Vilniečius ragina persėsti į viešąjį transportą, bet apie patogumą niekas negalvoja: nuo šiol naktiniai autobusai nebevažinės

Nors skamba raginimai vilniečiams iš nuosavų automobilių persėsti į viešąjį transportą, apie patogesnes keliones juo niekas negalvoja.

Manoma, kad viena naktinių autobusų atsisakymo priežasčių – vairuotojų trūkumas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Manoma, kad viena naktinių autobusų atsisakymo priežasčių – vairuotojų trūkumas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Manoma, kad viena naktinių autobusų atsisakymo priežasčių – vairuotojų trūkumas.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Manoma, kad viena naktinių autobusų atsisakymo priežasčių – vairuotojų trūkumas.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Manoma, kad viena naktinių autobusų atsisakymo priežasčių – vairuotojų trūkumas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Manoma, kad viena naktinių autobusų atsisakymo priežasčių – vairuotojų trūkumas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Sep 16, 2022, 9:36 PM

Savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ negali atsakyti, ar kada nors bus atgaivinti naktinių autobusų maršrutai.

Pastarąjį kartą vėlyvi autobusai į gatves buvo išriedėję rugsėjo pradžioje. Po Sostinės dienų renginių jie buvo perpildyti. Nuo šiol naktiniai autobusai nebevažinės. Likęs vienintelis 88-asis maršrutas, keleivius į oro uostą vežantis ir naktimis.

Penkiais skirtingais maršrutais naktiniai autobusai keleivius savaitgalių naktimis vežė nuo liepos 29-osios.

Nors atėjus rudeniui mieste padaugėjo studentų, iš atostogų grįžtančių gyventojų, „Susisiekimo paslaugų“ atstovai neatsakė į klausimą, kodėl buvo nuspręsta atsisakyti naktinių autobusų.

Manoma, kad viena naktinių autobusų atsisakymo priežasčių – vairuotojų trūkumas.

Dėl to bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“ naktinius maršrutus jau buvo perdavusi įmonei „Transrevis“. Be to, dėl brangių degalų kenčiantiems vežėjams dar reikia mokėti papildomai už naktinį vairuotojų darbą.

Atgaivinti naktinius maršrutus galbūt pavyktų, jeigu būtų sumažintas autobusų vairuotojų amžiaus cenzas. Vežėjai yra pateikę siūlymą jį mažinti iki 19 metų.

Bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius Darius Aleknavičius pritarė, kad amžiaus cenzas būtų reikšmingas postūmis siekiant pritraukti jaunų vairuotojų.

„Mūsų bendrovėje vairuotojų amžiaus vidurkis – 52 metai, apie 10 procentų yra pensinio amžiaus. Įvertinę tai, siūlome motyvacinius priedus, tačiau suprantame, kad tai tik laikinas sprendimas.

Atsižvelgdami į dar didesnį vairuotojų amžių šalies keleivinio transporto įmonėse, kuris pasiekė 54 metus, matome, kad po kelerių metų vairuotojų poreikis tik didės“, – optimizmu netryško D.Aleknavičius.

Be to, autobusų ir troleibusų vairuotojų trūkumo problemą galima spręsti spartinant užsieniečių įdarbinimo procesus ir atšaukiant perteklinius apribojimus.

Pasak D.Aleknavičiaus, „Vilniaus viešajame transporte“ jau dirba keletas ukrainiečių, tėvynėje dirbusių panašų darbą.

„Tačiau kitų šalių piliečių įdarbinimas trunka išties ilgai, be to, yra ir kitų perteklinių reikalavimų“, – sakė D.Aleknavičius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.