„Volvo V60 Plug-in Hybrid“ bandymas: ėriukas ir vilkas viename

Naujausias švediškų automobilių gamintojo „Volvo“ modelis tik ką pasirodė Lietuvos keliuose ir ilgai čia neužsibus, todėl su nekantrumu laukiau progos jį išbandyti.

Daugiau nuotraukų (1)

Ilona Staškutė

Apr 19, 2014, 2:16 PM, atnaujinta Feb 14, 2018, 12:59 PM

Nauja degalų sistema aprūpintas V60 įkraunamas hibridas važiuoja kaip visiškai naujas automobilis ir tik iš tolo primena dar 2010 metais pristatytus pirmuosius antros kartos modelius.

Nauja išvaizda, didesnis svoris, keturių varomų ratų pavara ir, svarbiausia, pirmoji pasaulyje įkraunamo dyzelinio hibrido sistema palieka visai kitokį įspūdį, nei jo „pusbrolis“. 

Vietoje krovinių – baterijos

Iš išorės naujasis V60 hibridas, kaip ir įprasta skandinaviškam stiliui, atrodo lakoniškai ir minimalistiškai.

Paaštrintų linijų priekinis bamperis ir žibintai primena švediškos architektūros stilių, o balta kėbulo spalva dar labiau sutiprina švaros įspūdį.

Tačiau priešingai nei pirmieji tūkstantis „Pure Limited“ serija pavadintų įkraunamų hibridų, jis gali būti ir kitų spalvų. Bet ne spalva šiame modelyje svarbiausia.

Pirmi skirtumai užkliūna už akies žvilgtelėjus į bagažinę. Ant jos dangčio priklijuotas kodas D6 išduoda automobilio degalų sistemą, o atidarius krovinių skyrių iš karto aišku, kad dviems savaitėms atostogų su šeima juo nepavyks išvažiuoti.

11,2 kWh ličio jonų baterijų paketas pakelia bagažinės grindis net aukščiau, nei apatinis dangčio kraštas ir sumažina ir taip nedidelę V60 bagažinę dar 160 litrų.

Tiesa, vos porą lagaminų talpinanti bagažinė yra visų įkraunamų hibridų „liga“, mat į automobilį reikia sumontuoti ir tradicinių degalų baką bei padavimo sistemą, ir kuo talpesnį baterijų paketą.

Ir elektromobilis, ir monstras

Dėl to vidutinio dydžio universalas sveria net 2050 kg – 250-300 kg daugiau, nei tradiciniais degalais varomi V60. Tačiau kaip šis svoris jausis važiuojant, paties vairuotojo pasirinkimas.

„V60 Plug-in Hybrid“ įmontuotas dyzelinis 215 AG ir net 440 Nm sukimo momentą turintis 2,4 l darbo tūrio I5 formos variklis varo vien tik priekinius ratus, o galinės ašies sumontuotas 68 AG 200 Nm elektrinis variklis suka vien galinius ratus.

Pasirinkus „Pure“ režimą automobilis naudoja vien elektrą ir gali ja įveikti iki 50 km riedant taupiai. Netaupant elektros pakanka maždaug 40 km. „Hybrid“ režimu V60 veikia kaip įprastas hibridas, o spustelėjus „Power“ automobilį visą laiką varo dyzelinis motoras su protarpiais įsijungiančiu elektriniu „pastiprinimu“.

Visus ratus varo du varikliai

Įdomiausia vairuoti spustelėjus AWD mygtuką – tada įsijungia bei nuolat veikia abu motorai ir automobilis virsta nuolat varomu visais keturiais ratais.

Kadangi abu varikliai veikia atskirai, V60 tampa 283 AG žvėrimi su didžiuliu 640 Nm sukimo momentu. Sportiška „dynamic“ važiuoklė kiek kietoka riedant per Antakalnio gatvės duobes, bet važiuojant geru keliu ji tvirtai įsikimba į lygų asfaltą ir ties kiekvienu posūkiu išspaudžia šypseną.

Visais ratais automobilis gali būti varomas važiuojant iki 150 km/val. greičiu. Jei reikia važiuoti dar greičiau, elektrinis variklis išsijungia ir veikia vien dyzelinis motoras.

Sąnaudos – kokių tik norisi

Kiek automobilis vartoja degalų, net sunku atsakyti. Iš pradžių važinėjausi elektriniu „pure“ režimu ir dyzelinis variklis užsivedė vos porą kartų – užvedant automobilį ir stipriau spustelėjus akceleratorių, taigi vidutinės degalų sąnaudos tesiekė 0,4 l/100 km.

Bet „Power“ režimu jos šoktelėjo iki 6,5 l/100 km. Gamintojas deklaruoja vidutines 1,8 l/100 km sąnaudas, bet tai tėra pagal naująjį Europos važiavimo ciklą (NEDC) ir mišriojo važiavimo ciklą apskaičiuota reikšmė sertifikatui gauti.

