Dėl susidūrimų su viešuoju transportu šiemet jau išmokėjo beveik 200 tūkst. eurų

Nelaimingų nutikimų keliuose neišvengiama kiekvieną mėnesį. „Lietuvos draudimo“ duomenimis, pasitaiko įvykių, kurių nuostoliai viršija 3 tūkst. eurų, o šiemet jau išmokėtos sumos siekia beveik 200 tūkst. eurų.

Nelaimingų nutikimų keliuose neišvengiama kiekvieną mėnesį.<br>T.Bauro nuotr.
Nelaimingų nutikimų keliuose neišvengiama kiekvieną mėnesį.<br>T.Bauro nuotr.
Nelaimingų nutikimų keliuose neišvengiama kiekvieną mėnesį.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Nelaimingų nutikimų keliuose neišvengiama kiekvieną mėnesį.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Nelaimingų nutikimų keliuose neišvengiama kiekvieną mėnesį.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Nelaimingų nutikimų keliuose neišvengiama kiekvieną mėnesį.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

2021-10-07 10:26, atnaujinta 2021-10-07 10:45

Sumos vis didesnės

Duomenys rodo, kad per šių metų pirmuosius devynis mėnesius yra skaičiuojamas susidūrimų su viešuoju transportu nuostolių sumų augimas, kuris siekia net 10 proc., lyginant su pernai metų tuo pačiu laikotarpiu.

„Šiemet žalų yra šiek tiek mažiau, tačiau sumos didesnės daugiau nei 20 tūkst. eurų. Taigi ir žalų vidurkis yra didesnis – šiemet jis siekia beveik 1,2 tūkst. eurų.

Tam įtakos gali turėti augančios automobilių serviso paslaugų kainos. Iš viso jau išmokėta daugiau nei 193 tūkst. eurų suma, siekiant padengti nuostolius, automobiliams susidūrus su autobusais bei troleibusais“, – komentuoja „Lietuvos draudimo“ Operacijų departamento vadovas Artūras Juodeikis.

Šiais metais daugiausiai nelaimingų nutikimų, susidūrus automobiliui ir viešajam transportui, yra fiksuota Kauno mieste.

„Net 42 proc. nelaimingų nutikimų fiksuojama Kauno mieste. Antroje vietoje yra Vilniaus miestas, kuriame užfiksuota 27 proc. visų susidūrimų dalis. Klaipėdoje – beveik 15 proc.“, – sako A. Juodeikis.

Būtina laikytis atstumo, vairavimo kultūra irgi užima svarbią vietą

„Kelių eismo taisyklės nurodo, kad gyvenvietėje vairuotojai privalo duoti kelią maršrutiniam transportui, kuris pradeda važiuoti iš stotelės. Žinoma, viešojo transporto vairuotojai taip pat privalo laikytis taisyklių – rodyti posūkį ir įsitikinti, ar saugu iš tos stotelės išsukti.

Užmiesčio keliuose ši privilegija negalioja, tačiau būtina nepamiršti ir maršrutinių mikroautobusų, kurių gausu uostamiestyje – jiems taisyklės taip pat galioja“, – sako A. Juodeikis.

Kaip pažymi ekspertas, svarbu ne tik tai, kas nurodoma KET, bet ir bendras saugumas.

„Rekomenduočiau būtinai laikytis saugaus atstumo, važiuojant paskui viešąjį transportą. Nutinka netikėtų gedimų, staiga nukrinta troleibusų ūsai ar tenka sustoti nepatogiose vietose dėl didelių gabaritų. Tokiu atveju matomumas būna prastas, sunku autobusus ir troleibusus apvažiuoti, todėl saugus atstumas yra labai svarbus. Pastebime, kad dažnai nelaimingi nutikimai įvyksta persirikiuojant ar atsitrenkus į autobuso, troleibuso galinę dalį“, – komentuoja A.Juodeikis.

Draudimo ekspertas sako taip pat pastebįs, kad vairuotojai pritrūksta pagarbos bei kantrybės – vairavimo kultūra užima svarbią dalį keliuose, todėl vertėtų pakančiai žiūrėti į skubančius išvažiuoti iš stotelių viešojo transporto vairuotojus, kurie turi laikytis nustatyto grafiko, bet ir viešojo transporto vairuotojai privalo suprasti, kad nepaisant privilegijų – pagarba kitiems eismo dalyviams yra labai svarbi.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: kada JAV ginklai pasieks Ukrainą?