Vis dėlto šiuo metu egzistuojančios benzinu varomų automobilių alternatyvos neleidžia reikšmingai sumažinti iškastinio benzino naudojimo per palyginti trumpą laiką.
„Pramonei pasiūlius naujų ir efektyvių sprendimų, šalys galėtų išsikelti dar didesnius nacionalinius tikslus sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijų kiekį“, – teigia „Neste“ atsinaujinančių kelių transporto vykdomasis viceprezidentas Karlas Nybergas.
Naudojant „Neste“ benziną iš atsinaujinančių žaliavų, šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimas per degalų gyvavimo ciklą gali sumažėti iki 65 proc., jei lygintume su benzinu iš iškastinės naftos, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Suomių bendrovė siekia ilgainiui pagerinti šį rodiklį ir pasiekti, kad naudojant tokius degalus būtų sumažinta iki 90 proc. anglies dvideginio emisijos. Tai reikštų, kad šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisija per degalų gyvavimo ciklą būtų lygi teršalų kiekiui, kurį išmeta elektra varomos transporto priemonės.
Testuojamas produktas atitinka EN228 standartą ir gali būti naudojamas tiek esamuose, tiek naujausiuose benzininiuose ir hibridiniuose automobiliuose.
Bandymus suomiai vykdo drauge Švedijos bendrove „Powertrain Engineering Sweden“, gaminančia variklius ir naujos kartos hibridines sistemas „Volvo“ automobiliams. „Atidžiai sekame degalų iš atsinaujinančių žaliavų plėtrą pasaulyje ir tikime, kad benzinas iš atsinaujinančių žaliavų turi didelį potencialą“, – įsitikinęs Michaelis Fleissas, „Powertrain Engineering Sweden“ vadovas.
Šiuo metu bandymai atliekami tiek laboratorijoje naudojant automobilio variklį, tiek važiuojant keliuose. Bandymų tikslas – ištirti degalų savybes ir juos pakoreguoti, siekiant dar labiau sumažinti išmetamų teršalų kiekį prieš komercinius bandymus. „Neste“ planuoja įvertinti bandymų rezultatus per ateinančius mėnesius.