Pasikeiti padangas dalis vairuotojų turi per dešimt dienų, nes balandžio 10-ąją įsigalios draudimas važiuoti žieminėmis dygliuotomis padangomis.
Pagal nustatytą tvarką, nuo balandžio 10 iki lapkričio 10 dienos leidžiama važiuoti tik vasarinėmis, universaliomis arba žieminėmis padangomis. Draudžiama važiuoti dygliuotomis padangomis.
Lietuvoje padangas reikia keisti du kartus per metus – keičiantis sezonams.
Vasarinės padangos keičiamos į žiemines kasmet iki lapkričio 10 dienos.
Ką daryti su senosiomis padangomis?
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai ragina nemesti senų padangų bet kur, nes jos teršia aplinką. Gyventojai keisdami padangas autoservise gali nemokamai palikti tiek padangų, kiek jų keičiama.
Kur dėti senas padangas ir kitas automobilines atliekas:
- Paprastai padangas vairuotojai keičia automobilių servisuose, todėl ten jie gali nemokamai palikti tiek padangų, kiek keičia.
- Pagal galiojančius įstatymus už padangų tvarkymą atsakingi padangų gamintojai ir importuotojai, pardavėjas turi pranešti pirkėjui, kad į padangos kainą jau įskaičiuotos ir jos sutvarkymo išlaidos. Taigi pirkėjas į prekybos vietą gali atvežti tiek nusidėvėjusių padangų, kiek pirko.
- Panaudotos padangos, alyva, filtrai, aušinimo skysčiai, akumuliatoriai ir kitos transporto priemonių priežiūros ir remonto atliekos iš gyventojų nemokamai surenkamos stambiųjų atliekų surinkimo aikštelėse.
- Neribotais kiekiais automobilines atliekas galima priduoti atliekų tvarkytojams, bet ši paslauga gali būti mokama.
- Veiklos vykdytojas (pavyzdžiui, automobilių servisai) privalo pagal nustatytus reikalavimus sutvarkyti/perduoti sutvarkymui visas transporto priemonių techninės priežiūros ir remonto veiklos metu susidariusias nepavojingąsias ir pavojingąsias atliekas. Jas grąžinti transporto priemonės savininkui ar naudotojui griežtai draudžiama. Šis punktas netaikomas pakartotiniam naudojimui tinkamoms detalėms
- Senas padangas ar jų atliekas galima perduoti tik turintiems teisę jas tvarkyti atliekų tvarkytojams, kuriuos rasite viešame atliekų tvarkytojų valstybės registre (ATVR). Šios paslaugos yra mokamos. Atkreipiame dėmesį, kad tiek autoservisai, tiek padangų prekybos vietos surinktas iš vairuotojų padangas turi perduoti teisėtiems atliekų tvarkytojams.
Kokia gręsia atsakomybė?
Baudos už į aplinką išmestas atliekas numatytos Administracinių nusižengimų kodekso 247 straipsnyje. Baudos dydis gali svyruoti nuo 30 iki kelių tūkstančių eurų, priklausomai nuo atliekų kiekio ir nuo to, ar išmestos atliekos pavojingos, ar ne.
Taip pat gali būti skaičiuojama ir aplinkai padaryta žala. Tais atvejais, kai padangos deginamos, skiriama bauda ir skaičiuojama žala aplinkai.
Daugiau informacijos apie transporto priemonių ir jų dalių tvarkymą galima rasti Aplinkos apsaugos departamento paruoštoje atmintinėje.
Keičiasi ir leistinas greitis
Nuo balandžio 1 d. automagistralėse ir greitkeliuose didėja maksimalus leistinas greitis. Lengvaisiais automobiliais, krovininiais automobiliais, kurių didžiausioji leidžiamoji masė ne didesnė kaip 3,5 t, motociklais ir triračiais automagistralėse leidžiama važiuoti ne didesniu kaip 130 km/val. greičiu, greitkeliuose – ne didesniu kaip 120 km/val. greičiu. Toks pats greitis išlieka keliuose su asfalto danga – juose maksimalus leistinas greitis yra 90 km/val., kituose keliuose maksimalus leistinas greitis išlieka 70 km/val.
Nors automagistralėse ir greitkeliuose maksimalus leistinas greitis didėja, tačiau visada svarbu pasirinkti saugų greitį, kuris būna mažesnis už leistiną maksimalų. Pasirinkdamas važiavimo greitį, vairuotojas turi atsižvelgti į važiavimo sąlygas, ypač vietovės reljefą, kelio ir transporto priemonės būklę, meteorologines sąlygas, taip pat eismo intensyvumą.
Pradedantieji vairuotojai (turintys iki 2 metų vairavimo stažą) magistralėse gali važiuoti 100 km/val., greitkeliuose – 90 km/val., o keliuose su asfalto ar betono danga – 80 km/val. greičiu.