Greitųjų autobusų trasa kelia šiurpą Klaipėdos senamiesčio gyventojams

Susipažinę su Klaipėdoje planuojamos greitųjų autobusų trasos infrastruktūros projektu, senamiesčio gyventojai, švelniai tariant, labai nustebo. Ir pareikalavo ne tik laikytis pradinio sumanymo dėl akmenuotos Tiltų gatvės remonto, bet ir apskritai nuo liepos mėnesio visą sunkiojo transporto eismą bent savaitgaliais nukreipti asfaltuota Pilies gatve.

Kone visą uostamiestį kirsiančios greitųjų miesto autobusų trasos projektas ir toliau kelia aistras.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Kone visą uostamiestį kirsiančios greitųjų miesto autobusų trasos projektas ir toliau kelia aistras.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Kone visą uostamiestį kirsiančios greitųjų miesto autobusų trasos projektas ir toliau kelia aistras.<br>www.ve.lt nuotr.
Kone visą uostamiestį kirsiančios greitųjų miesto autobusų trasos projektas ir toliau kelia aistras.<br>www.ve.lt nuotr.
Kone visą uostamiestį kirsiančios greitųjų miesto autobusų trasos projektas ir toliau kelia aistras.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Kone visą uostamiestį kirsiančios greitųjų miesto autobusų trasos projektas ir toliau kelia aistras.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Kone visą uostamiestį kirsiančios greitųjų miesto autobusų trasos projektas ir toliau kelia aistras.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Kone visą uostamiestį kirsiančios greitųjų miesto autobusų trasos projektas ir toliau kelia aistras.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Darius Čiužauskas

Apr 28, 2022, 2:31 PM

Kone visą uostamiestį kirsiančios greitųjų miesto autobusų trasos projektas ir toliau kelia aistras.

Klaipėdos senamiesčio gyventojai mano, kad infrastruktūros, reikalingos greitųjų autobusų eismo sistemai (BRT) funkcionuoti, techninio darbo projektas neatitinka bendrovės „Civitta“ parengtos galimybių studijos „Dėl naujos viešojo transporto rūšies diegimo Klaipėdos mieste“ ir net pažeidžia galiojančius teisės aktus.

Klaipėdiečiai pasipiktino pamatę, kad Tiltų gatvėje vietoje kapitalinio planuojama atlikti tik paprastą remontą.

Klaipėdos senamiesčio seniūnaičio Renaldo Kulikausko teigimu, 2020 m. vasarą parengtoje minėtoje studijoje numatyta būtinai atlikti Tiltų gatvės akmens grindinio rekonstravimo darbus – už apie 700 tūkstančių eurų perklojant visą akmenis laikantį pagrindą, jį sutvirtinant ir tik tada suklojant akmenis į vietą.

Tačiau dabar infrastruktūros, reikalingos BRT funkcionuoti, techninio darbo projektą parengusi bendrovė „Transporto infrastruktūros projektai“ siūlo tik užpilti siūles tarp gatvės grindinio akmenų.

„Siūlomas paprastas Tiltų gatvės remontas pažeidžia teisės aktus – Statybos techninį reglamentą (STR). Už du milijonus eurų perkloti grindinio akmenys. Savivaldybė jau penkerius metus vėluoja atlikti kapitalinį, o ne kosmetinį gatvės remontą.

Mums paklausus, kodėl nesilaikoma įstatymų, projektuotojo atstovas patikino, jog jie nekalti. Neva Savivaldybės administracijos tarnautojai pateikė įstatymą pažeidžiančias projekto sąlygas“, – sakė R. Kulikauskas.

Projekte nurodyta, kad Tiltų gatvė yra priskiriama C kategorijai. O tokios kategorijos gatvėse visuomeninio transporto, kuris traktuojamas kaip sunkiasvoris, eismas, laikantis STR reikalavimų, neturėtų būti organizuojamas.

R. Kulikauskas priminė, jog Nacionalinio visuomenės sveikatos centro atliktas tyrimas parodė, kad vibracija Tiltų gatvės gyventojų namuose viršija leistinas higienos normas.

Nors Savivaldybei ir nurodyta užtikrinti vibracijos poveikio, kenkiančio gyventojų sveikatai ir turtui, užkardymui reikalingų priemonių įgyvendinimą, tai iki šiol nepadaryta.

„Tiltų gatve kasdien važiuoja šeši tūkstančiai transporto priemonių. Šiandien ja juda net per 20 tonų sveriantis transportas. Ar pasikeitė gatvės danga per tuos šimtą metų? Ne“, – priekaištavo R. Kulikauskas.

Pasak senamiesčio gyventojų, labai keista ir tai, jog BRT projekte nieko nekalbama apie Biržos tiltą. Jokios investicijos į jį neplanuojamos, nors Taikos pr.-Tiltų g.-Herkaus Manto g. atkarpa juda net 85 proc. viso miesto sunkiasvorių autobusų srauto.

„Prieš kelerius metus Savivaldybės užsakymu Biržos tilto ekspertizę atliko specialistai iš Vokietijos. Ir jie pateikė išvadą: tiltas negali būti naudojamas sunkiasvorio transporto eismui, kol nebus atliktas jo kapitalinis remontas. O jokie tilto remonto darbai iki šiol nėra atlikti“, – konstatavo R. Kulikauskas.

Senamiesčio gyventojai (vien Tiltų gatvėje gyvena apie 300 klaipėdiečių) prašo, kad nuo liepos mėnesio visas sunkiojo transporto eismas savaitgaliais būtų nukreiptas Pilies gatve, Tiltų gatvėje būtų atliktas ne paprastas, o kapitalinis remontas ir priimtas sprendimas dėl Biržos tilto.

Ketvirtadienį šio klaipėdiečių prašymo Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos Miesto ūkio ir aplinkosaugos komitetas nesvarstė.

Jis persiųstas Savivaldybės administracijai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.