Septyniose „Golf“ kartose užkoduota automobilių istorija

„Volkswagen Golf“ gaminamas jau 40 metų. Nuo 1974-ųjų iki šių metų nuo surinkimo konvejerio nuriedėjo net 30 milijonų šio modelio automobilių ir jo gamyba tęsiama toliau.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Mar 31, 2014, 1:02 PM, atnaujinta Feb 15, 2018, 12:00 AM

Per tiek laiko automobilių technologijos pasikeitė neatpažįstamai, o visi pasikeitimai atsispindėjo skirtingų kartų „golfuose“. Pradedant savo laiku tobuliausia pirmosios kartos „Golf“ priekinių ratų pavara, dyzelinių TDI variklių debiutu trečiosios kartos modelyje, ECS stabilumo sistemos ir DSG transmisijos įdiegimu ketvirtosios kartos „Golf“ ir baigiant saugiausios naujovės – pakartotinio smūgio apsaugos stabdžio įdiegimu paskutinės, jau septintosios kartos automobilyje.

Tad kurgi glūdi legendinio „golfuko“ sėkmės paslaptys?

„Golf I“ (gamintas nuo 1974 iki 1983 m.)

1974-ieji „Volkswagen“ bendrovei buvo didelių permainų laikotarpis. Kuriant pirmosios kartos „Golf“ pereita nuo legendinio „vabalo” su gale įmontuotu oru aušinamu varikliu prie kompaktiško trijų arba penkių durų hečbeko su priekyje įmontuotu vandeniu aušinamu motoru ir tuo metu vyravusių kampuotų formų kėbulu be aiškiai išreikštų ratų arkų.

Kėbulo išvaizdą sukūrė legendinis italų dizaineris Giorgio Giugiaro, o pats „Volkswagen Golf“ greitai tapo naujos – kompaktiškų automobilių – klasės pradininku.

„Golf II“ (nuo 1983 iki 1991 m.)

Jei pirmosios kartos „VW Golf“ diktavo klasės kėbulo dizaino kryptį, tai antros kartos „Golf“ tapo klasės technologijų kelrodžiu. Jo dizainas nuo pirmtako kito nedaug ir buvo tik sumodernintas, tačiau jo variklių ir kitų agregatų sferoje vyko tikra revoliucija.

1984 m. pradėti montuoti išmetimo dujų katalizatoriai, o 1986 m. – ABS sistema ir visų ratų pavara. Būtent nuo šios kartos visi kompaktiški hečbekai tapo priskiriami „Golf klasei“.

„Golf III“ (nuo 1991 iki 1997 m.)

Su trečiąja „Golf“ karta 1991 m. prasidėjo masinio saugos priemonių diegimo era. 1992 m. „VW Golf III“ tapo pirmuoju serijinės gamybos automobiliu savo klasėje su priekinėmis saugos oro pagalvėmis.

Visiškai atnaujintas kėbulas buvo ne tik modernaus dizaino, bet ir pasižymėjo ypač gera pasyviąja sauga. 1993 m. į „Golf“ pradėta montuoti TDI turbodyzelinius varikius.

„Golf IV“ (nuo 1997 iki 2003 m.)

Vėl šiek tiek atnaujintas dizainas, nuo 1998 m. pradėtas montuoti elektroninio stabilumo paketas (ECS), o nuo 2002 m. - DSG transmisija su automatizuota pavarų dėže ir dviguba sankaba.

„Golf V“ (nuo 2003 iki 2008 m.)

Pritaikius naujas kėbulo gamybos technologijas, 5 kartos „VW Golf“ kėbulas tapo 35 proc. standesnis nei pirmtako. 2007 m. pristatytas ekonomiškasis „Golf TDI BlueMotion“, vidutiniškai sunaudodavęs tik 4,5 litro degalų 100 km kelio.

„Golf VI“ (nuo 2008 iki 2012 m.)

Dar geresnio pasyvaus saugumo dėka „Golf VI“ gavo aukščiausiąjį „Euro NCAP“ saugumo įvertinimą – 5 žvaigždutes.

Po variklio gaubtu montuojami pažangūs TSI benzininiai varikliai, o turbodyzelinius TDI imta komplektuoti su „common rail“ sistemomis.

Naujieji „Golf TDI BlueMotion“ pasižymėjo dar mažesnėmis degalų sąnaudomis – tik 3,8 litro degalų 100 km kelio - 0,7 litro mažiau už pirmtaką.

„Golf VII“ (nuo 2012m.)

Septintosios kartos „Golf“ tapo 100 kg lengvesnis ir vidutiniškai 23 proc. ekonomiškesnis nei pirmtakas. Jo trečiosios kartos „Golf TDI BlueMotion“ modifikacija pasižymėjo dar mažesnėmis degalų sąnaudomis – tik 3,2 litro degalų 100 km kelio - 0,6 litro mažiau už pirmtaką.

Saugos ir komforto priemonių sąrašą papildė daugybė vairavimo pagalbos sistemų, kurios iki šiol buvo montuojamos tik į aukštesnių klasių automobilius. Septintosios kartos „VW Golf“ įdiegtas vadinamasis pakartotinio smūgio apsaugos stabdys, sumažinantis avarijos padarinius saugodamas automobilį nuo pakartotinių susidūrimų. Ši saugos priemonė pelnė daugybę apdovanojimų ir įvertinimų.

2014 metais „Golf“ gamą papildė „e-Golf“ elektromobilis, viena akumuliatoriaus įkrova nuvažiuojantis iki 190 km. Šį rudenį pasirodys ir „Golf GTE” įkraunamas hibridas, pagal NEDC metodiką sunaudojantis tik 1,5 litrus benzino 100 km kelio, o važiuojant vien tik elektra su viena akumuliatoriaus įkrova įveikiantis iki 50 km kelio.

Šiuo metu „Volkswagen Golf“ automobiliai gaminami Volfsburge ir Cvikau (Vokietija), Fošane (Kinija) ir Puebloje (Meksika).

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
Gyvai: Honest Insights in Sustainability Reporting