Taupumo eksperimentas: 334 kilometrams užtenka 9 litrų dyzelino

Devynių litrų degalų dažnai neužtenka ir 100 kilometrų, tačiau ekonominio žygio nugalėtojams tokio kiekio užteko įveikti atstumui, prilygstančiam kelionei iš Vilniaus į pajūrį.

Daugiau nuotraukų (1)

Ilona Staškutė

Mar 1, 2014, 6:21 PM, atnaujinta Feb 15, 2018, 7:36 PM

Šis žygis buvo puiki proga patikrinti, ar vidutinės gamintojų deklaruojamos degalų sąnaudos iš tiesų neprasilenkia su realybe bei kiek meluoja automobilių kompiuteriai. Portalo lrytas.lt ekipažas taip pat startavo ekonomiško vairavimo varžybose ir išbandė naujo „Nissan Note“ ekonomiškumą.

Taupumo varžybos – ne „sraigių“ lenktynės

Penktadienį vykusio žygio „Eko 2014“ maršrutas nebuvo paprastas tiesus kelias be kliūčių ir intensyvaus eismo.

Važiuojant bendro naudojimo keliais Vilnius – Šalčininkai – Eišiškės – Varėna – Marcinkonys – Druskininkai – Vilnius teko ir stabdyti riedant per miestelius, ir greičiau sausti akceleratorių, norint aplenkti lėčiau judančius vilkikus.

Žygio buvo neįmanoma paversti „sraigių“ lenktynėmis ir dėl organizatorių nustatyto vidutinio greičio – pirmoje varžybų dalyje iki Druskininkų jis siekė 67 km/val, o grįžtant reikėjo išlaikyti net 79 km/val vidutinį greitį. Tai reiškia, kad pervažiavus keletą miestelių reikėdavo skubiai greitėti iki maksimalaus leidžiamo greičio ir negaišti už lėtesnių eismo dalyvių.

Sukčiauti taip pat nebuvo progos – žygio dalyviai į startą privalėjo atvažiuoti su nepilnais degalų bakais. Į visus automobilius turėjo tilpti mažiausiai 10 litrų degalų iki kol degalų pistoletas „šaus“ parodydamas, kad bakas jau pilnas. Finiše vėl papildant bakus ir buvo matoma, kiek kuris ekipažas suvartojo kelionei.

100 kilometrų užteko 2,71 litro dyzelino

Pasibaigus vienuoliktajam taupumo raliui paaiškėjo, kad geriausiai degalus sekėsi taupyti alytiškiams Ąžuolui Žadeikai ir Indrei Mikelionytei-Pranculevičienei. Ekipažui atiteko Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ įsteigtas pereinamasis prizas.

Ą.Žadeika dalyvavo daugumoje jau įvykusių ekonominių žygių, yra laimėjęs taupumo varžytuves klasėje, tačiau jam dar nė karto nėra pavykę laimėti absoliučios įskaitos.

„Kartu su Indre nepadarėme nė vienos klaidos, o visą 334 kilometrų ilgio maršrutą su „Renault Captur“ automobiliu, kurio ratus suko 1,5 litro darbo tūrio variklis, įveikėme sudeginę tik 9,04 litro dyzelino arba 2,71 litro 100 km. Džiugu, kad mums pavyko pagerinti net šio miesto visureigio gamintojų deklaruojamas vidutines 3,4 litro degalų sąnaudas 100 km užmiesčio kelių“, - sakė A.Žadeika.

Žygio organizatorius Valdas Juozas Vilūnas sakė, jog tuo stebėtis nederėtų, nes jau ne pirmas kartas, kai nuolatiniai žygių dalyviai pateisina ir net viršija gamintojų lūkesčius.

Nuo nugalėtojų skyrė 30 mililitrų

Gamintojų deklaruojamas degalų sąnaudas pagerino daugelis dalyvių, nors taupumas peržengė kasdienio važinėjimo automobiliu ribas – važiavome išjungę šildymą, ventiliatorius bei radijas, o visą kelią akceleratorių teko spausti pirštų galais.

Benzinu varomų automobilių klasėje, kurioje startavau kartu su „Verslo žinių“ žurnaliste Dina Sergijenko, pergalę nulėmė vos 30 mililitrų skirtumas. Per 334 kilometrus su 1,2 litro DIG-S 98 AG varikliu varomu „Nissan Note“ sunaudojau vos dviem šaukštais daugiau benzino, nei „Mitsubishi Space Star“ vairavęs buvęs „Autobild“ redaktorius Jurgis Paplaitis su žmona Alina.

Kompiuterinės apgavystės

Tiesa, tyliai tikėjausi kitokio rezultato. Po finišo „Note“ kompiuteris rodė vidutines 3,8 litro sąnaudas, o „Space Star“ - 4,5 litro. Elektronikos apgavystę atskleidė degalų papildymas. Į J.Paplaičio vairuotą automobilį tilpo 14,35 litro benzino, o į maniškį – 14,38 l. Vidutinės degalų sąnaudos suapvalinus liko vienodos – vos 4,31 l/100 km.

Trečią vietą šioje klasėje iškovojo dar vienas merginų, Augustės Miliūtės ir Justės Šataitės, ekipažas su „Fiat 500“, kuriame sumontuotas 0,9 litro darbo tūrio variklis.

Tarp dyzelinu varomų automobilių geriausiai pasirodė bendrosios įskaitos nugalėtojai, tačiau kitų ekipažų rezultatai taip pat buvo išties įspūdingi.

Antri klasėje ir bendroje įskaitoje liko „Peugeot 308“ vairavę Gytis Jasiukaitis su Vitalijumi Eidimtu, sudeginę 2,9 litro dyzelino 100 km kelio.

Elektromobilis pasirodė netaupus

Pergalę hibridinių automobilių klasėje ir trečiąją absoliučios įskaitos vietą laimėjo Vilniaus Gedimino technikos universiteto automobilių transporto katedros vedėjas Saugirdas Pukalskas su Vidu Žurauliu, vairavę „Toyota Prius“, kurio 1,5 litro darbo tūrio variklis 100 km kelio suvartojo 3,05 litro degalų.

Didžiausią automobilį vairavę Stasys Grigaliūnas su jam talkinusiu Laurynu Čapliku šįkart neiškovojo prizinių vietų, bet su šeimyniniu septynviečiu „Peugeot 5008“, kurio ratus suko 1,6 litro darbo tūrio variklis, pasiekė 4,32 litro dyzelino 100 km sąnaudas.

„Jei kelionės kaštus dalintumės septyniese, jie būtų mažesni nei važiuojant elektromobiliu“, - juokavo S.Grigaliūnas.

Varžovų ir žiūrovų akį šįkart bene labiausiai traukė pirmą kartą „eko“ žygiuose dalyvavęs „Chevrolet Volt“ elektromobilis, turintis elektrinį ir 1,4 litro benzininį motorus. Vienintelė tokia transporto priemonė tarp 20 žygio dalyvių nesivaržė, o jo degalų sąnaudos siekė 5,09 litro 100 km.

„Šie rodikliai – neįprastai dideli mūsų automobiliui, - sakė šiauliečiai Remigijus Laurutis ir Eugenijus Andrulis. – Elektromobilis skirtas važinėjimui mieste.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.