Mano, kad tyčiojasi: turi dvi galimybes pereiti geležinkelį, tačiau bet kokiu atveju turi rizikuoti

Vieni kretingiškiai į situaciją prie geležinkelio pervažos kelyje į Darbėnus žiūri su humoru, o kiti mano, kad bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ iš jų tyčiojasi.

Saugiai įveikti bėgius – iššūkis.<br>Lrytas.lt koliažas
Saugiai įveikti bėgius – iššūkis.<br>Lrytas.lt koliažas
Saugiai įveikti bėgius – iššūkis.<br>www.pajurionaujienos.lt nuotr.
Saugiai įveikti bėgius – iššūkis.<br>www.pajurionaujienos.lt nuotr.
Einant šiuo keliuku, kirsti geležinkelio bėgius draudžiama – apie tai įspėja ir kelio ženklai.<br>www.pajurionaujienos.lt nuotr.
Einant šiuo keliuku, kirsti geležinkelio bėgius draudžiama – apie tai įspėja ir kelio ženklai.<br>www.pajurionaujienos.lt nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Audronė Griežienė, www.pajurionaujienos.lt

2022-08-08 13:48

Takai yra, bet perėjų – ne

Ties laidojimo namais dviejose vietose seniai yra įrengti takai, vedantys geležinkelio link. Pėstieji norėtų eiti toliau, bet kad nėra perėjų, be to, čia stypso ir draudžiamieji kelio ženklai. Tad problema – kaip, pasiekus geležinkelį, nukulniuoti į miestą ir atgal? Kad nereikėtų pusantro kilometro specialiai minti iki legalios perėjos, čia pat, per bėgius, tempdami dviračius ir be jų kapanojasi „Akmenos“ sodininkų bendrijos gyventojai, mokyklinio amžiaus vaikai, kaimo sodyboje „Vienkiemis“ dirbantys kretingiškiai, kapinių lankytojai ir anapus jų įsikūrę padvariškiai.

„Jie turi dvi galimybes: arba, rizikuojant gyvybe, pirmyn atgal vaikščioti važiuojamąja kelio dalimi pro šonus zujant automobiliams, arba, kaip ironizavo mūsų darbuotojai, pasisamdyti malūnsparnį, kad tą geležinkelį galėtų skriste perskristi“, – piktinosi „Vienkiemio“ sodybos savininkas Algimantas Šoblinskas.

Savo komentare akcinės bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ komunikacijos partneris Gediminas Petrauskas „Pajūrio naujienoms“ teigė, kad pėsčiųjų perėjoms įrengti būtinos papildomos investicijos – tiek signalizacijai, tiek grindiniui pakloti. Bet prieš tai turi būti įvertinas pervažos saugumas. Kurios Lietuvos geležinkelių pervažos – o jų, sakė, yra labai daug – bus įtrauktos į artimiausiu metu planuojamą modernizavimo programą, dar bus svarstoma.

G.Petrauskas leido suprasti, kad, paskubėjusi išasfaltuoti takus, vedančius iki geležinkelio, neatsakingai pasielgė Kretingos rajono savivaldybė.

„Abiejose vietose takai nutiesti nesuderinus su mūsų įmone, sutikimo niekas nedavė“, – „Pajūrio naujienoms“ pakomentavo G.Petrauskas. Anot jo, Kretingos rajono savivaldybė ir „Lietuvos geležinkeliai“ šiuo klausimu turėjo tartis, bendradarbiauti – esą pėsčiųjų takai įrengiami, kai jau priimti sprendimai modernizuoti pervažas, o ne kada kas užsimanė.

Susitarė, bet dokumento neturi

Tokie bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ atstovo samprotavimai nustebino tarybos narį buvusį ilgametį Kretingos rajono merą Juozą Mažeiką.

Einant šiuo keliuku, kirsti geležinkelio bėgius draudžiama – apie tai įspėja ir kelio ženklai.

„Nesam juk kvaili, suprantam, kad į geležinkelio teritoriją mes vieni patys kojos įkelti ir ten savivale užsiimti negalim. Seni laikai, bet aš kuo puikiausiai pamenu, kad dėl darbų sekos su „Lietuvos geležinkelių“ Klaipėdos ruožo atstovais tuometinis administracijos direktoriaus pavaduotojas Povilas Černeckis buvo suderėjęs.

Geležinkelininkai Savivaldybei buvo iškėlę sąlygą pirmiau išsiasfaltuoti takus, tuomet žadėjo įrengti perėją. Kartu su regiono kelius tvarkančia įmone takus įsirengėm ir tolesnių veiksmų laukėm iš geležinkelininkų pusės. Bet, kaip matom, lig šiol niekas nieko nejudina. Klaipėdoje esančio „Lietuvos geležinkelių“ padalinio atstovai savo įsipareigojimo tiesiog nevykdo“, – neabejojo J. Mažeika.

Pasak rajono Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojos Violetos Turauskaitės, kai 2015 ir 2016 metais buvo įrengiami takai iki geležinkelio, nei ji, nei Vietinio ūkio ir turto valdymo skyriaus vedėja Sigute Jazbutienė šiose pareigose nedirbo.

„Raštinio susitarimo tarp tuometinių Savivaldybės ir bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ vadovų mes nerandam. Neturi jo ir bendrovė. Tuometiniai vadovai buvo susitarę žodžiu“, – patikino V.Turauskaitė.

Anot jos, rajono Savivaldybę dažnai pasiekia gyventojų skundai: ir dėl traukinių keliamo triukšmo mieste – buvo svarstomos galimybės pratęsti garsą izoliuojančias sieneles, – ir dėl žmonių saugumo geležinkelio ruožuose. O dėl situacijos Darbėnų kelyje „Lietuvos geležinkelių“ atsakymas nenudžiuginęs – artimiausiu metu pervažos perėjimas čia neplanuojamas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.