Istorinė kelionė Lietuvoje: pranešė, kokiais keliais bus vežamas išskirtinis krovinys

Vidurnaktį iš šeštadienio į sekmadienį turėtų prasidėti rekordinio krovinio – 1,5 tūkst. tonų sveriančio žaliavos likučio konversijos įrenginio reaktoriaus, skirto „Orlen Lietuva“ gamyklai, kelionė nuo Klaipėdos iki Mažeikių. Tarptautinė logistikos bendrovė „Mammoet“ planuoja, kad transportavimas 145 km ilgio maršrutu užtruks iki rugpjūčio 18 d. Teigiama, kad reaktorių gabenantis tralas judės tamsiuoju paros metu, vidutiniškai 3 km/h greičiu.

Istorinio krovinio kelionė per Lietuvą.<br>lrytas.lt koliažas.
Istorinio krovinio kelionė per Lietuvą.<br>lrytas.lt koliažas.
Kelionės maršrutas.<br>Istorinekelione.lt nuotr.
Kelionės maršrutas.<br>Istorinekelione.lt nuotr.
Reaktorius.<br>Istorinekelione.lt nuotr.
Reaktorius.<br>Istorinekelione.lt nuotr.
Reaktorius.<br>Istorinekelione.lt nuotr.
Reaktorius.<br>Istorinekelione.lt nuotr.
Eismo Klaipėdoje schema.<br>Klaipėdos miesto savivaldybės iliustracija.
Eismo Klaipėdoje schema.<br>Klaipėdos miesto savivaldybės iliustracija.
Eismo Klaipėdoje schema.<br>Klaipėdos miesto savivaldybės iliustracija.
Eismo Klaipėdoje schema.<br>Klaipėdos miesto savivaldybės iliustracija.
Eismo Klaipėdoje schema.<br>Klaipėdos miesto savivaldybės iliustracija.
Eismo Klaipėdoje schema.<br>Klaipėdos miesto savivaldybės iliustracija.
Eismo Klaipėdoje schema.<br>Klaipėdos miesto savivaldybės iliustracija.
Eismo Klaipėdoje schema.<br>Klaipėdos miesto savivaldybės iliustracija.
Eismo schema.<br>Klaipėdos miesto savivaldybės iliustracija.
Eismo schema.<br>Klaipėdos miesto savivaldybės iliustracija.
Išskirtinį įrenginį įmonei "Orlen Lietuva" iš Italijos atplukdęs laivas prišvartuotas jūrų krovinių kompanijos "Bega" krantinėje.<br>G.Pilaičio nuotr. 
Išskirtinį įrenginį įmonei "Orlen Lietuva" iš Italijos atplukdęs laivas prišvartuotas jūrų krovinių kompanijos "Bega" krantinėje.<br>G.Pilaičio nuotr. 
"Begos" terminale reaktorius perkeltas ant specialiai sukonstruotos platfomos.<br>G.Pilaičio nuotr. 
"Begos" terminale reaktorius perkeltas ant specialiai sukonstruotos platfomos.<br>G.Pilaičio nuotr. 
Išskirtinio krovinio kelionės startas - Klaipėdos uoste.<br>G.Pilaičio nuotr. 
Išskirtinio krovinio kelionės startas - Klaipėdos uoste.<br>G.Pilaičio nuotr. 
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto vadovas Algis Latakas.<br>G.Pilaičio nuotr. 
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto vadovas Algis Latakas.<br>G.Pilaičio nuotr. 
 Rekordinių matmenų krovinys Klaipėdos uoste.<br>G.Pilaičio nuotr. 
 Rekordinių matmenų krovinys Klaipėdos uoste.<br>G.Pilaičio nuotr. 
 Rekordinis krovinys Klaipėdos uoste.<br>G.Pilaičio nuotr. 
 Rekordinis krovinys Klaipėdos uoste.<br>G.Pilaičio nuotr. 
 Rekordinis krovinys Klaipėdos uoste.<br>G.Pilaičio nuotr. 
 Rekordinis krovinys Klaipėdos uoste.<br>G.Pilaičio nuotr. 
"Begos" valdybos pirmininkas Aloyzas Kuzmarskis.<br>G.Pilaičio nuotr. 
"Begos" valdybos pirmininkas Aloyzas Kuzmarskis.<br>G.Pilaičio nuotr. 
Rekordinis krovinys Klaipėdos uoste. <br>G.Pilaičio nuotr. 
Rekordinis krovinys Klaipėdos uoste. <br>G.Pilaičio nuotr. 
Rekordinis krovinys Klaipėdos uoste. <br>G.Pilaičio nuotr. 
Rekordinis krovinys Klaipėdos uoste. <br>G.Pilaičio nuotr. 
Rekordis krovinys Klaipėdos uoste.<br>Istorinekelione.lt nuotr.
Rekordis krovinys Klaipėdos uoste.<br>Istorinekelione.lt nuotr.
Rekordinis krovinys Klaipėdos uoste. <br>G.Pilaičio nuotr. 
