Aiškėja, kas apmokės pavojingos sankryžos remontą – kodėl stringa darbai?

„Kas vyksta Kaune“ paskelbus apie tik kitų metų pavasarį prasidėsiantį „Via Baltica“ ir Kalvarijos gatvės sankirtos remontą, viešoje erdvėje atsiliepė viena pakeitimus inicijavusių įmonių. Pasirodo, šiuo metu surinkta ne visa darbams reikalinga suma. Dalis verslininkų nenusiteikę finansuoti įvažos remonto – laukia paramos iš savivaldybių, bet jos randa kaip atsimušti.

„Via Baltica“ ir Kalvarijos gatvės sankirtos remontas.<br>„Kas vyksta Kaune“ nuotr.
„Via Baltica“ ir Kalvarijos gatvės sankirtos remontas.<br>„Kas vyksta Kaune“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

2024-01-01 14:51

„2022 m. pradžioje Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) pagrasino, kad ši įvaža iš kelio A5 į Kalvarijos g. bus uždaryta, tiesiog padėti betoniniai blokai, ir pasiūlė į Kalvarijos g. nuo kelio A5 patekti per Garliavą. Kadangi tokia situacija netenkina, ėmėmės iniciatyvos parengti greitėjimo ir lėtėjimo juostų projektą, kuris dėl įvairių biurokratinių procedūrų buvo patvirtintas tik per 1 metus (vien projektavimo sąlygų teko laukti 3 mėn!).

Gavę pritarimą juostų įrengimui, mes, kaimynai, suinteresuoti eismo saugumu ir šios įvažos išlikimu, kreipėmės į Kauno miesto ir Kauno rajono savivaldybes (Kalvarijos g. naudojasi tiek Kauno miestas, tiek Kauno rajonas) su prašymu prisidėti prie juostų įrengimo. Ne pinigais, o tiesiog užskaitant mokėtinus infrastruktūros mokesčius ateityje, jei planuotume naujas statybas savo sklypuose.

Deja, iš abiejų savivaldybių gavome neigiamus atsakymus. Kauno miestas negali prisidėti, nes A5 kelias yra Kauno rajone, o Kauno rajonas neva negali prisidėti, nes A5 kelio sklypas priklauso LAKD. Lygiagrečiai ieškojome rangovo. Vėlgi, pagal LAKD reikalavimus tokį darbą gali atlikti tik saujelė rangovų – daugumai jų toks užsakymas per mažas.

Pavyko susitarti su AB „Kelių priežiūra“, sudarėme sutartį, bet darbus jie gali pradėti tik 2024 m. pavasarį. Šiandien situacija tokia, kad turime savo lėšomis parengtą greitėjimo ir lėtėjimo juostų projektą, turime leidimą įrengti juostas, turime rangovą, bet kol kas turime tik 75 proc. biudžeto – prie juostų įrengimo po 25 proc. prisideda su „Etapas Group“ susijusi įmonė, „Hesburger“ ir UAB „Patikima linija“.

Tiek Kauno miesto, tiek Kauno rajono savivaldybės neprisideda jokia forma. Dėl trūkstamos dalies padengimo laukiame kitų verslų, dirbančių Kalvarijos g., atsakymo. Be abejo, yra sakančių, kad šį klausimą turėtų spręsti valdžia iš mūsų sumokamų mokesčių. Bet kokiu atveju tikime, kad su kaimynais šią opią vietą išspręsime, įvaža nebus uždaryta ir taps saugesnė. Deja, tik vėlyvą pavasarį“, – po gruodžio 29-osios publikacija komentavo „Etapas Group“.

Naujienų portalo žiniomis, pateikta informacija patikima.

„Kas vyksta Kaune“ primena, kad gruodžio 20 d. liūdnai pagarsėjusioje „Via Baltica“ magistralės ir Kalvarijos gatvės sankryžoje įvyko dar viena nelaimė, kurios metu susidūrė trys automobiliai. Tąkart nukentėjo vienas vairuotojas, jis išvežtas į ligoninę.

Po šios nelaimės „Kas vyksta Kaune“ skaitytojas pasidalijo LAKD, Susisiekimo ministerijai, Kauno miesto ir rajono savivaldybėms siųstu laišku: „Tokio abejingumo, tokio neatsakingumo ir tokio žmonių ignoravimo mūsų laikais dar reikėtų gerai paieškoti. „Via Baltica“ (A5) kelio ruožas nuo Garliavos gyvenvietės iki Akademijos, 11,92 kilometras, jau 2020 m. kreipiausi dėl aplaidumo tokiame intensyviame kelyje, labai apkrautoje sankryžoje neįrengiant lėtėjimo ir greitėjimo juostų.

Žmonės iš tankiai apgyvendintų gyvenviečių (Narsiečiai, Jonučiai II, Garliava, Aleksotas) važiuoja per šią sankryžą ir turi išvažiuoti į „Via Baltica“ kelią tiesiog įvažiuodami 90 laipsnių kampu, tiesiai prieš 90 km/val. greičiu važiuojančias fūras, pastoviai sukeliant avarines situacijas.“

Apie pavojingą „Via Baltica“ magistralės ir Kalvarijos gatvės sankryžą „Kas vyksta Kaune“ jau rašė šių metų rugpjūtį, čia duris atvėrus naujai „Orlen“ degalinei ir transporto srautui dar padidėjus.

LAKD atstovė Aušra Ramoškaitė tuomet naujienų portalui nurodė, kad surastas privatus investuotojas, kuris parengė projekto „Valstybinės reikšmės magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 11,75 iki 12,10 km kapitalinis remontas“ techninio darbo projektą, ieškota rangovo, kuris atliks kelio remonto darbus.

Tuometinėmis A. Ramoškaitės žiniomis, rangos darbus buvo planuota pradėti šiemet. Projekto įgyvendinimas apima lėtėjimo ir greitėjimo juostų įrengimą iš (į) Kalvarijos gatvės į valstybinės reikšmės magistralinį kelią A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai.

Vis dėlto, statybos darbų sutartį investuotojams su rangovu pasirašius tik 2023 m. IV ketv., darbus planuojama pradėti 2024 m. II ketv., o baigti 2024 m. III ketv.

Kauno apskrities vyriausiasis policijos komisariatas minėtą kelio ruožą laiko pavojingu: „Kelio savininkas yra Lietuvos automobilių kelių direkcija, todėl jie turėtų atsakyti, kada ir kas bus įrengta. Magistralinio kelio A5 sankirtą su Kalvarijos gatve esame identifikavę kaip pavojingą kelio ruožą, 2022 m. esame kreipęsi į LAKD su siūlymu įrengti greitėjimo ir lėtėjimo eismo juostas.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.