračių takai, išskyrus kai kuriuos KET nustatytus atvejus.

Nustatyti reikalavimai dviratininkams taip pat privalomi ir motorinių dviračių vairuotojams.

Neringoje – kitokios taisyklės?

Nidoje, Taikos gatvėspabaigoje, įrengtas dviračių eismą draudžiantis ženklas ne tik glumina, klaidina poilsiautojus, bet ir prieštarauja KET nuostatoms.

„Dviračių ir automobilių vairuotojai yra lygiaverčiai kelių eismo dalyviai. O gal Neringoje mums taikomos kitokios taisyklės?“, – stebėjosi vienas Taikos gatve kurį laiką dviratį drąsiai minęs poilsiautojas iš Vilniaus.

Tik vėliau, pastebėjęs keistą kelio ženklą, susijaudino ir jis: „Būtų absurdas, jeigu kad Nidoje dviratininkai būtų baudžiami už tai, kas kitose Lietuvoje vietovėse yra leistina, nekelia jokių ginčų ir abejonių“.

Taikos gatvė – viena pagrindinių Nidos transporto arterijų, čia vyksta intensyvus eismas: atvažiuoja ir išvažiuoja turistiniai, maršrutiniai autobusai, lengvieji automobiliai.

Dviratininkai ir pėstieji šia gatve traukia prie jūros, nukeliauja į Parnidžio kopą, prie švyturio ant Urbo kalno, į buvusią Nidos sklandymo mokyklos vietą.

Jau rengiasi pašalinti kliūtį

Neringos savivaldybės atstovė Sandra Vaišvilaitė paaiškino, jog poilsiautojus gluminantis kelio ženklas esą draudė dviračių eismą pėsčiųjų taku, kadangi vykdoma Taikos gatvės rekonstrukcija: „Buvęs pėsčiųjų takas jau nuardytas – ženklas tapo neaktualus“.

Savivaldybės atstovė patikino, jog dviratininkų eismą draudžiantis ženklas nedelsiant bus pašalintas.

Tolimesnėje Taikos gatvės atkarpoje – nuo įvažiavimo į Eduardo Jonušo gatvę iki krašto kelio (trečiojo įvažiavimo į Nidą) viso autotransporto eismas dėl rekonstrukcijos darbų sustabdytas.

Birželį pradėtos rekonstruoti gatvės ilgis – 1,7 kilometro, darbų vertė siekia 3 milijonai 385 tūkst. eurų. Numatoma įrengti dvi 6 ir 7 metrų pločio eismo juostas (su dviračių juostomis), atnaujinti asfalto dangą visoje tvarkomoje atkarpoje. Gatvė ir pėsčiųjų takai bus apšviesti.

Taikos gatvę rekonstruoja Neringos savivaldybės viešųjų pirkimų konkursą laimėjusi statybų įmonė „Akordas 1”. Įgyvendinus projektą, atskira dviratininkams skirta juosta nusidrieks kitoje gatvės pusėje.

Nusidrieks patogesni takai

„Gatvė rekonstruojama taip, kad automobilių, dviratininkų ir pėsčiųjų srautai nesusikirstų. Dešinėje pusėje bus įrengtas 2,5 metrų pločio dvipusis dviračių takas, atskirtas nuo važiuojamosios dalies bortu, o kairėje, už žaliosios juostos, projektuojamas pėstiesiems skirtas 1,2-3, metro pločio takas“, – pasakojo S.Vaišvilaitė.

Pėsčiųjų tako atkarpa miške remontuojama keičiant dangos konstrukcijas, bet jo ribos išliks tokios pačios. Iš viso čia numatoma įrengti 11 poilsio aikštelių su suoliukais, šiukšliadėžėmis, skirtingos spalvos trinkelių intarpais bei kitokiais mažosios architektūros elementais.

Takai ir šaligatviai, pasak S.Vaišvilaitės, bus pritaikyti specialiųjų poreikių žmonėms. Taikos gatvė įsirėžia į kopagūbrį, kurio statybininkai neardys. Sankirtoje numatoma įrengti ištisus metus veikiantį keltuvą.

Tikisi, kad projektas neįstrigs

Taikos gatvei rekonstruoti iš Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų rezervo valstybės reikmėms, susijusioms su keliais, papildomai skirta 1 milijonas eurų.

Skirstant Ekonomikos skatinimo ir koronaviruso sukeltų pasekmių mažinimo priemonių plano lėšas, Neringa papildomai gavo dar 1,5 mln. eurų pėsčiųjų ir dviračių takams, kitokioms kelių saugumo priemonėms.

Neringos meras Darius Jasaitis tikisi, kad Taikos gatvės rekonstrukcija nestrigs, kaip pradėta ir įšaldyta „Agilos“ kultūros centro Nidos centre statyba. Rangovai įsipareigojo gatvę sutvarkyti per 16 mėnesių.

Taikos gatvės atnaujinimo sprendiniai siejasi su jau parengtu Nidos visuomeninio centro tvarkymo projektu.

 

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.