Rekordinis krovinys Klaipėdos uoste. <br>G.Pilaičio nuotr. 
Nestandartinių gabaritų kroviniui pergabenti į Mažeikius prireikė specialios platformos.<br>G.Pilaičio nuotr. 
Nestandartinių gabaritų kroviniui pergabenti į Mažeikius prireikė specialios platformos.<br>G.Pilaičio nuotr. 
 Rekordinis krovinys Klaipėdos uoste.<br>G.Pilaičio nuotr. 
 Rekordinis krovinys Klaipėdos uoste.<br>G.Pilaičio nuotr. 
Rekordinis krovinys Klaipėdos uoste. <br>G.Pilaičio nuotr. 
Rekordinis krovinys Klaipėdos uoste. <br>G.Pilaičio nuotr. 
Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus akylai stebėjo procesą.<br>G.Pilaičio nuotr. 
Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus akylai stebėjo procesą.<br>G.Pilaičio nuotr. 
 Reaktorius užkeltas ant specialiai sukonstruotos  platformos.<br>G.Pilaičio nuotr. 
 Reaktorius užkeltas ant specialiai sukonstruotos  platformos.<br>G.Pilaičio nuotr. 
 Milžiniškas reaktorius - "Begos" terminale.<br>G.Pilaičio nuotr. 
 Milžiniškas reaktorius - "Begos" terminale.<br>G.Pilaičio nuotr. 
Rekordinio krovinio palydos į tolimesnę kelionę Klaipėdos uoste.<br>G.Pilaičio nuotr. 
Rekordinio krovinio palydos į tolimesnę kelionę Klaipėdos uoste.<br>G.Pilaičio nuotr. 
Rekordiniam kroviniui prireikė specialios platformos.<br>G.Pilaičio nuotr. 
Rekordiniam kroviniui prireikė specialios platformos.<br>G.Pilaičio nuotr. 
 Palydos krovos kompanijos "Bega" terminale.<br>G.Pilaičio nuotr. 
 Palydos krovos kompanijos "Bega" terminale.<br>G.Pilaičio nuotr. 
Krovos įmonės "Bega" generalinis direktorius Laimonas Rimkus.<br>G.Pilaičio nuotr. 
Krovos įmonės "Bega" generalinis direktorius Laimonas Rimkus.<br>G.Pilaičio nuotr. 
Reaktorius užkeltas ant specialiai sukonstruotos platformos.<br>G.Pilaičio nuotr. 
Reaktorius užkeltas ant specialiai sukonstruotos platformos.<br>G.Pilaičio nuotr. 
Rekordinio krovinio palydos Klaipėdos jūrų uoste.<br>G.Pilaičio nuotr. 
Rekordinio krovinio palydos Klaipėdos jūrų uoste.<br>G.Pilaičio nuotr. 
Įrenginys pagerins "Orlean Lietuva" produktų kokybę.<br>G.Pilaičio nuotr. 
Įrenginys pagerins "Orlean Lietuva" produktų kokybę.<br>G.Pilaičio nuotr. 
Rekordinio krovinio palydos Klaipėdos uoste.<br>G.Pilaičio nuotr. 
Rekordinio krovinio palydos Klaipėdos uoste.<br>G.Pilaičio nuotr. 
Išskirtinis krovinys Klaipėdos jūrų uoste.<br>G.Pilaičio nuotr. 
Išskirtinis krovinys Klaipėdos jūrų uoste.<br>G.Pilaičio nuotr. 
Išskirtinis krovinys Klaipėdos uoste.<br>G.Pilaičio nuotr. 
Išskirtinis krovinys Klaipėdos uoste.<br>G.Pilaičio nuotr. 
Išskirtinis krovinys Klaipėdos uoste.<br>G.Pilaičio nuotr. 
Išskirtinis krovinys Klaipėdos uoste.<br>G.Pilaičio nuotr. 
Išskirtinis krovinys Klaipėdos uoste.<br>G.Pilaičio nuotr. 
Išskirtinis krovinys Klaipėdos uoste.<br>G.Pilaičio nuotr. 
Rekordinis krovinys Klaipėdos uoste.<br>G.Pilaičio nuotr. 
Rekordinis krovinys Klaipėdos uoste.<br>G.Pilaičio nuotr. 
Nestandartinių matmenų reaktorius.<br>G.Pilaičio nuotr. 
Nestandartinių matmenų reaktorius.<br>G.Pilaičio nuotr. 
Užkeltas ant specialios platformos reaktorius per tris rajonus riedės iki Mažeikių.<br>G.Pilaičio nuotr. 
Užkeltas ant specialios platformos reaktorius per tris rajonus riedės iki Mažeikių.<br>G.Pilaičio nuotr. 
Platforma su reaktoriumi per tris rajonus nuriedės iki  įmonės "Orlen Lietuva".<br>G.Pilaičio nuotr. 
Platforma su reaktoriumi per tris rajonus nuriedės iki  įmonės "Orlen Lietuva".<br>G.Pilaičio nuotr. 
Daugiau nuotraukų (43)

