Su universaliomis padangomis važinėja vis daugiau vairuotojų Lietuvoje bei kitose šalyse. Sutaupoma nemažai lėšų, laiko, nereikia saugoti ratų arba padangų. Keičiantis klimatui švelnėja žiemos ir gerėja važiavimo sąlygos.
„Klimatas keičiasi, bet tuo pačiu jis tampa agresyvesnis. Žiemą gali būti neigiama oro temperatūra iki 30 laipsnių. Net neseniai turėjome patirties, kad žiemą gali iškristi itin daug sniego. Padangas renkamės dėl vieno ar dviejų kartų, o tas vienas kartas gali būti labai lemtingas, geriau nesirinkti universalių, nes viskam netiks gerai“, – pasakojo Vilniaus Gedimino technikos universiteto mokslininkas Vidas Žuraulis.
Žieminės padangos padeda saugiau keliauti ir tada, kai temperatūra būna teigiama, iki 7 laipsnių. Tai galioja labai minkšto gumos mišinio ir vidutinio minkštumo padangoms. Važinėjantys su universaliomis padangomis turi atidžiai planuoti keliones, sekti orų prognozes.
„Negali būti daiktas visose sąlygose geras. Jei padanga padaryta universali – kažkur yra prastesnis sukibimas arba stabdymas ant šlapio asfalto. Galbūt triukšmingumas didesnis, bet šiuo metu randamas kompromisas ir tokios padangos vis populiarėja“, – pastebėjo padangų specialistas Audrius Macevičius.
Anot V.Žuraulio, universalias padangas galima rinktis tik tada, kai žmogus turi galimybę rinktis savo kelionės laiką. Jei sąlygos prastos, neigiama oro temperatūra, sniegas bei šlapdriba, tai su šiomis padangomis nerekomenduojama važiuoti, nes jos neužtikrins sukibimo savybių, taip, kaip tai daro žieminė padanga.
„Jeigu yra galimybė rinktis kelionės laiką bei ją atidėti, tai galima važinėti su universaliomis padangomis“, – pridūrė Vilniaus Gedimino technikos universiteto mokslininkas.
Žieminės padangos yra saugesnės už vasarines ne tik žiemos sąlygomis, bet ir ant šaltos, šlapios kelio dangos. Ypač stabdant, manevruojant.
„Draudimas negalios, jeigu dėl nepakeistų padangų bus padarytas eismo įvykis. Būtent šiuo atveju draudimas kompensuos žalą ir regreso būdu kreipsis į vairuotoją išsiprašyti, ką kompensavo“, – komentavo „Lietuvos draudimo“ vadovas Paulius Ilbertas.
Šlapias ir lapais nuklotas asfaltas gali būti toks pats slidus kaip žiemą, todėl verta važiuoti lėčiau bei su tinkamais ratais.