Arūnas Karaliūnas. Pinigų dalybos Kaune: paklodė tampoma į daugybę pusių

Beveik prieš dešimtmetį prasidėjęs Kauno gatvių remonto vajus neatpažįstamai pakeitė miesto vaizdą, o kauniečių lūkesčius pakėlė iki neregėtų aukštumų.

Kuo daugiau remontuojama gatvių, tuo kauniečių lūkesčiai didėja. <br>G.Bitvinsko nuotr.
Kuo daugiau remontuojama gatvių, tuo kauniečių lūkesčiai didėja. <br>G.Bitvinsko nuotr.
 Arūnas Karaliūnas. <br> M.Patašiaus nuotr. 
 Arūnas Karaliūnas. <br> M.Patašiaus nuotr. 
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Feb 18, 2024, 7:00 AM, atnaujinta Feb 18, 2024, 9:14 AM

Visi seniai buvo užmiršę apgailėtinos būklės gatves net pačiame miesto centre, todėl vos atsitraukus įšalui ir atsivėrus naujoms duobėms kauniečiai visais įmanomais būdais ėmė plyšauti apie neįveikiamas miesto gatves ir jomis nesirūpinančią valdžią.

Galbūt pastaraisiais metais išties joms skiriama mažiau dėmesio, tačiau pasidairius po kai kuriuos didžiuosius šalies miestus galima drąsiai sakyti, kad Kaune vaizdas – ne prasčiausias, o miesto valdžia vėl rikiuoja darbus.

Jie surikiuoti Kauno tarybos patvirtintame sąraše, kuriame numatyti svarbiausių gatvių remonto darbai 2024–2026 metais, o dokumentą paruošė nuolatinė Kauno miesto remontuotinų kelių ir gatvių atrankos komisija.

Jos nariai turi įvertinti gatvės atnaujinimo svarbą transporto pralaidumui, miesto ir gyventojų poreikiams, sąsajas su kitais vykdomais projektais. Ar tikrai taip ir nutiko?

Sąrašą tyrinėjantys kauniečiai kraipo galvą matydami kai kuriuos transporto specialistų pasirinkimus, tačiau neverta stebėtis – kiekvienam žmogui rūpi, kad šaligatviai, įvažos ar gatvės būtų remontuojamos jo gyvenamosios vietos aplinkoje.

Nustebinti gali jau pirmoji sąrašo vieta – tai Biržiškų ir M.Riomerio gatvių remontas, kuris pagal surinktų balų skaičių gerokai atsiplėšė net nuo antrosios vietos.

Abiejų šių ties Trijų mergelių tiltu susijungiančių gatvių ilgis – vos kiek daugiau kaip vienas kilometras, jomis nevažiuoja joks viešasis transportas ir nėra jokių traukos centrų. Tik keli naujos statybos daugiabučiai ir daugiau kaip prieš pusšimtį metų iškilę gyvenamųjų namų kvartalai.

Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas A.Pakalniškis taip paaiškino tokio pasirinkimo priežastį – Biržiškų ir M.Riomerio gatvės liko vienintelės neatnaujintos šiame rajone, todėl miesto valdžia norėtų užbaigti darbus ir suteikti gyventojams galimybę naudotis visais privalumais ir patogumais.

Antroji sąraše – maždaug kilometro ilgio Lubinų gatvė, kuri geriau žinoma tik Romainių gyventojams. Būtent dėl jų gatvė ir bus remontuojama, nes tik tokiu būdu galima jiems užtikrinti normalų susisiekimą tiek viešuoju, tiek nuosavu transportu.

Visai kitokį vaidmenį atlieka Neries krantinė, kuria be paliovos rieda tūkstančiai automobilių ir susidaro spūstys. Drastiškų pokyčių joje transporto specialistai nežada, tačiau ketina įrengti papildomas eismo juostas sukti į kairę, o tai padėtų sumažinti spūstis.

Tiek Neries krantinės, tiek Vilijampolės transporto mazgo pertvarkymas siejamas su kitu svarbiu Kauno projektu – Kėdainių tilto statyba.

Šiek tiek keistoka artimiausiu metu sieti šio tilto statybą su gatvių remontu. Pernai rudenį darbus pradėję statybininkai žadėjo užtrukti daugiau kaip ketverius metus, kol bus sujungti Nemuno krantai. Tikrovė dažnai būna negailestinga ir numatytu laiku statybos darbų užbaigti nepavyksta, todėl bent porą metų dar galima drąsiai luktelėti.

Šilainių gyventojai vylėsi, kad prasidėjus Linkuvos gatvės remontui ties vadinamojo Šilainių kalno atkarpa važiuojamoji dalis bus išplatinta, nes ryte ir vakare automobilių spūstys siekia Varnių tiltą.

Tačiau A.Pakalniškis nuliūdino šilainiškius – gatvė iš abiejų pusių bus platinama tik Šilainių kalno prieigose. Tokį sprendimą iš esmės lėmė dvi aplinkybės. Specialistai nusprendė, kad spūstys susidaro dėl pernelyg menko transporto pralaidumo kalno prieigose, todėl šiose vietose ir bus platinama gatvė.

Kita priežastis – noras išsaugoti Linkuvos gatvę juosiančius medžius, mat važiuojamąją dalį būtų galima išplatinti tik gerokai pamojavus grandininiu pjūklu.

Reikia tikėtis, kad eismo specialistai tikrai viską gerai apskaičiavo ir tinkamai patarė miesto valdžiai, nors niekaip neapleidžia mintis, kad Šilainių kalno šlaitu besidriekiančią Linkuvos gatvę teks platinti. Jeigu ne dabar, tai po kokio dešimtmečio.

Vis dėlto Šilainių gyventojai turėtų džiaugtis, kad miesto valdžia bent jau išgirdo apie juos slegiančius sunkumus. Kur kas liūdnesni liko Rokų gyventojai ir to paties pavadinimo gatve nuolat važinėjantys vairuotojai. Pastarieji juokauja neblogai patobulinę vairavimo įgūdžius, nes duobių tiek daug, kad gatvė primena slalomo trasą.

Jiems dar teks pakentėti, nes Rokų gatvė atsidūrė už pirmojo 50 remontuotinų Kauno gatvių sąrašo ribos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.