Vilniuje mažinamas greitis ir pertvarkomos gatvės: ar gyventojai atsisakys automobilių?

2021 m. gruodžio 24 d. 13:02
Sostinėje gyvena daugiau kaip pusė milijono gyventojų. Vilniaus aplinkkeliai, magistralinės gatvės vis labiau tvenkiasi ir yra nepajėgios išsklaidyti kasdienių transporto spūsčių. Pertvarkomos gatvės, mažinamas greitis skatina vairuotojus atsisakyti važiavimo automobiliu.
Daugiau nuotraukų (9)
Tai labiausiai vairuotojus piktinantis kelio ženklų derinys – apribotas greitis, mokamas automobilio statymas, komplikuotas važiavimas siauromis eismo juostomis. Net ir be greičio apribojimų eismas Vilniuje varginamai lėtas.
„Čia ne greitis, turbūt greičiau nueitum“, – kalbėjo „Lietuvos ryto televizijos“ kalbinta vilnietė.
Kitas gyventojas pasakojo, kad visi mieste važiuoja viršydami greitį, todėl nustatytas 30 km/val. greitis esą nelabai kuo padės.
Pagal Europos Parlamento patvirtintą rezoliuciją greitis miestų gyvenamuosiuose rajonuose turi būti sumažintas iki 30 km/val. Tokia praktika jau pritaikyta Briuselyje ir Paryžiuje. Jų pavyzdžiu seka ir Vilnius.
„Kai pėsčiasis susidurs su automobiliu, kuris važiuoja 30 km/val. greičiu, tai jam tikimybė išgyventi yra 90 proc. Kai greitis yra 50 km/val., tai pėsčiojo tikimybė išgyventi yra apie 10–20 proc. Įrodyta, kad mažesnis greitis saugo gyvybes arba nuo rimtesnių sveikatos sužalojimų“, – minėjo Vilniaus miesto vyriausiasis inžinierius Antonas Nikitinas.
Gatvės važiuojamąja dalimi dabar dalijasi automobilių vairuotojai, dviratininkai, paspirtukininkai, pirkėjai ir kavinių lankytojai. Jau pripratome prie įvairių gatvėse esančių statinių ir atsirandančių apribojimų.
„Gatvė yra tokia pat viešoji erdvė, kuri skirta ne tik judėti, bet ir praleisti laiką. Čia yra lauko kavinių, žmonės susitinka pasikalbėti, todėl mes šioje erdvėje turime sutalpinti labai skirtingus interesus, bei kaip miestas ir miestiečiai turime suprasti, kad šioje gatvėje nėra skirta tik važiuoti.
Ramaus eismo gatvėse, kuriose greitis bus arba jau yra ribojamas iki 30 km/val., žmonės važiuoja paspirtukais, dviračiais“, – kalbėjo A.Nikitinas.
Anot pašnekovo, tos gatvės, kurios yra tranzitinės, jose bus atskiri dviračių takai ar juostos.
Europos Sąjungos vizija – jokių žūčių keliuose 2050 m. Jie tai siekia įgyvendinti ribodami automobilių eismą ir greitį, naudojant išmaniąsias savivaldžias transporto priemones, keičiant gatvių ir kelių įrengimą.
Susisiekimo ministerijos vyresnysis patarėjas Vidmantas Pumputis akcentavo, kad kituose didmiesčiuose, Vilniuje nori įrengti miegamuosiuose rajonuose dviračių takus, autobusų juostas ir sutvarkyti aplinką.
„Tranzitinis eismas jokiu būdu negali būti ribojamas, jis turi būti sklandus. Europos Sąjungos šalys didina greitį tranzitinėse gatvėse nuo 50 iki 80 km/val.“ – pridūrė V.Pumputis.
Senamiestyje jau šnairuojama į automobilių vairuotojus. Greitai jie bus nelaukiami ir sostinės centre. Dviračiai ir paspirtukai – daugiau sezoninės susisiekimo priemonės bei ne kiekvienam tinkamos. Tad senamiesčio lankytojams teks eiti pėsčiomis ar naudotis visuomeniniu transportu.
eismo spūstyspertvarka^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.