Pėsčiųjų tako rekonstrukcija – trejų metų epopėja: „Atvažiuokite pažiūrėti, kas čia vyksta“

Jau antrus metus vyksta pėsčiųjų ir dviračių tako tvarkymo darbai tarp Taikos pr. ir Šilutės pl., tačiau pabaiga geriausiu atveju suplanuota tik kitais metais. Gyventojai piktinasi tokiu neūkiškumu.

Jau antrus metus vyksta pėsčiųjų ir dviračių tako tvarkymo darbai tarp Taikos pr. ir Šilutės pl., tačiau pabaiga geriausiu atveju suplanuota tik kitais metais<br>V.Jurevičienės/ „Vakarų ekspresas“ nuotr.
Jau antrus metus vyksta pėsčiųjų ir dviračių tako tvarkymo darbai tarp Taikos pr. ir Šilutės pl., tačiau pabaiga geriausiu atveju suplanuota tik kitais metais<br>V.Jurevičienės/ „Vakarų ekspresas“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Edgaras Valeckas

Aug 19, 2023, 8:40 AM

„Atvažiuokite pažiūrėti, kas vyksta prie „Maximos“ (Šilutės pl. 40). Išardė šaligatvius. Prie autobusų stotelės prieiti negalima“, – sakė „Vakarų ekspreso“ skaitytojas Anatolijus (vardas pakeistas. – Autor. past.).

Anot jo, darbai pradėti jau praėjusiais metais. Vėliau sustojo. Šiemet dar prieš mėnesį mačiau dirbančius darbininkus. Tvarkė šaligatvius. Tačiau ir vėl dingo.

„Skambinau į Savivaldybę. Nieko nesako. Argi taip galima? Apie žmones niekas negalvoja. Gal statybininkai bankrutavo ar pinigų Savivaldybė neturi?“ – svarstė klaipėdietis Anatolijus.

Kalta ESO?

Klaipėdos miesto savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėja Inga Kubilienė sako, kad nurodytoje vietoje pradėti darbai sustojo dėl Energijos skirstymo operatoriaus (ESO) vykdomų darbų.

„Kai ESO rangovas atliks savo darbus, tada mūsų rangovas galės pakloti pagrindus pėsčiųjų tako įrengimui ties stotele Šilutės plente“, – sako I. Kubilienė.

Anot jos, projektą užbaigti numatyta 2024 m.

Rasa Juodkienė, ESO Ryšių su visuomene projektų vadovė, sako, kad tam, jog tarp Taikos g. ir Šilutės pl. Savivaldybė galėtų įrengti naujus pėsčiųjų ir dviračių takus, reikia iškelti ESO tinklus (ir taip juos apsaugoti), kurie patenka į Savivaldybės rekonstruojamą teritoriją.

„Darbų teritorija ir apimtys didelės, darbus vykdo UAB „Vytrita“, – sako R. Juodkienė.

Anot jos, kovo 16 dieną buvo patvirtintas Savivaldybės rengtas ESO tinklų iškėlimo projektas. Kovo 20 dieną buvo parengta sutartis su išankstine sąskaita. Savivaldybė sąskaitą apmokėjo praėjus beveik 2,5 mėnesio – gegužės 30 dieną.

„Šiuo metu atlikta apie 40 proc. ESO darbų. Mūsų rangovai darbų eigą derina su Savivaldybės rangovu (bendrove VVARFF). Jie tarpusavyje derinasi remontų konkrečias lokacijas, kad nestotų takų ir šaligatvių įrengimo darbai“, – teigia R. Juodkienė.

Anot jos, per rugpjūčio mėn. planuojama užbaigti ESO darbus ruože nuo Taikos pr. iki naujai įrengto fontano.

Dalyje prie „Maximos“ parduotuvės, apie kurią ir teiravosi mūsų skaitytojas, darbus planuojama atlikti iki rugsėjo vidurio.

„Orlen“ krovinys

„Darbų pabaigimo terminas šiek tiek nusikėlė, nes visi planiniai atjungimai Klaipėdos regione rugpjūčio 7–16 d. atšaukti dėl stambiagabaričio („Orlen Lietuva“. – Autor. past.) krovinio gabenimo“, – paaiškina R. Juodkienė.

Pėsčiųjų ir dviračių takus minimoje atkarpoje rengiančios bendrovės „VVARFF“ projektų vadovas Tomas Kimbiraukas patvirtino, kad darbus tenka stabdyti laukiant, kol bus perkelti ESO elektros kabeliai.

Tačiau jis sako, kad su Savivaldybe pasirašyta sutartis yra trejų metų. Dar 2022 metais buvo suplanuota, kad darbai vyks net iki 2025 metų balandžio mėnesio. Todėl formaliai darbai nevėluoja.

Kodėl Savivaldybė pasirašo tokias ilgalaikes sutartis darbams, kurie, žiūrint iš šalies, galėtų vykti ir sparčiau?

Viena iš priežasčių galimai iš anksto planuojama, kad įgyvendinat projektą kils įvairių nenumatytų trukdžių, kaip šiuo atveju ESO tinklų iškėlimas.

Taip pat dažnas paaiškinimas yra ir tai, kad taip Savivaldybė paskirsto pinigų srautus per ilgesnį laikotarpį.

Minimų pėsčiųjų ir dviračių tarkų įrengimo sutarties kaina yra 2,6 milijono eurų.

Tačiau kuo ilgesnis sutarties terminas, tuo didesnė tikimybė, kad projektas pabrangs. Sutartyse įprastai yra numatytas kainų indeksavimas priklausomai nuo infliacijos ir konkrečių žaliavų pabrangimo.

Ilgesni projektų įgyvendinimo terminai palieka daugiau galimybių ir statybos darbų rangovams.

Pavyzdžiui, Plungės VVARFF šiuo metu turi beveik 30 galiojančių sutarčių dėl įvairių statybos darbų su Klaipėdos savivaldybe.

Kol darbai stringa viename objekte, darbo jėgą galima perkelti į kitą.

Panašu, kad tokia sistema susiklostė per daugelį metų ir ji tenkina ir rangovus, ir užsakovus. Tačiau gyventojai priversti metų metus stebėti nesibaigiančias statybas ir rekonstrukcijas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.