Pailsėję nuo eismo spūsčių, ruoškitės rudeniui: dėl vieno sprendimo jų gali būti gerokai daugiau

Koją pakiš kilpinis eismas

Vairuotojai turės pakoreguoti savo įprastą važiavimą ir rinktis kitus kelius.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vairuotojai turės pakoreguoti savo įprastą važiavimą ir rinktis kitus kelius.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vairuotojai turės pakoreguoti savo įprastą važiavimą ir rinktis kitus kelius.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vairuotojai turės pakoreguoti savo įprastą važiavimą ir rinktis kitus kelius.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vairuotojai turės pakoreguoti savo įprastą važiavimą ir rinktis kitus kelius.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vairuotojai turės pakoreguoti savo įprastą važiavimą ir rinktis kitus kelius.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vairuotojai turės pakoreguoti savo įprastą važiavimą ir rinktis kitus kelius.<br>V.Skaraičio nuotr.
Vairuotojai turės pakoreguoti savo įprastą važiavimą ir rinktis kitus kelius.<br>V.Skaraičio nuotr.
Vairuotojai turės pakoreguoti savo įprastą važiavimą ir rinktis kitus kelius.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vairuotojai turės pakoreguoti savo įprastą važiavimą ir rinktis kitus kelius.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vairuotojai turės pakoreguoti savo įprastą važiavimą ir rinktis kitus kelius.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vairuotojai turės pakoreguoti savo įprastą važiavimą ir rinktis kitus kelius.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vairuotojai turės pakoreguoti savo įprastą važiavimą ir rinktis kitus kelius.<br>V.Skaraičio nuotr.
Vairuotojai turės pakoreguoti savo įprastą važiavimą ir rinktis kitus kelius.<br>V.Skaraičio nuotr.
Vairuotojai turės pakoreguoti savo įprastą važiavimą ir rinktis kitus kelius.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vairuotojai turės pakoreguoti savo įprastą važiavimą ir rinktis kitus kelius.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vairuotojai turės pakoreguoti savo įprastą važiavimą ir rinktis kitus kelius.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vairuotojai turės pakoreguoti savo įprastą važiavimą ir rinktis kitus kelius.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vairuotojai turės pakoreguoti savo įprastą važiavimą ir rinktis kitus kelius.<br>T.Bauro nuotr.
Vairuotojai turės pakoreguoti savo įprastą važiavimą ir rinktis kitus kelius.<br>T.Bauro nuotr.
Vairuotojai turės pakoreguoti savo įprastą važiavimą ir rinktis kitus kelius.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vairuotojai turės pakoreguoti savo įprastą važiavimą ir rinktis kitus kelius.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (11)

Lrytas.lt

Aug 6, 2020, 5:02 PM

Koją pakiš kilpinis eismas

Vairavimo mokyklos atstovas Kastytis Povilaitis naujienų portalui lrytas.lt teigė, kad kol kas sudėtinga pakomentuoti, kaip atrodys eismas rudens pradžioje.

Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai nusprendus, kad mokslo metai prasidės ne nuotoliniu būdu, o mokslo įstaigose, didesni automobilių srautai gali būti prie ugdymo įstaigų, taip pat centrinėse miestų gatvėse.

„Viskas priklausys nuo valdžios sprendimų ir ar vėl bus įvestas karantinas. Teko kalbėtis su ugdymo įstaigų atstovais, dauguma mokslus planuoja tęsti nuotoliniu būdu, ypač aukštosios mokyklos. Manau, kad studentai mažiau naudosis viešuoju transportu. Kai kurių studentų transporto priemonės atrodo varganai bei nėra techniškai tvarkingos ar ekologiškos, todėl tai taip pat kels problemų“, – naujienų portalui lrytas.lt pasakojo K.Povilaitis.

Vairavimo mokyklos atstovas mano, kad didelis iššūkis atvykstantiems iš regionų bus dėl sostinės centre bei senamiestyje įvesto kilpinio eismo.

„Nors ir regionų studentai susipažino su kilpiniu eismu per žiniasklaidos priemonės, tačiau jie vis tiek važiuos ten, kur nederėtų, kol supras, jog dėl apribojimų Vilniaus centre į jį važiuoti neverta. Dėl to galima tikėtis ir daugiau eismo įvykių“, – situaciją komentavo K.Povilaitis.

