Patarė, kokias padangas iš tiesų reikėtų rinktis lietuviams: vairuotojai daro kelias esmines klaidas Kiek laiko galima važinėti su tomis pačiomis padangomis

Padangų rinkos ekspertas Raimondas Rašimas „Žinių radijo“ laidoje „Žalia rodyklė“ papasakojo, kodėl padangos yra labai svarbi automobilio dalis, kaip tinkamai jas išsirinkti ir eksploatuoti.

Iki žieminių padangų sezono liko visai nedaug laiko.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iki žieminių padangų sezono liko visai nedaug laiko.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iki žieminių padangų sezono liko visai nedaug laiko.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iki žieminių padangų sezono liko visai nedaug laiko.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iki žieminių padangų sezono liko visai nedaug laiko.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iki žieminių padangų sezono liko visai nedaug laiko.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iki žieminių padangų sezono liko visai nedaug laiko.<br>D.Umbraso nuotr.
Iki žieminių padangų sezono liko visai nedaug laiko.<br>D.Umbraso nuotr.
Iki žieminių padangų sezono liko visai nedaug laiko.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Iki žieminių padangų sezono liko visai nedaug laiko.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Iki žieminių padangų sezono liko visai nedaug laiko.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iki žieminių padangų sezono liko visai nedaug laiko.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iki žieminių padangų sezono liko visai nedaug laiko.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iki žieminių padangų sezono liko visai nedaug laiko.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iki žieminių padangų sezono liko visai nedaug laiko.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Iki žieminių padangų sezono liko visai nedaug laiko.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (8)

Lrytas.lt

Nov 7, 2021, 9:23 AM

– Papasakokite, kokios dabar tendencijos vyrauja padangų rinkoje ir ar jos keičiasi bėgant laikui?

– Padangos išlieka vis tos pačios, nieko naujo neišrado. Aš jas skirstyčiau į kelias žieminių padangų kategorijas: dygliuotos, dygliuotos, bet be dyglių ir universalios.

– Ar šiai dienai verta rinktis dygliuotas padangas?

– Jas verta rinktis, jeigu žmogus gyvena kaime, rajonuose, kur neprižiūrimi ar yra apsnigti keliai. Mieste jos taip pat tiktų, jeigu būtų ledas, bet ant šlapios kelio dangos padangos prasčiau veiktų nei minkštesnio mišinio padangos be dyglių.

– Jei esame priemiesčio gyventojai, ar reikia turėti dygliuotas padangas?

– Aš siūlyčiau įsigyti minkšto mišinio padangas, nes mūsų žiemos sąlygomis, nežinia, kas laukia prabudus.

– Daugelis Europos šalių renkasi kieto mišinio padangas su didesniais greičio indeksais, bet jos nėra pačios geriausios esant ledui. Kuo yra naudingos minkšto mišinio padangos?

– Jomis geriau važinėti, kai yra neigiama oro temperatūra. Esant ledui pavyks sustabdyti transporto priemonę ir pradėsite važiuoti greičiau nei su kieto mišinio padangomis.

Kieto mišinio žieminės padangos labiau tinka, kai yra iki 0 laipsnių. Jomis geriausia važiuoti greitkeliu ir šlapia kelio danga. Iškritus sniegui pastebėsite, kad jos pradeda veikti daug prasčiau.

– Vakarų šalyse negalima važinėti dygliuotomis padangomis. Ar verta žmonėms, kurie planuoja vykti slidinėti į šias šalis, turėti dviejų komplektų padangas?

– Tikrai neverta. Būtų protinga įsigyti kitas padangas, nes tiek kelionėje bus saugiau, tiek grįžus atgal į Lietuvą.

– Tam tikruose regionuose yra reikalavimas – naudoti grandines. Ar jos visiškai universalios ir jas galima dėtis bet kada?

– Jas verta turėti, jei planuojama važiuoti į kalnus. Bet kokioje automobilių dalių parduotuvėje patars klientams, kokias reikia rinktis grandines pagal turimą automobilį ir ratų diametrus. Be abejo, reikėtų jas turėti važiuojant į tokią kelionę.