Žygimantas Šilobritas

Aug 5, 2023, 10:47 AM, atnaujinta Aug 5, 2023, 3:12 PM

Sekmadienį kelionę krovinys turėtų pabaigti 4.15 val., nukeliavęs atkarpą nuo UAB „BEGA“ terminalo Minijos g. iki stovėjimo vietos prieš geležinkelio pervažą Tilžės g. Planuojama, kad iš šios vietos krovinys pajudės 21.00 val. sekmadienį ir įveiks atkarpą iki Žiobrių, kur sustos 7.59 val. pirmadienį.

Kaip teigė „Mammoet“ vadovas Edvinas Ivanauskas, reaktoriaus pervežimo procesas bus sudėtingas – šiam tikslui turi būti naudojamas specialus 88 ašių tralas. Taip pat siekiant užtikrinti sėkmingą šio krovinio kelionę, per pastaruosius metus buvo atvežta 2 tūkst. tonų specialios įrangos ir detalių, tokių kaip iki 18 metrų ilgio siekiančių metalinių rampų.

„Daug dedamųjų, kurie sudaro šį maršrutą, tiek laikinų, tiek pastovių statinių. Vykstant kelionei bus statomos ir montuojamos specialios rampos 12, 18 ir 16 metrų, kurių įprastai nėra Lietuvoje ir kurias reikėjo atsivežti iš užsienio.

Iš viso buvo atvežta daugiau nei 2 tūkst. tonų aptarnaujančių krovinių. Buvo atvežtos specialios metalinės plokštės, rampos, specialios ašys. Visa ši įranga buvo rezervuota jau prieš metus specialiai šiam projektui“, – teigė E. Ivanauskas.

Ruošiantis krovinio gabenimui, planuojamame transportavimo maršrute buvo sustiprinti 40 posūkių, praplatinta ir sustiprinta 80 km kelių, įrengta apie 64 km papildomo kelkraščio, sutvarkyti 9 tiltai, 4 iš jų rekonstruoti įrengiant apvažas, o 2 iš naujo perstatyti, maršrute buvo įrengtos 6 poilsio aikštelės.

Taip pat, pasak „Mammoet Baltic“ vadovo, važiuojantį tralą ir krovinį lydės inžinieriai ir kitas personalas, kurie užtikrins sėkmingą kelionę.

„Kelionėje dalyvaus daug inžinierių ir kito personalo, kurie peržiūrės kiekvieną maršruto posūkį“, – paminėjo E. Ivanauskas.

Žaliavos likučio konversijos įrenginio reaktorius, skirtas naftos perdirbimui, yra beveik 100 metrų ilgio, 6,5 metro pločio ir 10 metrų aukščio, sveria apie 1,5 tūkst. tonų. Kartu su įrenginiu, jį vežantis sąstatas sveria 2,2 tūkst. tonų, jo ilgis 93 metrai, aukštis 10 metrų, o plotis 6,5 metro.

