Dažnas vairuotojas apie automobilio draudimą to net nežino: kas iš tiesų priklauso avarijos metu ir visus metus po jos

Kelių eismo taisykles vairuotojai žino gerai, tačiau informacijos apie tai, kas iš tiesų priklauso nukentėjusiajam eismo įvykyje – stokojama. Dažnas, patekęs į tokią padėtį, dėl patirto streso ir užplūdusių emocijų susiduria su keblumais ne tik pildant deklaraciją, bet ir besirūpinant tolimesniais, transporto priemonės tvarkymo darbais. Kaip viso to išvengti, „Žinių radijo“ laidoje papasakojo automobilių ekspertas Ernestas Jankovičius.

KET vairuotojai žino gerai, tačiau informacijos apie tai, kas iš tiesų priklauso nukentėjusiajam eismo įvykyje – stokojama.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
KET vairuotojai žino gerai, tačiau informacijos apie tai, kas iš tiesų priklauso nukentėjusiajam eismo įvykyje – stokojama.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
KET vairuotojai žino gerai, tačiau informacijos apie tai, kas iš tiesų priklauso nukentėjusiajam eismo įvykyje – stokojama.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
KET vairuotojai žino gerai, tačiau informacijos apie tai, kas iš tiesų priklauso nukentėjusiajam eismo įvykyje – stokojama.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
KET vairuotojai žino gerai, tačiau informacijos apie tai, kas iš tiesų priklauso nukentėjusiajam eismo įvykyje – stokojama.<br>lrytas.lt nuotr.
KET vairuotojai žino gerai, tačiau informacijos apie tai, kas iš tiesų priklauso nukentėjusiajam eismo įvykyje – stokojama.<br>lrytas.lt nuotr.
KET vairuotojai žino gerai, tačiau informacijos apie tai, kas iš tiesų priklauso nukentėjusiajam eismo įvykyje – stokojama.<br>lrytas.lt nuotr.
KET vairuotojai žino gerai, tačiau informacijos apie tai, kas iš tiesų priklauso nukentėjusiajam eismo įvykyje – stokojama.<br>lrytas.lt nuotr.
KET vairuotojai žino gerai, tačiau informacijos apie tai, kas iš tiesų priklauso nukentėjusiajam eismo įvykyje – stokojama.<br>lrytas.lt nuotr.
KET vairuotojai žino gerai, tačiau informacijos apie tai, kas iš tiesų priklauso nukentėjusiajam eismo įvykyje – stokojama.<br>lrytas.lt nuotr.
KET vairuotojai žino gerai, tačiau informacijos apie tai, kas iš tiesų priklauso nukentėjusiajam eismo įvykyje – stokojama.<br>lrytas.lt nuotr.
KET vairuotojai žino gerai, tačiau informacijos apie tai, kas iš tiesų priklauso nukentėjusiajam eismo įvykyje – stokojama.<br>lrytas.lt nuotr.
KET vairuotojai žino gerai, tačiau informacijos apie tai, kas iš tiesų priklauso nukentėjusiajam eismo įvykyje – stokojama.<br>lrytas.lt nuotr.
KET vairuotojai žino gerai, tačiau informacijos apie tai, kas iš tiesų priklauso nukentėjusiajam eismo įvykyje – stokojama.<br>lrytas.lt nuotr.
KET vairuotojai žino gerai, tačiau informacijos apie tai, kas iš tiesų priklauso nukentėjusiajam eismo įvykyje – stokojama.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
KET vairuotojai žino gerai, tačiau informacijos apie tai, kas iš tiesų priklauso nukentėjusiajam eismo įvykyje – stokojama.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
KET vairuotojai žino gerai, tačiau informacijos apie tai, kas iš tiesų priklauso nukentėjusiajam eismo įvykyje – stokojama.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
KET vairuotojai žino gerai, tačiau informacijos apie tai, kas iš tiesų priklauso nukentėjusiajam eismo įvykyje – stokojama.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
KET vairuotojai žino gerai, tačiau informacijos apie tai, kas iš tiesų priklauso nukentėjusiajam eismo įvykyje – stokojama.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
KET vairuotojai žino gerai, tačiau informacijos apie tai, kas iš tiesų priklauso nukentėjusiajam eismo įvykyje – stokojama.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (10)

„Žinių radijas“

Mar 29, 2021, 7:02 AM

– Kokios dažniausios eismo įvykių pasekmės?

