Gatvių siaurintojų išmonė beribė: eismo ekspertai apie ją nebegali kalbėti nesijuokdami

Eismo pertvarkymai sostinėje jau nestebina, o kelia juoką tiek vairuotojams, tiek pėstiesiems. Šį kartą vertindami tai, kas praėjusią savaitę buvo padaryta sostinės Naugarduko ir Vytenio gatvių sankirtoje, eismo ekspertai nebegali kalbėti rimtai.

Esą dėl saugumo nupieštas apskritimas žymi žiedinės sankryžos ribas, tačiau ji taip sumažinta, kad didesnei transporto priemonei sunku išsitekti.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Esą dėl saugumo nupieštas apskritimas žymi žiedinės sankryžos ribas, tačiau ji taip sumažinta, kad didesnei transporto priemonei sunku išsitekti.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Esą dėl saugumo nupieštas apskritimas žymi žiedinės sankryžos ribas, tačiau ji taip sumažinta, kad didesnei transporto priemonei sunku išsitekti.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Esą dėl saugumo nupieštas apskritimas žymi žiedinės sankryžos ribas, tačiau ji taip sumažinta, kad didesnei transporto priemonei sunku išsitekti.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Esą dėl saugumo nupieštas apskritimas žymi žiedinės sankryžos ribas, tačiau ji taip sumažinta, kad didesnei transporto priemonei sunku išsitekti.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Esą dėl saugumo nupieštas apskritimas žymi žiedinės sankryžos ribas, tačiau ji taip sumažinta, kad didesnei transporto priemonei sunku išsitekti.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Esą dėl saugumo nupieštas apskritimas žymi žiedinės sankryžos ribas, tačiau ji taip sumažinta, kad didesnei transporto priemonei sunku išsitekti.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Esą dėl saugumo nupieštas apskritimas žymi žiedinės sankryžos ribas, tačiau ji taip sumažinta, kad didesnei transporto priemonei sunku išsitekti.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Esą dėl saugumo nupieštas apskritimas žymi žiedinės sankryžos ribas, tačiau ji taip sumažinta, kad didesnei transporto priemonei sunku išsitekti.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Esą dėl saugumo nupieštas apskritimas žymi žiedinės sankryžos ribas, tačiau ji taip sumažinta, kad didesnei transporto priemonei sunku išsitekti.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Esą dėl saugumo nupieštas apskritimas žymi žiedinės sankryžos ribas, tačiau ji taip sumažinta, kad didesnei transporto priemonei sunku išsitekti.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Esą dėl saugumo nupieštas apskritimas žymi žiedinės sankryžos ribas, tačiau ji taip sumažinta, kad didesnei transporto priemonei sunku išsitekti.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Esą dėl saugumo nupieštas apskritimas žymi žiedinės sankryžos ribas, tačiau ji taip sumažinta, kad didesnei transporto priemonei sunku išsitekti.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Esą dėl saugumo nupieštas apskritimas žymi žiedinės sankryžos ribas, tačiau ji taip sumažinta, kad didesnei transporto priemonei sunku išsitekti.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Esą dėl saugumo nupieštas apskritimas žymi žiedinės sankryžos ribas, tačiau ji taip sumažinta, kad didesnei transporto priemonei sunku išsitekti.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Esą dėl saugumo nupieštas apskritimas žymi žiedinės sankryžos ribas, tačiau ji taip sumažinta, kad didesnei transporto priemonei sunku išsitekti.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Sukilėlių gatvė per siaura net ir policijai.
Sukilėlių gatvė per siaura net ir policijai.
Daugiau nuotraukų (9)

Lrytas.lt

Nov 11, 2021, 12:03 PM, atnaujinta Nov 11, 2021, 12:04 PM

Ant asfalto nupiešė apskritimą, sukaišiojo kelio ženklus ir mano, kad automobiliai važiuos ratu? To klausė vairuotojai, stebėdami vaizdą Naugarduko ir Vytenio gatvių sankryžoje.

Šimtai, o gal ir tūkstančiai automobilių kasdien kerta šią keista tapusią žiedinę sankryžą. Eismo sąlygos, kurios anksčiau ties sankryža nebuvo geriausios, dabar dar prastesnės, nes automobilių eilės rikiuojasi tai Naugarduko, tai Vytenio gatvėje.

Tai – vienas pavyzdžių, kai savivaldybė pertvarkas pradeda nuo vos ne ranka pieštų schemų, be techninių projektų ir jų derinimo įvairiose žinybose. Tos pertvarkos apsiribojant vien tikrovės neatitinkančiomis schemomis erzina darbus atliekančius rangovus. Pasitaikė atvejų, kai jie atsisakė toliau juos tęsti.

