Kinijos valdžia paskelbė karą „Tesla“ automobiliams: jie gali šnipinėti

Kinijos valdžia pareiškė, kad amerikietiški „Tesla“ automobiliai potencialiai gali šnipinėti ir uždraudė savo valdininkams vairuoti šiuos automobilius.

Kinijos valdžia pareiškė, kad amerikietiški „Tesla“ automobiliai potencialiai gali šnipinėti.<br>www.pixabay.com
Kinijos valdžia pareiškė, kad amerikietiški „Tesla“ automobiliai potencialiai gali šnipinėti.<br>www.pixabay.com
Kinijos valdžia pareiškė, kad amerikietiški „Tesla“ automobiliai potencialiai gali šnipinėti.<br>www.pixabay.com
Kinijos valdžia pareiškė, kad amerikietiški „Tesla“ automobiliai potencialiai gali šnipinėti.<br>www.pixabay.com
Kinijos valdžia pareiškė, kad amerikietiški „Tesla“ automobiliai potencialiai gali šnipinėti.<br>www.pixabay.com
Kinijos valdžia pareiškė, kad amerikietiški „Tesla“ automobiliai potencialiai gali šnipinėti.<br>www.pixabay.com
Kinijos valdžia pareiškė, kad amerikietiški „Tesla“ automobiliai potencialiai gali šnipinėti.<br>www.pixabay.com
Kinijos valdžia pareiškė, kad amerikietiški „Tesla“ automobiliai potencialiai gali šnipinėti.<br>www.pixabay.com
Kinijos valdžia pareiškė, kad amerikietiški „Tesla“ automobiliai potencialiai gali šnipinėti.<br>www.pixabay.com
Kinijos valdžia pareiškė, kad amerikietiški „Tesla“ automobiliai potencialiai gali šnipinėti.<br>www.pixabay.com
Kinijos valdžia pareiškė, kad amerikietiški „Tesla“ automobiliai potencialiai gali šnipinėti.<br>www.pixabay.com
Kinijos valdžia pareiškė, kad amerikietiški „Tesla“ automobiliai potencialiai gali šnipinėti.<br>www.pixabay.com
Daugiau nuotraukų (6)

„Žinių radijas“

Mar 31, 2021, 9:56 AM

Kaip rašo tarptautinis verslo dienraštis „The Wall Street Journal“, Kinija mano, kad „Tesla“ automobiliai gresia nacionaliniam saugumui, nes „Tesla“ automobiliuose naudojamos vaizdo kameros nuolat fiksuoja vaizdą aplink automobilį ir jį saugo.

Kinai bijo, kad „Tesla“ prireikus gali perdavinėti vaizdo įrašus Amerikos slaptosioms tarnyboms. Be kita ko, jie sinchronizuojasi su išmaniaisiais telefonais ir bijoma, kad gali išgauti informaciją iš telefonų. Be to, nuolat fiksuojami automobilių maršrutai.

Straipsnyje rašoma, kad Kinijos keleto ministerijų valdžia jau paprašė darbuotojų nevažinėti „Tesla“ automobiliais nei jiems nei jų šeimos nariams. Be to, gali būti kad „Tesla“ automobiliams bus draudžiama įvažiuoti į tuos rajonus, kur galimai yra išsidėstę kariniai ir kiti itin svarbūs objektai.

Taip pat ruošiamasi drausti šiuos automobilius vairuoti kariuomenės darbuotojams, karininkams ir kitaip su karine pramone susijusiems žmonėms bei jų artimiesiems, kitų strateginių įmonių darbuotojams.

Iš esmės, pilna apimtimi įvykdžius šiuos reikalavimus, „Tesla“ automobilių judėjimas būtų kone suparalyžuotas, o jų pirkėjais galėtų tapti itin retas Kinijos gyventojas, mat šioje šalyje žmonių, susijusių su karine pramone ir kitais objektais, gali būti šimtai milijonų.

Pernai „Tesla“ Kinijoje gavo daugiau kaip šešis milijardus eurų pajamų. Tai net trečdalis visų kompanijos pajamų už parduotus automobilius. „Tesla“ vadovas Elonas Maskas nuolat tvirtino, kad laikosi visų įmanomų Kinijos įstatymų ir reikalavimų, ypač tų, kurie susiję su duomenų saugumu.

Tačiau panašu, kad E.Maskas šiuo atveju tapo politinių žaidimų auka, lygiai taip pat kaip „Huawei“ koncernas Amerikoje. Kinijos lyderis Xi Jinpingas siekia atsikratyti užsienio technologijų ir jas pakeisti vietinėmis.

Tai yra tokia pat politika, kurią jau kurį laiką taiko Amerika Kinijos atžvilgiu, taigi „Tesla“ atvejis yra turbūt pirmas plačiau nuskambėjęs Amerikos koncernas, gavęs apribojimų Kinijoje be aiškios priežasties.

Kaip rašo portalas „Nikki Asian Review“, E.Maskas, sužinojęs apie įvedamus apribojimus, pagrasino iš viso pasitrauksiąs iš Kinijos rinkos ir uždarysiąs savo gamyklą, kurią, beje, atidarė vos pernai.

„Tesla“ paskelbė uždaranti nedidelę savo automobilių gamyklėlę Olandijos Tilburgo mieste. Tai pirmoji „Tesla“ gamykla ne Amerikoje, tačiau nėra pilnavertiška gamykla – joje buvo modeliai S ir X ne renkami, bet adaptuojami Europos rinkai.

Ji veikė šešerius metus. Tačiau, šiuos modelius atnaujinus, šios gamyklos laikyti neteko prasmės. Atnaujinti modeliai S ir X Europos rinką pasieks metų pabaigoje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: kokias pratybas šiemet rengs Lietuvos kariuomenė?