– Patekus į eismo įvykį visiems patariame nusiraminti ir tik emocijoms atslūgus pasižiūrėti, kaip elgiasi kitas eismo įvykio dalyvis. Jei visos pusės nurimo bei galima blaiviai mąstyti, reikėtų išsiaiškinti, kuris vairuotojas yra kaltas. Jokiais būdais nerekomenduoju tartis ir gauti kažkiek eurų, o paskui galvoti, ką su jais daryti.

Vėliau reikėtų užpildyti eismo įvykių deklaraciją ir toliau viską aiškintis su draudimo įmonėmis.

– Jei esi nekaltas, tai stresui nėra jokio pagrindo?

– Stresuoti nereikia, bet 99 proc. žmonių vis tiek stresuoja.

– Žinau, kad būna, kai kaltininkas prisipažįsta, jog yra kaltas, tačiau jis vis tiek bando susitarti. Kodėl jis bando susitarti?

– Visi kaltininkai bijo, kad jiems pabrangs civilinis draudimas. Tačiau nukentėjusiam neturėtų tai rūpėti. Per eismo įvykį paimi tuos 50 eurų, o vėliau sužinai, kad po visomis automobilio plastmasėmis yra didesni pažeidimai ir su tais 50 eurų nieko nenuveiksi. Jei patenki į eismo įvykį pagal civilinį draudimą, kol automobilis yra remontuojamas, galima gauti pakaitinę transporto priemonę.

– Ką daryti, jeigu kaltininkas nesutinka pildyti eismo įvykių deklaracijos?

– Tada reikėtų kviesti policiją. Ji padės išspręsti problemą.

– Draudimo įmonės siūlo važiuoti į autoservisą, tačiau nuvažiavus į jį atsiranda įvairių niuansų. Žmonėms kartais tenka mokėti tam tikrą pinigų sumą, nors jie nukentėjo. Ar čia yra kokių nors apgaulių ir vartotojų teisių, kad neliktum ant ledo?

– Į servisą, kurį rekomenduoja draudimas, galite ir nevažiuoti. Pagal civilinį draudimą, galite remontuoti automobilį, kuriame tik norite autoservise. Draudimas dažniausiai siūlo išmoką arba remontą. Kai kurie žmonės pasirenka išmoką, nes tų didelių pažeidimų nesimato, tačiau, jei antrą kartą patenka į eismo įvykį ir kita transporto priemonė vėl kažką sugadina, gauna mažesnę išmoką, nes tai nebuvo suremontuota.

Be kita ko, patekus į eismo įvykį ir paėmus išmoką, metų bėgyje galima persigalvoti ir važiuoti į autoservisą bei susitvarkyti transporto priemonę. Tą išmoką sumokėsite autoservisui, o už papildomus darbus primokės draudimas. Taip pat svarbu priminti, kad autovežio paslaugą irgi atlygina draudimas.

– Kiek galima pasitikėti draudimo kompanijų siūlomais sutartiniais autoservisais?

– Visą laiką galima paprašyti, kokias detales dėjo bei ką keitė. Jei mašina nauja, tai keičia į naujas detales ir niekas nesiginčys, tačiau jei automobilis senesnis, skaičiuojami nusidėvėjimo procentai.

Jeigu keis naujomis detalėmis, gali tekti nemažai primokėti, todėl, jeigu žmogus nesutinka to padaryti, dedamos neoriginalios arba dėvėtos detalės. Aišku, siūlyčiau važiuoti į tą autoservisą, kuriuo žmogus pasitiki.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.