Kelionės elektriniais paspirtukais netrukus gali visiškai pasikeisti: sužinokite, kokios naujovės laukia

Praeitą savaitę nuskambėjo pakeitimai elektra varomoms transporto priemonės. Lietuviams, kurie nuspręs riedėti su paspirtuku, gali tekti laikytis ne tik greičio ribojimų, bet ir privalėtų dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba turėti priekyje ir gale uždėtus veikiančius baltos ir raudonos spalvos žibintus, o iki 18 metų privalėtų dėvėti dviratininko šalmus. Elektrinius paspirtukus nuomojančios įmonės ne itin išgyvena dėl naujų svarstymų, tačiau įžvelgia keletą niuansų.

Jais būtų draudžiama važiuoti didesniu kaip 20 km/val. greičiu, o važiuojant pėsčiųjų ir dviračių taku, kelkraščiu arba šaligatviu pro pat pėsčiąjį – didesniu kaip 7 km/val. greičiu.<br>M.Patašiaus nuotr.
Jais būtų draudžiama važiuoti didesniu kaip 20 km/val. greičiu, o važiuojant pėsčiųjų ir dviračių taku, kelkraščiu arba šaligatviu pro pat pėsčiąjį – didesniu kaip 7 km/val. greičiu.<br>M.Patašiaus nuotr.
Jais būtų draudžiama važiuoti didesniu kaip 20 km/val. greičiu, o važiuojant pėsčiųjų ir dviračių taku, kelkraščiu arba šaligatviu pro pat pėsčiąjį – didesniu kaip 7 km/val. greičiu.<br>D.Umbraso nuotr.
Jais būtų draudžiama važiuoti didesniu kaip 20 km/val. greičiu, o važiuojant pėsčiųjų ir dviračių taku, kelkraščiu arba šaligatviu pro pat pėsčiąjį – didesniu kaip 7 km/val. greičiu.<br>D.Umbraso nuotr.
Jais būtų draudžiama važiuoti didesniu kaip 20 km/val. greičiu, o važiuojant pėsčiųjų ir dviračių taku, kelkraščiu arba šaligatviu pro pat pėsčiąjį – didesniu kaip 7 km/val. greičiu.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Jais būtų draudžiama važiuoti didesniu kaip 20 km/val. greičiu, o važiuojant pėsčiųjų ir dviračių taku, kelkraščiu arba šaligatviu pro pat pėsčiąjį – didesniu kaip 7 km/val. greičiu.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Jais būtų draudžiama važiuoti didesniu kaip 20 km/val. greičiu, o važiuojant pėsčiųjų ir dviračių taku, kelkraščiu arba šaligatviu pro pat pėsčiąjį – didesniu kaip 7 km/val. greičiu.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Jais būtų draudžiama važiuoti didesniu kaip 20 km/val. greičiu, o važiuojant pėsčiųjų ir dviračių taku, kelkraščiu arba šaligatviu pro pat pėsčiąjį – didesniu kaip 7 km/val. greičiu.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Jais būtų draudžiama važiuoti didesniu kaip 20 km/val. greičiu, o važiuojant pėsčiųjų ir dviračių taku, kelkraščiu arba šaligatviu pro pat pėsčiąjį – didesniu kaip 7 km/val. greičiu.<br>M.Patašiaus nuotr.
Jais būtų draudžiama važiuoti didesniu kaip 20 km/val. greičiu, o važiuojant pėsčiųjų ir dviračių taku, kelkraščiu arba šaligatviu pro pat pėsčiąjį – didesniu kaip 7 km/val. greičiu.<br>M.Patašiaus nuotr.
Jais būtų draudžiama važiuoti didesniu kaip 20 km/val. greičiu, o važiuojant pėsčiųjų ir dviračių taku, kelkraščiu arba šaligatviu pro pat pėsčiąjį – didesniu kaip 7 km/val. greičiu.<br>D.Umbraso nuotr.
Jais būtų draudžiama važiuoti didesniu kaip 20 km/val. greičiu, o važiuojant pėsčiųjų ir dviračių taku, kelkraščiu arba šaligatviu pro pat pėsčiąjį – didesniu kaip 7 km/val. greičiu.<br>D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

Sep 21, 2022, 6:31 PM

Ministrų kabinetas trečiadienį pritarė Seime svarstomiems Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimams, kuriais mikromobilumo priemonės įtraukiamos į jo reguliavimą. Sulaukus Vyriausybės išvados, projektai bus toliau svarstomi Seime.

Seimo pataisomis būtų nustatyta, kad mikromobilumo priemonės – elektra varomos dviratės ar keturratės motorinės transporto priemonės, skirtos važiuoti vienam asmeniui, kurių galia neviršija 0,5 kW ir projektinis greitis ne didesnis nei 25 km/val. Tokios transporto priemonės gali būti elektra varomi riedžiai, riedlentės, paspirtukai.

