Kuriozinė situacija: Panevėžio aplinkkelio remonto darbai baigti, tačiau kelio ženklai liko

Gerinant eismo sąlygas magistralėje „Via Baltica“, dar 2019 metų rudenį baigtas rekonstruoti apie 22 km ilgio Panevėžio aplinkkelis. Tuomet aplinkkelis praplatintas nuo 2 iki 3 eismo juostų, pirmieji 3 km – iki 4 eismo juostų.

Išreikštas nusistebėjimas, kad kelininkai kažkada pradėjo kelio remontą, bet užmiršo nuimti kelio ženklus.<br>Ž.Verčiorkutės/R.Ančerevičiaus/„Jūsų Panevėžys“ nuotr.
Išreikštas nusistebėjimas, kad kelininkai kažkada pradėjo kelio remontą, bet užmiršo nuimti kelio ženklus.<br>Ž.Verčiorkutės/R.Ančerevičiaus/„Jūsų Panevėžys“ nuotr.
Išreikštas nusistebėjimas, kad kelininkai kažkada pradėjo kelio remontą, bet užmiršo nuimti kelio ženklus.<br>Ž.Verčiorkutės/R.Ančerevičiaus/“Jūsų Panevėžys“ nuotr.
Išreikštas nusistebėjimas, kad kelininkai kažkada pradėjo kelio remontą, bet užmiršo nuimti kelio ženklus.<br>Ž.Verčiorkutės/R.Ančerevičiaus/“Jūsų Panevėžys“ nuotr.
Išreikštas nusistebėjimas, kad kelininkai kažkada pradėjo kelio remontą, bet užmiršo nuimti kelio ženklus.<br>Ž.Verčiorkutės/R.Ančerevičiaus/“Jūsų Panevėžys“ nuotr.
Išreikštas nusistebėjimas, kad kelininkai kažkada pradėjo kelio remontą, bet užmiršo nuimti kelio ženklus.<br>Ž.Verčiorkutės/R.Ančerevičiaus/“Jūsų Panevėžys“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Raimonda Mikučionytė

2023-06-30 13:02, atnaujinta 2023-06-30 13:03

Įrengti jungiamieji keliai, viadukas per geležinkelį, tunelinis viadukas ir tuneliniai pravažiavimai, rekonstruoti tiltai per Nevėžio ir Lėvens upes. Eismo saugai gerinti įrengtos 2 „turbo“ žiedinės sankryžos, pėsčiųjų ir dviračių takai, apšvietimas, greičio valdymo ir įspėjimo sistemos – kintamos informacijos kelio ženklai.

Rangos darbus atliko AB „Panevėžio keliai“ (dabar AB „HISK“). Bendra projekto vertė – 44,6 mln. eurų. Darbai finansuoti Europos infrastruktūros tinklų priemonės ir Lietuvos biudžeto lėšomis.

Paliko kelio ženklus

Atrodo, kad su šiuo Panevėžio aplinkkeliu turėtų būti viskas gerai, bet naujienų portalą JP pasiekė skundai su nuotraukomis, kad aplinkkelio ruože vyksta remonto darbai – kelio ženklai nurodo apriboti greitį iki 50 km/h, pastatyti greičio apribojimo ženklai, kurie magistralę ant tilto per Nevėžio upę susiaurina iki vienos eismo juostos.

Skunde išreikštas nusistebėjimas, kad kelininkai kažkada pradėjo kelio remontą, bet užmiršo nuimti kelio ženklus, o kai kurie ženklai net jau ir aplaužyti.

Galioja garantinis terminas

Lietuvos automobilių kelių direkcijai Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vyriausiasis komunikacijos vadybininkas Saulius Jansonas paaiškino, kad atitinkamo rekonstruoto aplinkkelio ruože galioja 7 metų garantinis laikotarpis.

„Valstybinės reikšmės kelio A17 Panevėžio aplinkkelio ruožo nuo 10,53 iki 22,06 km rekonstravimo projektas baigtas 2019 metų rudenį. Rekonstrukcijos darbus atliko AB „HISK“.

Šiuo metu objektui galioja 7 metų garantinis terminas, kurio metu rangovas yra atsakingas už objekte minėtu laikotarpiu nustatytų defektų šalinimą savo lėšomis.

Todėl, nustačius defektus, LAKD įpareigojo rangovą pašalinti juos“, – aiškino vadybininkas ir teigė, kad tam, jog būtų nustatytos tikslios defekto atsiradimo priežastys, rangovui teko samdyti nepriklausomą laboratoriją.

„Nepriklausomos automobilių kelių tyrimų laboratorijos išvados ir rangovo technologiniai pasiūlymai defektų ištaisymui turi būti pateikti LAKD, o rangovas turės imtis defektų šalinimo darbų“, – teigė S. Jansonas.

Įrengė greičio ribojimo ženklus

Pasiteiravus, ar eismui netrukdo sustatyti greičio ribojimo ženklai, nes aplinkkeliu važiuojantis sunkiasvoris transportas nepaiso kelio ženklų ir važiuoja dideliu greičiu bei apdaužo paliktus kelio ženklus, S. Jansonas aiškino:

„Atsižvelgiant į tai, kad garantinis defektas yra didelio eismo intensyvumo magistralės „Via Baltica“ ruože, siekiant užtikrinti eismo saugą iki visiško defektų ištaisymo, įrengti greičio ribojimo ženklai, pagal su LAKD suderintą schemą.

Apvažiavimo stulpeliai yra įrengti pagal normatyvinius reikalavimus. Visi eismo dalyviai, taip pat ir sunkiasvorių automobilių vairuotojai, turi paisyti ženklų ir laikytis kitų kelių eismo taisyklių. Apgadinti stulpeliai bus įvertinti, o sugadinti atstatyti. Už greičio kontrolę yra atsakinga policija.“

Vairuotojai turi stebėti ženklus

Panevėžio apskrities Vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos tarnybos viršininkas Virginijus Mačėnas aiškino, kad už aplinkkelio remonto darbus policija neatsakinga, bet vairuotojai turi stebėti kelio ženklus.

„Po rekonstrukcijų ,šis aplinkkelis nebėra toks avaringas. Jeigu ten yra sustatyti greitį ribojantys kelio ženklai, už juos atsakingi kelio savininkai, o šiuo atveju LKAD.

Tačiau vairuotojai turėtų atsižvelgti į kelio ženklus ir sumažinti greitį, koks nurodytas ant kelio ženklo. Keičiasi gyvenimas ir taisyklės – policija neatsako už eismo organizavimą.

Tačiau reidus rengiame visoje Panevėžio apskrityje ir, žinoma, aplinkkelyje. Tai labai intensyvus kelias ir automobilių greičiai matuojami įvairiais būdais“, – aiškino pareigūnas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.