Važiuoja net nestabdydami

Kad Naugarduko ir Vytenio gatvių sankirtoje įvykdyti eismo pokyčiai, savivaldybė nepasivargino nei iš anksto informuoti, nei pasirūpinti, kad po jų įgyvendinimo šioje vietoje bent pirmą savaitę budėtų policijos pareigūnai ir padėtų vairuotojams susigaudyti, kas įvyko.

Iki pertvarkų pagrindinė buvo Naugarduko gatvė. Dabar važiuojančiųjų žiedu atžvilgiu ji tapo šalutinė. Tačiau daugelis vairuotojų nestabdydami važiuoja, kaip buvo įpratę, didindami incidentų riziką.

Tai minėjo ir eismo saugumo ekspertas Artūras Pakėnas, sakydamas, kad streso ir taip pakanka, o tokios pertvarkos tik pykdo vairuotojus.

Juokaudamas jis piešinį ant asfalto vadino magišku apskritimu, saugančiu nebent nuo raganų.

Neįrengė saugumo salelės

Kaip jau įprasta, savivaldybės specialistai ties sankryža dar susiaurino gatves, dalį jų atiduodami dviračių takams.

Todėl žiedinėje sankryžoje nebeliko vietos net saugos salelėms, nors Lietuvos automobilių kelių direkcijos žiedinių sankryžų projektavimo metodiniuose nurodymuose reikalaujama, kad saugos salelės būtų net ir mažose žiedinėse sankryžose.

Jeigu plotas labai mažas, tiktai išskirtiniais atvejais saugos salelių metodiniai nurodymai leidžia neįrengti. Tačiau savivaldybės specialistai dar nežino, ar ši sankryža yra toks išskirtinis atvejis.

Anot savivaldybės atstovo Pauliaus Vaitekėno, Naugarduko ir Vytenio gatvių sankryžoje darbai dar nebaigti, taip pat bus sprendžiama ir dėl ženklinimo, ir dėl pačios žiedinės sankryžos.

P.Vaitekėnas žadėjo, kad ateityje sankryža turėtų būti šiek tiek iškelta virš važiuojamosios kelio dalies.

Pertvarkos – ir ateityje

Savivaldybė priminė, kad eismas Naugarduko ir Vytenio gatvių sankryžoje pertvarkomas tęsiant darbus Naujamiestyje ir gatves pertvarkant į saugesnes ir ramesnes.

Kad ši sankryža tapo žiedinė, praneša ir kelio ženklai.

Savivaldybė pažadėjo paryškinti žiedinės sankryžos kontūrus, o sankryžos centrinėje dalyje jau įrengtas laikinas specialus ženklinimas – kūgiai. Jie vairuotojams turėtų priminti apie esančią kliūtį.

„Laikiną ženklinimą netrukus pakeis mažosios architektūros dangos elementai – žiedinės sankryžos projektas dar tikrai nėra baigtas. Dabartinis sužymėjimas leis stebėti vairuotojų važiavimo trajektoriją ir pagal tai parinkti tinkamus sprendinius žiedinei sankryžai įrengti.

Žiedinė sankryža bus įrengta pasitelkiant infrastruktūrinius sprendinius, kurie ne tiktai užtikrins matomumą, bet ir leis sankryžą saugiai įveikti viešajam transportui“, – tikino savivaldybės atstovai.

Pasak jų, svarbiausia – vilniečių saugumas: „Įrengus naująjį žiedą pastebime, kad vairuotojai sulėtina greitį sankryžoje, o tai užtikrina papildomą saugumą, kurio ir siekiama pertvarkant gatves pagal naująjį gatvių standartą.“

Savivaldybė paprašė vairuotojų ir gyventojų supratingumo, laikytis Kelių eismo taisyklių.

Dar laukia daug naujovių

Naujuoju gatvių standartu vadinamos pertvarkos vykdomos visame mieste ir sukelia daugybę karštų diskusijų. Pradėjusi nuo kritikos sulaukiančios Naugarduko gatvės, savivaldybė darbus pradėjo ir Algirdo, Šaltkalvių, Pylimo gatvėse.

Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ judumo ekspertas Edgaras Stankevičius išvardijo ir kitas gatves, kuriose numatyti pertvarkymai.

Tai – V.Kudirkos, A.Kojelavičiaus, Vytenio, T.Ševčenkos, Gerosios Vilties, Vaduvos, Lentvario, Geležinkelio gatvės, Konstitucijos prospektas.

Anot E.Stankevičiaus, pertvarkymo nauda yra akivaizdi. Pirmiausia tai ramesnės ir saugesnės gatvės. Siauresnė važiuojamoji dalis sąlygoja mažesnį greitį, užtikrina jo laikymąsi. Mažesnis greitis – lengvesni padariniai, mažesnė sunkių traumų ar žūčių tikimybė.

