Kauno gatvėje vairuotojai jaučiasi lyg Paryžiuje prie Triumfo arkos: eismo organizatoriai turi paaiškinimą

Po stingdančio šalčio ir sniego gausa paženklintos žiemos metas įvertinti Kauno gatvių būklę. Miesto gyventojai dalijasi įžvalgomis apie pokyčius, o savivaldybės tarnautojai jau rikiuoja svarbiausius darbus.

Vairuotojams kyla nemažai abejonių, kuriuo ženklinimu reikėtų vadovautis iš Birštono gatvės sukant į judrų Karaliaus Mindaugo prospektą.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vairuotojams kyla nemažai abejonių, kuriuo ženklinimu reikėtų vadovautis iš Birštono gatvės sukant į judrų Karaliaus Mindaugo prospektą.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vairuotojams kyla nemažai abejonių, kuriuo ženklinimu reikėtų vadovautis iš Birštono gatvės sukant į judrų Karaliaus Mindaugo prospektą.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vairuotojams kyla nemažai abejonių, kuriuo ženklinimu reikėtų vadovautis iš Birštono gatvės sukant į judrų Karaliaus Mindaugo prospektą.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vairuotojams kyla nemažai abejonių, kuriuo ženklinimu reikėtų vadovautis iš Birštono gatvės sukant į judrų Karaliaus Mindaugo prospektą.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vairuotojams kyla nemažai abejonių, kuriuo ženklinimu reikėtų vadovautis iš Birštono gatvės sukant į judrų Karaliaus Mindaugo prospektą.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vairuotojams kyla nemažai abejonių, kuriuo ženklinimu reikėtų vadovautis iš Birštono gatvės sukant į judrų Karaliaus Mindaugo prospektą.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vairuotojams kyla nemažai abejonių, kuriuo ženklinimu reikėtų vadovautis iš Birštono gatvės sukant į judrų Karaliaus Mindaugo prospektą.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vairuotojams kyla nemažai abejonių, kuriuo ženklinimu reikėtų vadovautis iš Birštono gatvės sukant į judrų Karaliaus Mindaugo prospektą.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vairuotojams kyla nemažai abejonių, kuriuo ženklinimu reikėtų vadovautis iš Birštono gatvės sukant į judrų Karaliaus Mindaugo prospektą.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Mar 19, 2021, 7:50 PM

Šalčiai ir po jų ateinantis atodrėkis kiekvieną pavasarį miestų gatvėse atveria duobes, kurios itin spėriai formuojasi pažeistose dangos vietose, ties kanalizacijos šuliniais ar nuotekų grotelėmis.

Kelininkai šaltuoju metų laiku net negali remontuoti gatvių dangos, nes kokybiškai atlikti darbų tokiomis sąlygomis nėra galimybių.

Vis dėlto kosmetinis gatvių remontas jau prasidėjo – didžiausios duobės rankiniu būdu užpilamos šaltuoju asfaltu.

Kaune pasijuto lyg Paryžiuje

Karaliaus Mindaugo prospekte beveik nebeliko geltonų linijų, nurodančių automobilių judėjimo kryptį. Jos buvo nubraižytos pernai rudenį dėl pėsčiųjų tilto į Nemuno salą statybos bei šaligatvių rekonstrukcijos.

„Išsukdamas iš Birštono gatvės į Karaliaus Mindaugo prospektą jaučiuosi lyg Paryžiuje prie Triumfo arkos. Toks jausmas, kad vairuotojai važiuoja taip, kaip jiems atrodo geriau“, – stebėjosi kaunietis Algis Juraitis.

Jo nuomone, šioje situacijoje vairuotojų nereikėtų kaltinti, nes trūksta patikimos informacijos.

Gatvių ženklinimas geltonomis ištisinėmis ar brūkšninėmis linijomis naudojamas būtent darbų vietoje. Jomis reikia vadovautis net ir tuomet, jeigu matyti baltos juostos.

Pasak A.Juraičio, vairuotojams pagrįstai kyla abejonių, ar reikia vadovautis geltonu ženklinimu, nes išliko tik jo fragmentai, o kai nėra aiškios tvarkos, kyla konfliktų, nuolat girdėti automobilių signalų garsai.

Geltonų linijų greitai neliks

Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius paaiškino, kad poreikį keisti automobilių judėjimo trajektoriją šioje vietoje daug lėmė pėsčiųjų tilto į Nemuno salą statybos.

„Statybininkams reikėjo vienos eismo juostos technikai sustatyti“, – aiškino M.Matusevičius.

Šiuo metu tokio poreikio jau nebėra, todėl netrukus turėtų būti atkurta senoji eismo tvarka. Kai tik danga visiškai nusausės, geltonos linijos bus nutrintos.

M.Matusevičius tikino galintis nesunkiai paaiškinti, kodėl geltonos linijos išsilaikė taip trumpai – jos buvo nubraižytos paprastais dažais, todėl žiemą nuolat valant asfaltą greitai nusitrynė.

Nuolatinės baltos juostos gatvėse braižomos naudojant termoplastiką, kuris išsilaiko gerokai ilgiau ir net sunkiai pašalinamas – asfaltą tenka šlifuoti.

Dėmesys – pėsčiųjų perėjoms

Plastiku paženklintoms linijoms suteikiama 2 metų garantija, tačiau mažiau naudojamose gatvėse jos išsilaiko net 5 metus.

Pasak M.Matusevičiaus, prieš 5–7 metus ši technologija dar buvo brangi, tačiau pastaruoju metu gerokai atpigo. Įvertinus ilgaamžiškumą plastiką naudoti labiau apsimoka. Dažais žymimos tik automobilių stovėjimo vietos tose aikštelėse, kuriose sudėtos trinkelės.

Kauno savivaldybė šiais metais gatvėms ženklinti skyrė 400 tūkst. eurų.

„Daugiausia dėmesio bus skiriama pėsčiųjų perėjoms, o galutinis gatvių sąrašas dar neparengtas – tai bus padaryta įvertinus situaciją ir poreikį“, – pranešė M.Matusevičius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.