Realiai, jei šeimininkas kasdien važinėja netolimais atstumais ir turi galimybę laisvai įkrauti automobilį, degalų sąnaudos gali būti artimos nuliui. O daugiau važinėjant į tolimas keliones ar neturint kur įkrauti baterijų, apie deklaruojamas sąnaudas bus galima tik pasvajoti.

Kaina verčia prisėsti

Vienas „Volvo V60 Plug-in Hybrid“ gali atstoti ir elektromobilį, ir sportišką žvėrį, ir šeimyninį universalą, todėl nieko keisto, kad jis brangesnis už bet kurią įprastą V60 versiją.

Tačiau prieš išgirstant skirtumą verčiau prisėsti – hibridinė sistema kainuoja net beveik 60 tūkst. litų.

Kol kas kaina Lietuvos rinkai nėra oficialiai paskelbta, bet ji turėtų siekti apie 210 tūkst. litų, nors modelis su tokiu pat dyzeliniu varikliu ir brangiausia komplektacija (įkraunamas hibridas bus pardavinėjamas standartiškai tik su pačia gausiausia komplektacija) kainuoja 153 tūkst. litų.

Palyginimui, patys paprasčiausi V60 parduodami už 94,4 tūkst. litų.

„Tai yra pačių naujausių technologijų automobilis. Jo pirkėjai – modernūs, technologijomis besidomintys ir jas mėgstantys žmonės, kuriems svarbu turėti tai, kas geriausia“, – sakė atstovybės „Sostena“ „Volvo“ vykdantysis direktorius Algirdas Binkevičius.

Technologijos elektrai

Technologijų naujajame hibride tikrai gausu. Įdomi ir automobilio komforto bei saugumo įranga, ir pati hibridinė įranga.

Visų varančiųjų ratų sistema ratams galią perduoda ne mechaniškai, o centrinis valdymo blokas paskirsto galią tarp dyzelinio variklio varomų priekinių ratų ir elektra varomos užpakalinės ašies.

Spustelėjus stabdį iš pradžių automobilis ima stabdyti tik elektriniu varikliu ir taip jis grąžina kuo daugiau energijos baterijoms. Tik jei reikia stipriau stabdyti įsijungia įprasti stabdžiai. Automobilio baterijos gali būti įkraunamos iš paprasto elektros lizdo.

Įkrovimo laikas priklauso nuo srovės stiprumo. Kai srovės stiprumas 10 amperų, visiškai įkrauti trunka 4,5 valandos. Kai 16 A, procesas sutrumpėja iki 3,5 valandos, o naudojant 6 A stiprumo srovę, reikia 7,5 valandos.

Komforto ir saugumo rinkinys

Važiuojant didesnį atstumą ir norint pataupyti elektros energiją iki miesto galima nuspausti mygtuką „Save“. Visa degalų ir elektros vartojimo informacija rodoma „Adaptive Digital Display“ 7 colių skersmens plonų plėvelių tranzistorių technologijos (TFT) kristalų ekrane.

Jame galima valdyti ir „Sensus Connect“ pramoginę bei informacinę sistemą ir pasikeisti elektroninio spidometro išvaizdą.

Saugumo ir patogumo sistemų dar daugiau, pradedant šiaurietiškų šalių būtinybėmis, kaip šildomos sėdynės bei vairas ir baigiant „IntelliSafe“ saugumo paketo detalėmis, kaip automatiškai nusikreipiančios tolimosios šviesos, pėsčiųjų detektorius ar iki 50 km/val veikiantys automatiniai stabdžiai.

Prie tokio aukšto lygio saugumo galima pridėti ir dar daugiau galios – už 3,7 tūkst. litų būtų įdiegta „Polestar“ programinė variklio įranga, padidinanti „dyzelio“ jėgą iki 230 AG, o sukimo momentą iki 480. „Volvo“ tikrai užsispyrę į vieną kėbulą sutalpinti visą garažą.

„Volvo V60 Plug-in Hybrid“ skaičiai:

Kaina: 210 tūkst. litų.

Variklis: 2,4 l. 215 AG (dyzelinas) ir 68 AG elektrinis variklis

Bendra sistemos galia: 283 AG

Pavarų dėžė: 6 laipsnių automatinė su dyzeliniu varikliu ir nuolatinio perdavimo su elektriniu.

Išmatavimai (ilgis/plotis/aukštis, mm.): 4635/1825/1484

Ratų bazė, mm.: 2776

Svoris: 2050 kg.

Įsibėgėjimas iki 100 km: 6,1 sek. („Power“ režimu)

Didžiausias greitis: 230 km/val.

Vidutinės deklaruojamos degalų sąnaudos: 1,8 litro.

Gamybos vieta: Gothenburgas, Švedija.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.