Tolimesnis maršrutas ir eismo ribojimai

Rugpjūčio 1–8 dienomis numatomi eismo ribojimai Klaipėdos mieste, o rugpjūčio 6–18 d. ir kituose valstybinės reikšmės keliuose. Minijos gatvės atkarpoje iki Sausio 15-osios gatvės ir Tilžės gatvėje paruošiamieji darbai prasidėjo jau rugpjūčio 2–3 d. 

Nuo sekmadienio vakaro bus uždaromas kitas maršrutas: Tilžės g. – Jakų žiedas – Palangos plentu iki posūkio link Jokūbavo – Žiobriai. Iki rugpjūčio 4 d. 8.00 val. eismas bus uždarytas, o automobiliai nukreipiami per apylanką.

Klaipėdos miesto savivaldybė informuoja, kad dėl dominančios informacijos nuo rugpjūčio 2 iki 8 dienos metu nuo 8 iki 17 val., o rugpjūčio 6 dieną visą parą bus galima kreiptis telefono numeriu +370 669 22 380.

Taip pat perspėjama, kad gali vėluoti viešasis transportas, todėl rekomenduojama keliones planuoti iš anksto su laiko atsarga, esant galimybei rinktis kitus maršrutus, sekti kelių ženklinimo informaciją.

Remiantis „Mammoet Baltic“ pateiktu kelionės planu, jeigu transportavimo pradžia įvyks sėkmingai, rugpjūčio 8 d., antradienį krovinys iš Žiobrių pajudės 19.00 val. ir važiuos iki Jokūbavo kaimo, kur sustos 00.22 val.

Trečiadienį, rugpjūčio 9 d., 20.22 val. krovinys išvažiuos iš Jokūbavo kaimo ir 02.34 val. sustos Šiaulių g. ties plentu Kretinga – Kartena, maršrutas apims Jokubavą, Būbelius, Dupulčius ir Slučkus.

Logistikos bendrovės pateiktame plane nurodoma, kad ketvirtadienį, rugpjūčio 10 d., krovinys nejudės.

Penktadienį, rugpjūčio 11 d. krovinys turėtų pajudėti 19.00 val. ir vykti maršrutu Slučkai – Kartena – Salantai, kur 07.42 val. sustos ties Salantais, plente Kartena – Salantai.

Rugpjūčio 12 d., šeštadienį, sąstatas pradės judėti link Erlėnų 19 val. ir pravažiuos Lėliūnus ir Juodrupėnus, sustos 01.31 val.

Tralas iš Erlėnų turėtų išvažiuoti rugpjūčio 13 d., sekmadienį, 19 val. ir važiuoti iki Skuodo, kur 05.09 val. sustos aplinkkelyje, Vytauto g.

Pirmadienį, rugpjūčio 14 d., krovinys judės nuo Skuodo iki Aleksandrijos, kur sustos Plente Skuodas – Aleksandrija, ties Aleksandrija, kelionė prasidės 19.00 val. ir pasibaigs 01.11 val.

Rugpjūčio 15 d., antradienį, kelionė prasidės 19.00 val. ir pasibaigs 04.21 val. ties Židikais.

Paskutinę maršruto dalį tralas turėtų važiuoti dienos metu. Rugpjūčio 17 d., trečiadienį krovinys pajudės 06.00 val. ir judės maršrutu Židikai – Ritinė – Pikeliai, o kelionę pabaigs 14.08 val. ties Pikeliais.

Paskutinę dieną, ketvirtadienį, rugpjūčio 18 d. krovinys pajudės 08.00 val. nuo Pikelių ir 12.45 val. sustos „Orlen Lietuva“ centrinėje būstinėje Mažeikiuose.

„Energijos skirstymo operatorius“ informuoja, kad remiantis vežėjo sudarytu maršrutu, laikinai nutraukti elektros energiją reikės 2986 vartotojams, o gabenant krovinį 145 km ruože reiks išmontuoti, o reaktoriui pravažiavus, atstatyti net 178 oro linijų sankirtas.

Kiekvieno maršruto eismo ribojimų schemas, apylankų iliustracijas ir krovinio judėjimo laiką galite rasti čia.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.