Vairavimo mokyklos atstovas pasakojo, kad didelį automobilių srautą jaus tie, kurie atvyksta iš priemiesčių ir aplinkinių rajonų. Kai kurie, važiuodami iš Kauno į Vilnių, atvažiuoja greičiau negu tie, kurie pervažiuoja visą Vilnių.

Vengia viešojo transporto

Vairavimo ekspertas Artūras Pakėnas mano, kad didžiausi kamščiai susidarys paskutinę rugpjūčio savaitę. Pasak jo, gatvės bus tuštesnės tuo atveju, jeigu šalyje bus sugriežtintas karantinas arba bus įvesti didesni apribojimai. Taip pat viską lems orai: jei bus šilta, žmonės riedės dviračiais arba paspirtukais.

„Nemanau, kad kas nors pasikeis eismo organizavimo prasme. Suvažiuos žmonės iš mažų miestelių, nepripratę prie Vilniaus intensyvaus eismo ir klaidžios bei neteisingai pasirinks maršrutus. Kai kurie nežinos, kaip įvažiuoti į žiedines sankryžas, dėl to ten gali kilti nesklandumų. Žinant praėjusių metų statistiką, tikrai ir šiais metais neišvengsime avarijų“, – įsitikinęs A.Pakėnas

Vairavimo eksperto teigimu, nemaža dalis žmonių po karantino vengia viešojo transporto, todėl vis daugiau žmonių keliauja asmeniniais automobiliais.

A.Pakėno teigimu, rudenį sostinės ir kitų didžiųjų miestų gatvės gali būti kažkiek tuštesnės. Kai kurie universitetai mokslo metus pradeda nuo rugsėjo vidurio, todėl studentai iš regionų gali atvykti vėliau. Dėl šio fakto vairavimo ekspertas nemano, kad gatvėse stipriai pasikeis automobilių kiekis, nes studentų yra tik keli tūkstančiai. Jis mano, kad didesnę įtaką darys žmonės, kurie grįš iš atostogų.

„Jeigu sugriežtins karantiną, kamščiai tikrai sumažės, nes uždarys mokyklas ir dauguma žmonių dirbs iš namų. Visi rinksis asmeninį automobilį, nes bijos važiuoti viešuoju transportu. Dauguma mokytojų bijo nuotolinio mokymosi, todėl gali būti, kad ne visur jis bus priimtas“, – sakė A.Pakėnas.

Vairavimo ekspertas patarė, kad svarbiausia tinkamai įvertinti savo galimybes. Pavojingiausios vietos, pasak mokytojo, yra žiedai ir sankryžos.

„Daugiau dėmesio vairuojant reikėtų skirti pačiam eismui, o ne džiaugtis, kad dabar gyveni Vilniuje ir gyvenimas yra puikus. Reikia stebėti, kur važiuoji ar eini“, – apie atvykusius gyventi į sostinę komentavo A.Pakėnas.

Daugėja važiuojančiųjų viešuoju transportu

Susisiekimo paslaugų komunikacijos vadovė Miglė Bielinytė teigė, kad įprastai vasaros laikotarpiu kelionės viešuoju transportu mieste sumažėja apie 18 proc., palyginti su rudens ir žiemos sezonu.

„Dėl pandemijos situacijos ir buvusio karantino šių metų pavasario ir vasaros keleivių srautai yra sumažėję, tačiau matome nuoseklų augimą. Lyginant karantino metu buvusius keleivių srautus su esamais, kelionių skaičius dabar yra gerokai didesnis.

Pirmaisiais karantino mėnesiais per dieną fiksuodavome vidutiniškai apie 119 tūkst. kelionių viešuoju transportu per dieną, o šiuo metu – virš 303 tūkst.“, – skaičiavo M.Bielinytė.

Pagal keleivių srautų tyrimus ir analizes, didžiajai daliai miestiečių svarbiausi viešojo transporto patrauklumo kriterijai yra kelionės greitis, dažniau kursuojančios ar talpesnės transporto priemonės.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.