– Ar verta investuoti į padangas, kurios turi pačias naujausias technologijas? Ar užtenka senesnio modelio padangų arba pigesnio gamintojo padangų? Kaip reikėtų tinkamai pasirinkti padangas?

– Manau, kad reikėtų atsižvelgti į saugumą ir rinktis kokybišką daiktą. Aišku, ne visi gali sau leisti nusipirkti „premium“ klasės padangas. Viena tokia standartinė padanga kainuoja apie 120 eurų. Pigesnių padangų komplektą galima nupirkti iki 300 eurų.

– Kuo yra geresnės brangesnės padangos?

– „Priemium“ klasės padangos nebūtų taip vadinamos, jei nebūtų testuojamos. Jos tikrai atitinka saugumo lygį. Iš kiniškų padangų gamintojų vos vienas investuoja į testavimus, todėl renkantis pigesnį segmentą kiekvienas padangų pardavėjas parekomenduos pigesnio segmento padangas.

– Padangos turi tam tikras savybes, kurias galima pasirinkti. Testų rezultatus galima sužinoti žurnaluose ar internete. Aišku, galima klausti apie padangos patikimumą pardavėjo, bet jei juo nepasitikime, nes dažniausiai galvojame, kad jis norės parduoti tai, ką turi, galime ieškoti testų rezultatų kitur. Bet juk reikia mokėti skaityti tuos testus, nes kriterijų yra labai daug.

– Nemanau, kad pardavėjui svarbu vien parduoti padangas. Juk jis norės tą klientą pamatyti ir pavasarį, todėl turi patarti tinkamai, jog vėl sulauktų to asmens. Pirmą kartą pamačius žmogų niekada negali žinoti, ar jis tavimi tiki. Tu kalbi taip, kaip turi kalbėti ir ką deklaruoja gamintojas. Vėliau yra kliento apsisprendimas, ar pirkti tas padangas. Jeigu pataikai į jo poreikius, klientas grįš dar kartą pas tave.

Dar yra vienas niuansas, kai žmonės galvoja, kad „M+S“ žymėjimu pažymėtos padangos yra visų sezonų, tačiau tai netiesa. Nes dygliuotos padangos taip pat yra žymimos tokiu simboliu. Šios raidės reiškia, kad padanga yra didesnio pravažumo, o ne universali.

Mes gyvename šiaurinėje Europos dalyje, todėl reikėtų rinktis žiemines padangas ir nesvarbu, kiek laiko trunka ta žiema. Saugumas yra svarbiausia. Žiemą reikėtų keisti vairavimo stilių, nes niekada nežinai, kas tavęs laukia ryte.

– Daugelis žmonių sako, kad žiemą nuvažiuoja nedaug, todėl su seniai pirktomis padangomis gali važinėti daug sezonų. Kartais net 10 metų. Kiek laiko galima važinėti su tomis pačiomis padangomis?

– Jeigu padanga sumontuota ir žmogus važinėja su ja mažai, o vėliau saugo tinkamai – ji gera iki 12 metų. Jei turime tik vienus ratlankius ir juos keičiame žiemą ir vasarą, metai trumpėja.

Padangas reikėtų laikyti tinkamai. Gerai būtų padangas sudėti į tamsius ir nepermatomus maišus, kad nepapultų saulės spinduliai ir jas laikyti vertikaliai. Nuėjus į rūsį, būtų gerai jas dar pasukinėti, kad nestovėtų toje pačioje vietoje. Taip jas saugant žmogus galės važinėti apie 4–5 sezonus.

– Dažnai girdžiu, kad jei žiemą važinėsime su žieminėmis padangomis ir matysime, kad kitai žiemai jų neužteks, bus galima su jomis važinėti vasarą. Ar tokiame žmonių sprendime yra logikos?

– Logikos čia nematau, nes žieminė padanga yra nudilusi ir jei dar papultume ant drėgno asfalto – saugumo lygis neatitiktų reikalavimų. Prie aukštos oro temperatūros neveikia ši padanga. Tavo automobilis tik stovi ant ratų ir yra neprognozuojamas. Padangas perkame ne dėl valdžios, įstatymų, o norėdami užtikrinti savo saugumą, todėl rekomenduočiau visiems atsižvelgti į padangų būklę.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.