Kelių gaideliams teks persiauklėti: dėl naujo įstatymo viršyti greičio netrukus net nebus įmanoma

Europos Sąjunga reikalaus, kad iki 2024 m. visuose naujuose automobiliuose būtų įdiegtos greičio mažinimo technologijos. Ši politika taikoma visiems naujiems Europos rinkoje pasirodantiems automobiliams.

Europos Sąjunga reikalaus, kad iki 2024 m. visuose naujuose automobiliuose būtų įdiegtos greičio mažinimo technologijos.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Europos Sąjunga reikalaus, kad iki 2024 m. visuose naujuose automobiliuose būtų įdiegtos greičio mažinimo technologijos.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Europos Sąjunga reikalaus, kad iki 2024 m. visuose naujuose automobiliuose būtų įdiegtos greičio mažinimo technologijos.<br>www.autoweek.com nuotr.
Europos Sąjunga reikalaus, kad iki 2024 m. visuose naujuose automobiliuose būtų įdiegtos greičio mažinimo technologijos.<br>www.autoweek.com nuotr.
Europos Sąjunga reikalaus, kad iki 2024 m. visuose naujuose automobiliuose būtų įdiegtos greičio mažinimo technologijos.<br>www.autoweek.com nuotr.
Europos Sąjunga reikalaus, kad iki 2024 m. visuose naujuose automobiliuose būtų įdiegtos greičio mažinimo technologijos.<br>www.autoweek.com nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Jul 15, 2022, 8:21 PM, atnaujinta Jul 19, 2022, 3:52 PM

Netrukus kiekviename Europos Sąjungoje naujame automobilyje bus įdiegta greičio viršijimo prevencijos technologija, vadinama pažangiąja greičio palaikymo sistema arba ISA. Liepos 7 d. įsigaliojo ES reglamentas (platesnio Bendrojo transporto priemonių saugos reglamento dalis), kuriame nustatyta, kad visuose Europos rinkai pristatomuose naujų modelių ir tipų automobiliuose turi būti įdiegta ISA sistema.

Ši politika netaikoma jokiems naujiems automobiliams, kurie yra automobilių salonuose – bent jau kol kas. Iki 2024 m. liepos mėnesio kiekviename ES naujame automobilyje turi būti sumontuota greičio mažinimo sistema.

„ISA sistemos įdiegimas yra didelis žingsnis į priekį eismo saugumo srityje ir gali gerokai sumažinti sužeidimų ir žūčių skaičių keliuose. Dabar automobilių gamintojai turi galimybę maksimaliai išnaudoti ISA teikiamas galimybes kurti saugesnius kelius visiems“, – pranešime spaudai teigė Europos Komisija.

ISA terminas apibūdina visą eilę sistemų, kurios gali nustatyti greičio apribojimus keliuose naudodamos priekyje sumontuotas kameras, GPS duomenis.

Priklausomai nuo konkrečios ISA ir nuo to, kaip ją sukonfigūruoja vairuotojas, technologija gali pateikti priminimą apie greičio apribojimą, automatiškai reguliuoti kruizo kontrolę, kad ji atitiktų greitį kelyje, arba net sumažinti variklio galią, kad sulėtėtų greitį viršijančių transporto priemonių greitis.

Daugelis Europos vairuotojų jau naudojasi ISA įrengtomis transporto priemonėmis, o didieji automobilių gamintojai, tokie kaip „Honda“, „Ford“, „Jeep“ ir „Mercedes-Benz“, Europos rinkoje parduoda tam tikrus modelius su šiomis sistemomis. Remiantis ES finansuojamos programos „Prosper“ prognozėmis, pagal tokį scenarijų, kai ISA tampa privaloma, žūčių skaičius gali sumažėti 26–50 proc.

Kaip pastebi „Autocar“, ISA technologija vis dar nėra tobula. Vieno bandymo metu ISA sistema kartais „reaguodavo lėtai“ ir vienu metu važiuojant ramiame Anglijos kaime nustatė 60 mylių per valandą greičio ribą.

Išversta pagal www.engadget.com.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.