Jais būtų draudžiama važiuoti nelaikant bent viena ranka vairo, vežti, vilkti ar stumti krovinius, kurie trukdo vairuoti arba kelia pavojų kitiems eismo dalyviams, būti velkamiems kitų transporto priemonių, vilkti kitas transporto priemones, važiuoti įsikibus į kitas transporto priemones, važiuoti didesniu kaip 20 km/val. greičiu, o važiuojant pėsčiųjų ir dviračių taku, kelkraščiu arba šaligatviu pro pat pėsčiąjį – didesniu kaip 7 km/val. greičiu.

Pagal siūlomas taisykles, elektra varomomis dviratėmis ar keturratėmis motorinėmis transporto priemonėmis važiuojamąja kelio dalimi, dviračių juostomis, dviračių takais važiuoti būtų leidžiama ne jaunesniems kaip 16 metų asmenims, o išklausiusiems mokymo kursą – ne jaunesniems kaip 14 metų asmenims. Taip pat važiuojamąja kelio dalimi važiuodamas mikromobilumo priemonės vairuotojas privalėtų dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba turėti priekyje ir gale uždėtus veikiančius baltos ir raudonos spalvos žibintus.

Mikromobilumo priemonių vairuotojai iki 18 metų privalėtų dėvėti dviratininko šalmus. Be to, būtų draudžiama važiuoti važiuojamąja dalimi, jeigu įrengtas dviračių takas, važiuoti automagistralėmis ir greitkeliais ar per perėjas, vežti keleivius, kirsti kelią tam nepritaikytose vietose.

Teigiamai vertina pokyčius

Bolt“ dalijimosi paslaugų plėtros vadovas Baltijos šalyse Eimantas Balta naujienų portalui lrytas.lt minėjo, kad teigiamai vertina šiuo metu Vyriausybės siūlomus įstatymų pakeitimus.

„Iš savo pusės esame pasiruošę: padėsime įgyvendinti šiuos reikalavimus bendradarbiaudami su atsakingomis institucijomis, o taip pat informuodami ir įgalindami „Bolt“ paspirtukų naudotojus“, – tvirtino E.Balta.

Šiuo metu maksimalus paspirtukų greitis yra toks, kaip ir siūloma apibrėžti įstatyme – 25 km/val.

„Kaip jau esame minėję, mes iš esmės pritariame didesniems greičio ribojimams kaip efektyviai nelaimių prevencijos priemonei. Išmanių „Bolt“ paspirtukų greitis gali būti ribojimas nuotoliniu būdu. Pavyzdžiui, jau dabar centrinėse Vilniaus ir Klaipėdos miestų dalyse veikia greičio ribojimo zonos, į kurią įvažiavęs paspirtukas pats sumažina greitį iki 15 km/val.

Apriboti visų paspirtukų greitį iki 20 km/val. techniškai nesudarys jokių problemų“, – kalbėjo „Bolt“ dalijimosi paslaugų plėtros vadovas Baltijos.

Bolt“ paspirtukais gali riedėti tik asmenys, kuriems yra 18 metų. Savo amžių patvirtina kiekvienas vartotojas, registruojantis paskyrą ir banko kortelę platformoje, o atsakomybė už nepilnamečių asmenų elgesį tenka tėvams ir globėjams. Pasitaikius atvejams, kai „Bolt“ paspirtukas naudojamas ne pagal taisykles, visuomet įmonė pasilieka galimybę blokuoti vartotojo paskyrą.

Nepritaria dėl greičio mažinimo

Įmonės „Shift.lt“ vadovas Tomas Valaitis naujienų portalui lrytas.lt pabrėžė, kad dėl daugelio pakeitimų pritartų, nes yra nesaugu, kai vaikams duodami greiti ir galingi paspirtukai. Tačiau jis nepritaria dėl paspirtukų greičio mažinimo nuo 25 iki 20 km/val.

„Visus paspirtukus nuomojame ir parduodame apribotus iki 25 km/val. Daugelis jų neturi ekrano, todėl nematai, kokiu greičiu važiuoji, tad neviršyti greičio bus sudėtinga, net ir norint laikytis įstatymų“, – pridūrė T.Valaitis.

Įmonės vadovo nuomone, reikėtų edukuoti ir daugiau informacijos skelbti, kodėl šalmai tikrai svarbu saugumui. „Shift.lt“ įmonė parduodama ar nuomodama paspirtuką visada stengiasi rekomenduoti įsigyti bent šalmą, iš visų galimų apsaugos priemonių.

Policijos duomenimis, per pirmą šių metų pusmetį paspirtukų vairuotojai pateko į 82 eismo įvykius, per juos sužaloti 88 žmonės, žuvusiųjų nėra. Pernai tokių įvykių buvo 202, nukentėjusiųjų – 209, užpernai – per pusę mažiau.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.