Taip pat jis išskyrė švaresnę ir tylesnę aplinką su daugiau socialinių ryšių.

„Mažesnis greitis – mažesnis transporto sukeliamas triukšmas, taip pat žmonės, gyvenantys šalia ramesnio eismo gatvių, yra daugiau socialiai aktyvūs, dalyvauja gatvės veiklose“, – aiškino jis.

Pasak specialisto, siauresnės gatvės – tai daugiau perteklinių dangų panaudojimo galimybių, skiriant ją keliaujantiems gatve pėsčiomis ar dviračiu.

Automobiliai varto atitvarus

Kelių ir inžinerinių tinklų tiesimo bendrovės „Fegda“ vadovas Arvydas Gribulis jau turi nuotraukų kolekciją, kas įvyko susiaurinus Lentvario gatvę.

Nuotraukose užfiksuota, kaip buvo susiaurinti įvažiavimai, vedantys į pramonės įmones, asfalto ir betono gamyklas. Į jas važiuoja sunkiasvoris transportas, kuris nesugeba per tokį plotį išsisukti nekliudydamas eismo, gatvės konstrukcijos, kelkraščių įvažiuoti į teritoriją.

A.Gribulis pasakojo, kad sunkiasvoriai automobiliai varto kelio atitvarus, kelininkai jau kelis kartus remontavo dar nebaigtą įvažiavimą, įmonių vadovai bandė įtikinti miesto valdžią keisti projektą.

Bet į pasiūlymus nebuvo atsižvelgta, o susiaurintos vietos išklotos betono trinkelėmis.

A.Gribulis įsitikinęs, kad pavasarį nutirpus sniegui jų nebebus likę.

Sukilėlių gatvė per siaura net ir policijai

„Gatvių siaurinimas be taisyklių kelia avarines situacijas mieste. Tik laiko klausimas, kada susiaurintoje antrojoje juostoje Sukilėlių gatvėje įvyks nelaimė. Šiandien ir įvyko. Sudaužyti du automobiliai, sužeisti žmonės. Ryte aš pats vos nepatekau į įvykį toje pačioje vietoje“, – pasakojo buvęs meras Artūras Zuokas.

Antradienį avarija Sukilėlių gatvėje įvyko, kai policininkai skubėjo į įvykį (nuotr.), – jiems pranešta apie galimai neblaivų vairuotoją, kuris įtartinai manevravo ir kėlė aplinkiniams pavojų.

Policijos pareigūnai su įjungtais garso ir šviesos švyturėliais automobiliu „Škoda“ važiavo antrąja eismo juosta.

Prieš juos važiuojantis automobilis nesitraukė, dėl to pareigūnai pradėjo lenkimo manevrą pirmąja eismo juosta. Pasirodo, priešais važiuojantis automobilis staiga taip pat persirikiavo ir sukėlė eismo įvykį.

Avarijos metu tarnybinį automobilį vairavusiam pareigūnui lūžo ranka. Po susidūrimo policijos automobilis vertėsi ir liko gulėti ant šono.

A.Zuoko nuomone, ši nelaimė tik patvirtina versiją, kad gatvės siaurinimo darbai buvo atlikti neatsakingai.

„Kai važiuoji antrąja juosta ir pamatai prieš save naujai pastatytą salelę, nelieka nieko kita, tik mestis į dešinę. Šiandien pačiam taip pat buvo. Nesunku įsitikinti, kad antroji juosta susiaurinta taip, kad joje gali tilpti tik du paspirtukai“, – įvertino A.Zuokas.

Anot Sukilėlių gatve važiavusių vairuotojų, po atnaujinimo darbų antrojoje juostoje netelpa net nedideli automobiliai, beveik kiekvieną kartą toje vietoje važiuojantys antrąja juosta kelia avarines situacijas.

Buvusio mero žodžiais, gatvių siaurinimas Vilniuje vyksta be jokių techninių projektų ir derinimų su atsakingomis institucijomis.

„Gal dabar Vilniaus policija pasidomės, kodėl be jų derinimo siaurinamos gatvės, o gal ir Statybos inspekcija išsiaiškins, kodėl Vilniuje faktinė gatvių rekonstrukcija vadinama einamuoju remontu?“ – klausė politikas.

Tuo metu gatvių rekonstrukciją atliekantys kelininkai piktinasi, kad jiems pateikiamos schemos, kurios neatitinka tikrovės, nes jas rengiant naudojamos senos topografinės nuotraukos. Brėžiniuose dažnai neatsižvelgiama į esamus inžinerinius tinklus, net elektros atramas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.