Elektromobilio „Volkswagen E-Golf“ bandymas: ateitis jau čia

„Volkswagen Golf“ yra vienas iš populiariausių visų laikų automobilių modelių, o elektromobiliai daugeliui vis dar yra fantastinio ateities transporto sinonimas.

Daugiau nuotraukų (1)

Ilona Staškutė

Mar 30, 2014, 10:21 AM, atnaujinta Feb 15, 2018, 12:30 AM

Bet šios dvi priešingybės turi daugiau bendro, nei vos prieš keletą metų buvome pagalvoję – „golfas“ tapo elektromobiliu. Išbandyti naująjį modelį gamintojas pakvietė portalą lrytas.lt į Berlyną – miestą, kuriame puikiai dera tradicinė vokiška tvarka ir netikėtos idėjos.

Panaudojo turimą modelį

Priešingai nei daugelis gamintojų, „Volkswagen“ nekūrė atskiro elektromobilio modelio ir išnaudojo jau turimą įdirbį – elektrinį variklį patalpino į septintosios kartos „Golf“.

Taip vienu kartu vokiškų automobilių gamintojas nušovė visą būrį zuikių – sutaupė milžinišką sumą pinigų, reikalingų naujo modelio gamybai, išnaudojo turimą prekės ženklo žinomumą, išlaikė nepriklausomybę nuo užsakymų skaičiaus (toje pačioje linijoje gaminami visomis degalų rūšimis varomi „Golf“) bei užsitikrino, kad naujasis elektromobilis bus ne tik taupus, bet ir malonus vairuoti.

„Mes negaminame nišinių produktų“

Pernai pripažintas pasaulio Metų automobiliu „Golf“ jau yra pelnęs tiek apdovanojimų, kad pats gamintojas greičiausiai visų nebesuskaičiuoja. Tarp apdovanojimų „Golf“ priklauso ir Lietuvos 2013-ųjų Metų automobilio titulas.

Puikiai subalansuota važiuoklė, tikslus valdymas ir kokybiška salono įranga buvo vieni iš rimčiausių argumentų tąkart man ir kolegoms beveik vienbalsiai išrinkti „Golf“ geriausiuoju, o elektrinis variklis tik padarė jį dar geresniu, jei trumpam atidėsime į šalį įkrovimo stotelių trūkumo problemą.

„Mes negaminame nišinių produktų“, – ramiai paaiškino „Volkswagen“ elektrinės pavaros projekto vadovas Thomas Lieberis, pristatydamas naująjį modelį.

Trauka nepalyginama su benzininiais „broliais“

Reikia pripažinti, kad „Volkswagen“ niekuomet neskuba pirmieji išbandyti naujų sprendimų, bet kai jų imasi, tai padaro nepriekaištingai.

„E-Golf“ varomas 85 kW/115 AG elektriniu varikliu, turinčiu nuolatinį 270 Nm sukimo momentą. Tai reiškia, kad automobilis įsibėgėja akimirksniu – vos spustelėjus akceleratoriaus pedalą traukos jėga spustelėja nugarą prie sėdynės, o pastebimas pagreitėjimas jaučiasi net lenkiant kitą automobilį apie 90 km/val. greičiu.

Iki 100 km „E-Golf“ įsibėgėja per kompaktiškiems hečbekams vidutiniškas 10,4 sekundės, tačiau iki 60 km/val. jam pakanka vos 4,2 sek. Ši pradinė trauka važinėjant mieste yra pats svarbiausias ir didžiausią šypseną ant veido nupiešiantis galios rodiklis. „E-Golf“ iš vietos pajuda taip staiga, lyg po kapotu slypėtų bent dvigubai galingesnis variklis, o laviruojant tarp kitų transporto priemonių net nekyla klausimas, spėsiu ar nespėsiu įsibėgėti lenkimui.

Dėl elektros sistemos automobilio svoris padidėjo beveik 200 kg, bet baterijos, variklis ir nuolatinės pavaros greičių dėžė išdėstyti tarp ašių, todėl automobilio valdomumas visai nenukentėjo.

Deklaruojamas atstumas – arti tikrovės

Jo maksimalus greitis elektroniškai apribotas iki 140 km/val., bet Lietuvoje ir taip negalima lėkti greičiau. Iki pat maksimalaus greičio ribos automobilis bėgėjasi žvitriai ir tik pasiekęs 140 km/val. atžymą nustoja greitėti.

Norint labiau pataupyti, galima įsijungti „Eco“ arba „Eco+“ režimus, apribojančius greitį atitinkamai iki 115 km/val bei 90 km/val. ir sumažinančius variklio galią bei sukimo momentą. Tačiau ir be šių apribojimų „E-Golf“ pasirodė itin taupus.

50 kilometrų Berlyno gatvėmis ir aplinkkeliais prabėgo nepastebimai, o degalų lygio rodyklė, rodanti likusią elektros energiją vos pasislinko iki vidurio. Gamintojas deklaruoja, kad vienu įkrovimu „E-Golf“ gali nuvažiuoti net 190 km ir panašu, kad šis skaičius yra visai realus.

Centų skirtumas

Automobilį gavau kiek pavažinėtą, su kompiuteryje šviečiančia informacija apie likusius 163 km. Nuvažiavus 50 kilometrų kompiuteris rodė 115 km likutį – elektra ne tik nepradėjo tirpti kosminiu greičiu, bet dar šiek tiek energijos pavyko regeneruoti stabdant miesto spūstyse.

Vidutinės energijos sąnaudos siekė 14,2 kW/100 km. Gamintojo deklaruojamos sąnaudos yra 12,7 kW/100 km – tai vos 6 litai už kiekvieną nuvažiuotą 100 km arba vos 6 centai už kilometrą. Visiškai netaupiai važinėdama, įskaitant įjungtą radiją, navigaciją bei kondicionierių kelionės kainą padidinau iki 6,7 litų už 100 km. Neįtikėtina.

Be to, po tokio pasivažinėjimo automobilyje liko energijos dar dviems ratams po Berlyno apylinkes, o daugelis vairuotojų per dieną nenuvažiuoja ir minėtųjų 50 km.

Vienintelis trūkumas

„Volkswagen“ net rado atsakymą į vieną iš svarbiausių elektromobilių trūkumų – kaip juo nuvažiuoti iš Vilniaus į Palangą?

Pirmus trejus metus „E-Golf“ pirkėjams bus 30 dienų per metus nemokamai suteikiamas tradiciniais degalais varomas automobilis.

Elektra varomas „E-Golf“ Vokietijoje kainuos 34,9 tūkst. eurų (apie 120,5 tūkst. litų) ir iš karto bus komplektuojamas su gausia papildoma įranga. Tai tik 3 tūkst. eurų daugiau, nei tokios pat komplektacijos dyzelinis modelis. Kaina Lietuvai dar nepaskelbta, bet jau patvirtinta, kad šis modelis bus pardavinėjamas mūsų šalyje.

Taigi, stotelių trūkumas liko vieninteliu stabdžiu, kodėl elektromobilį gali pirkti tik nedidelė dalis žmonių, turinčių garažus. Jei būtų pakankamai įkrovimo stotelių prie prekybos centrų ar stovėjimo aikštelėse mieste, jau dabar būtų galima pilnaverčiai naudoti elektromobilį, nes jį pakaktų krauti net ne kasdien.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.